Georg Philipp Telemann
(1681. Magdeburg –
1767. Hamburg)
Zevs među
kompozitorima
*
Pored svog kompozitorskog umeća,
Teleman je uticao na građanski odnos prema muzici. Teleman je bio osnivač
dinamičnog koncertnog života u Hamburgu omogućavajući redovne javne nastupe
van bilo kakvog aristokratskog ili crkvenog okvira.
*
Sa preko 3.600 dela, Teleman je
jedan od najplodnijih kompozitora u istoriji muzike. Ovaj veliki obim delom je
posledica njegovog fluidnog načina rada, delom veoma dugoj stvaralačkoj fazi od
75 godina. Fridrih Vilhelm Marpurg je dao utisak o Telemanovom načinu rada koji
je izvestio da je Teleman, dok je bio kapelnik na dvoru u Ajzenahu, imao samo
tri sata da komponuje kantatu zbog skorog dolaska uglednog posetioca. Dvorski
pesnik je napisao tekst, a Teleman je istovremeno napisao partituru, obično
završavajući red pre pesnika. Posle nešto više od sat vremena, komad je bio
gotov.
https://www.youtube.com/watch?v=bYdUiiheiKQ
https://www.youtube.com/watch?v=E9-nEKV-3C0&list=OLAK5uy_kVL3QYIl4P-GriccM22Jk-cHt692BlE8c
"Flavius Bertaridus",
TWV 21:27: Akt I: Ouvertüre (jedina sačuvana opera serija koju je napisao
Temelan)
*
Telemanovo nasleđe obuhvata sve
žanrove koji su bili uobičajeni u to vreme. Međutim, mnoge kompozicije su
izgubljene. Od Telemanovih ranih dana sačuvano je samo nekoliko dela; većina
sačuvanih delova datira iz vremena Frankfurta i Hamburga. Delo je navedeno u
imeniku Telemanovih radova Martina Runkea (TVV, 1984–1999), koji uključuje
imenik Telemanovih vokalnih dela Vernera Menkea (TVVV, 1982–1983).
Teleman je pokazao fleksibilnost
komponujući u skladu sa promenljivom modom svog vremena, kao i muzikom
različitih etničkih grupa. U svojoj glavnoj stvaralačkoj fazi okrenuo se stilu,
koji se u istorijskom smislu može pripisati - više rokokou nego baroku - i
izgradio most ka bečkoj klasici; često je kombinovao - galantni stil sa
kontrapunktnim elementima.
U srcu Telemanovog stvaralačkog
principa je - vokalno zvučni melodijski ideal. I sam je više puta isticao
fundamentalni značaj ovog kompozicionog elementa; Meteson je takođe
okarakterisao Telemana tokom njegovog života kao - kompozitora lepih melodija.
U harmoniji, Teleman je prodro u
oblasti zvuka koje su tada bile nepoznate. Razumno je koristio hromatizam i
enharmoničnost, i često je koristio smene, neobične (povećane i smanjene)
intervale i izmenjene akorde. U njegovom poznom stvaralaštvu posebno su
izražene izražajne disonance. Funkcionalno pouzdana upotreba dur/mol paralelnih
tonova i alternacija vodećih tonova delimično seže do Žan-Filipa Ramoa. U
senzitivnom stilu od velikog značaja je bio gornji glas uz akordsku pratnju.
Teleman je stoga smatrao da je polifonija zastarela i koristio je samo tamo
gde mu se činilo prikladnim.
*
Teleman je verovatno najviše
cenio flautu i obou, posebno obou d'amore. Teleman je, s druge strane, retko
koristio violončelo van njegove funkcije baso continuo. Povremeno, kao u nekoj
ariji iz Stradanja po Luki iz 1744, on je propisao skordaturu. Teleman nije
pokazivao interesovanje za kompozicije sa posebno teškim ili brzim
instrumentalnim sviranjem; pisao je i udžbenike namerno niske tehničke težine.
Pored muzičke implementacije
raspoloženja duše, koja je bila rasprostranjena u baroku, a posebno u
osećajnom stilu, Teleman je često radio na pedantno razrađenom slikarstvu
tona. U vokalnim delima koristio je oslikane figure, koloraturu i ponovljene
reči da bi podvukao odlomke teksta. I u svetovnim i u sakralnim vokalnim
delima, Teleman je pridavao veliki značaj deklamaciji i muzičkoj interpretaciji
reči, posebno u recitativima.
*
Pošto su književni tokovi doba
prosvetiteljstva uticali na Telemanovu intelektualnu orijentaciju, poezija ima
posebno značenje u njegovom muzičkom stvaralaštvu. Tekstove za vokalna dela je
delom sam komponovao, delom su poticali od najpoznatijih nemačkih pisaca svog
vremena, među kojima su Brokes, Hagedorn, Kenig, Klopštok, Nojmajster i drugi.
Teleman je dao tekstopiscima svoja očekivanja od odgovarajućih tekstova i
njihove unutrašnje strukture. Povremeno je vršio naknadne izmene libreta prema
svojim zamislima.
Da bi precizno precizirao
karakter muzičkog dela, ali i zbog njegovog članstva u udruženju pesnika
Teutschubende Gesellschaft, Teleman je - 100 godina pre Roberta Šumana -
zagovarao upotrebu nemačkih oznaka za izvođenje i izraze (npr.
"ljubav", „nevin“). ili „odvažan“), ali bez pronalaženja imitatora.
*
Telemanova instrumentalna muzika
obuhvata oko 1.000 orkestarskih svita (od kojih je 126 sačuvano), kao i
simfonije, koncerte, solo za violinu, sonate, duete, trio sonate, kvartete,
muziku za klavir i orgulje.
https://www.youtube.com/watch?v=hd9Z8g0JE7s
Telemann: The Double Concertos
with Recorder (Full Album) played by Erik Bosgraaf
https://www.youtube.com/watch?v=3ab7x88qyK8
G.P. Telemann The Paris Quartets
https://www.youtube.com/watch?v=62pSDDznKUY
Georg Philipp Telemann -
Essercizii Musici
https://www.youtube.com/watch?v=ki1asCYcH08
G.F. Telemann: "Wassermusik" Ouverture in C major
TWV 55:C3 [Zefiro-A.Bernardini]
https://www.youtube.com/watch?v=86pdUiAXsCc
G.Ph. Telemann: Concerti per
molti strumenti
Telemann:
Complete Tafelmusik
https://www.youtube.com/watch?v=F_mudjIZYi0
Georg Philipp Telemann - Kammermusik Mit Viola Da Gamba
https://www.youtube.com/watch?v=p3MH-SO8dFM
Telemann Viola Concerto in G major TWV 51:G9
https://www.youtube.com/watch?v=U9LBzXoJqyk
Telemann - Violin Concerto in A Major "Die
Relinge" TWV 51:A4
Instrumentalna dela često
pokazuju snažne uticaje različitih nacionalnih stilova; ovaj stil se ponekad
naziva "mešoviti stil". Neki komadi su u potpunosti napisani u
italijanskom ili francuskom stilu. Ovaj poslednji je bio posebno uticajan na
Telemana i nalazi se u živahnim, fugalnim pokretima, plesnim svitama i
francuskim uvertirama. Tonsko slikarstvo je takođe delimično francuskog
porekla.
Teleman je bio prvi nemački
kompozitor koji je integrisao elemente poljske narodne muzike u velikim
razmerama. Za razliku od drugih kompozitora poput Hajnriha Alberta, on se nije
ograničavao na poznate elemente i forme igre, već je i orkestarsku i kamernu
muziku uobličio slovenskom melodijom i ritmom. Ovo poslednje se izražava, na
primer, u sinkopama i čestim promenama tempa. Ponekad, iako ređe, Teleman je u
svoja dela uneo folklorne elemente drugih naroda, poput Španaca.
*
Teleman je doprineo emancipaciji
pojedinih instrumenata. Napisao je prvi značajan solistički koncert za violu i
prvi put upotrebio ovaj instrument u kamernoj muzici. Neobična za to vreme bila
je kompozicija (Concert a neuf parti) u kojoj su korišćena dva kontrabasa.
Takođe je komponovao – bez navođenja imena – prvi gudački kvartet. Istovremeno
sa Johanom Sebastijanom Bahom i nezavisno od njega, Teleman je razvio tip
sonate u kojoj se čembalo više nije pojavljivalo kao kontinuo, već kao solo
instrument. U svojim Nouveauk Kuatuors, po prvi put u istoriji muzike, Teleman
je dozvolio da violončelo ravnopravno nastupa zajedno sa drugim instrumentima.
Njegova instrumentalna dela često pokazuju neobičnu upotrebu delova melodije; u
nekim komadima, na primer, on je takođe obezbedio violončelo ili fagot koji su
svirali dve oktave niže kao alternativu bloku.
U pojedinim instrumentalnim
delima veliku ulogu igra humor izražen u toniranju. Poslednji stav „L'Esperance
du Mississippi” uvertire La Bourse, na primer, sa svojim usponima i padovima
aludira na krah na Pariskoj berzi 1720. godine. Drugi primer je koncert Die
Relinge, koji u muziku postavlja vođenje ljubavi par žaba.
Među Telemanovim najpopularnijim
instrumentalnim delima danas su ona objavljena u Getreue Music-Meister i
Essercizii Musici (1739/40), kao i Vassermusiken Hamburger Ebb' und Fluth
(1723) i Alster uvertira, Tafelmusik (1733) i Nouveauk Kuatuors („Pariski
kvarteti“, 1737). U Telemanovo vreme bile su poznate i muzičke zbirke Pevanje,
sviranje i figurirane bas vežbe (1733) i Melodische Fruhstunden (1735). Godine
1730. objavio je svoju Skoro opštu evangeličku muzičku pesmaricu, koja je
sadržala preko 2000 melodija himni u različitim varijantama i bila je namenjena
orguljašima.
*
https://www.youtube.com/watch?v=tQCUFUDYgcU
G.Ph. Telemann: Oratorio «Der Tag
des Gerichts» TWV 6:8
https://www.youtube.com/watch?v=YpZanDOJZOQ
G.Ph. Telemann: «St. Luke
Passion» TWV 5:13
https://www.youtube.com/watch?v=zIKwDiF8YD4
Telemann - ORATORIO MARK PASSION
- TWV 5:40
Telemanovih 1.750 crkvenih
kantata predstavlja skoro polovinu celokupnog njegovog opusa, a napisao je 16
misa, 23 psalma, preko 40 pasija, 6 oratorijuma, kao i motete i druga sveta
dela.
Telemanove kantate se odvajaju od
starijeg tipa, koji samo korale i nepromenjene odlomke iz Biblije postavlja na
muziku. Ranije od Johana Sebastijana Baha iu sasvim drugoj meri, Teleman se
držao forme koju je razvio Erdman Nojmajster, u kojoj se nakon uvodnog
biblijskog stiha (dictum) ili korala slede recitativi, arije i, ako je
potrebno, ariosi i obično se završava na završni hor ili ponavljanje uvodnog
hora. Teleman je po pravilu pisao solo arije, a duete relativno retko; postoje
samo izolovani primeri solističkih terzeta i kvarteta.
https://www.youtube.com/watch?v=NZbiuvrq-5I
G.Ph. Telemann: Cantata «Ino» in C major TWV 20:41
https://www.youtube.com/watch?v=VAwEBYy9UTQ
Georg Philipp Telemann -
Christmas Cantata 1762, TWV 1:262 - Der Herr hat offenbaret
https://www.youtube.com/watch?v=fZErDAUGbZo&list=OLAK5uy_nm3mmbjBWvZeB5oYJ2Ly-wY167ZxQg-D0
Sehet an die Exempel der Alten in
C Major, TWV 1:1259: I. Sehet an die Exempel der Alten
https://www.youtube.com/watch?v=SWm-Cq_8jxg
Telemann:
Der Tag Des Gerichts (TWV 6:8),
https://www.youtube.com/watch?v=c82bK2OWKkg
Telemann - CANTATA `DAS LEBEN IST
EIN RAUCH, EIN SCHAUM` TWV 4:3
https://www.youtube.com/watch?v=ILq8cB0SX0s
G. P. Telemann - Matthäuspassion,
TWV 5:53 (1754 Danziger Passion)
https://www.youtube.com/watch?v=s0c8U_PcBgk
Telemann "Machet die Tore
weit" Cantata
https://www.youtube.com/watch?v=dR1UkDYavPk
Georg Philipp Telemann - Gedenke
doch, wie ich so elend und verlassen, TWV 1:583 (Cantata)
Pored četvoroglasnih, postoje i
primeri troglasnih ili petoglasnih, ređe dvoglasnih. Kao iu instrumentalnoj
muzici, Teleman preferira fugalne deonice nego potpuno urađene fuge. Međutim,
permutaciona fuga je prilično brojna.
Drama i detaljno tonsko
slikarstvo karakterišu Telemanove oratorijume. Koristi različite oblike
izražavanja kao što su ponavljani recitativi, česta upotreba instrumenata za
podvlačenje raspoloženja i situacija i kratke koncertne fraze. Horovi ulaze
žestoko i samouvereno, povremeno složno. Harmonija je obično jednostavnija, ali
življa i prilagođenija situaciji nego u starijem baroknom stilu.
Najpopularnija Telemanova sveta
dela u to vreme uključivala su Pasiju Brokes (1716), Blaženo razmatranje
(1722), Smrt Isusovu (1755), Donerovu odu (1756), Das izbavio Izrael (1759),
Dan Presuda (napisao Kristijan Vilhelm Alers) (1762) i Mesija (1759). Da bi
zadovoljio potrebe veoma brojnih manjih crkava i nastavne svrhe za kućnu
upotrebu, Teleman je izdavao i zbirke kantata u kamernim muzičkim formacijama,
kao što je Skladno bogosluženje (1725/26; nastavak 1731/32).
https://www.youtube.com/watch?v=StafPcS7uUo
Telemann - Christmas Oratorio
(TWV 1:797, TWV 1:1334, TWV 1:262)
https://www.youtube.com/watch?v=RY1a4p4Dtjg
Telemann - Brockes Passion -
Passion Oratorio (complete)
https://www.youtube.com/watch?v=N-FseH59RgA
Georg Philipp Telemann - Das
Befreite Israel, TWV 6:5
https://www.youtube.com/watch?v=-qB8UX9eihY
Telemann Die Aufrstehung completo
https://www.youtube.com/watch?v=Fi6IJUAB2xA
G.P. Telemann Der Tod Jesu TWV 5:6
Teleman je takođe napisao brojne
pogrebne muzike za visoke ličnosti svog vremena - tako za Avgusta Silnog
(Immorblicher Nachruhm Friederich Augusts, pogrešno i Serenata eroica, 1733),
Džordža II od Velike Britanije (1760), rimsko-nemačkog cara Karla VI. (1740,
izgubljen), Karl VII (1745) i Franc I (1765, izgubljen), još devet za razne
gradonačelnike Hamburga (uključujući tzv. labudovu pesmu za Garlieba Sillema,
1733), dva za par pastora Elers i tamo ide možda najpoznatija kantata Du no,
Danijel, koja se ne može preciznije datirati, i još sedam drugih, od kojih su
neke sačuvane samo u fragmentima ili u libretu.
https://www.youtube.com/watch?v=lvFToeNf1qk
Georg Phlipp Telemann - TWV 04-06
Ach Wie Nichtig, Ach Wie Flüchtig (1733) [H.Sillem]
https://www.youtube.com/watch?v=casvZNyJwKQ
Georg Philipp Telemann -
Hamburgische Trauermusik (1/2)
https://www.youtube.com/watch?v=pSZBeUhPIi8
Georg Philipp Telemann -
Hamburgische Trauermusik (2/2)
https://www.youtube.com/watch?v=H3jvoWyclwM
Telemann - Kanarienkantate,
TVWV 20:37 (Canary Cantata)
https://www.youtube.com/watch?v=zFr2PTMMO4A
Telemann : Serenata Eroica TWV
4:7
https://www.youtube.com/watch?v=7vggphTAfD0
Telemann
: Cantate "Du aber Daniel" (Trauer Kantate) cantate funèbre
TWV 4:17
*
Telemanova sekularna vokalna dela
mogu se podeliti na opere, svečanu muziku velikih razmera za zvanične prilike,
kantate po privatnoj narudžbi i kantate u kojima je muzicirao dramske, lirske
ili humoristične tekstove („ode“, „kanone“, „pesme“).
https://www.youtube.com/watch?v=om_ETpQQXUM
Telemann - Hamburger
Admiralitätsmusik TWV 24:1
https://www.youtube.com/watch?v=XnON2ufX9lg
GP Telemann |
TWV 15:02b Kapitänsmusik 1724 "Geliebter Aufenthalt beglüc"
https://www.youtube.com/watch?v=_DK4GatIhBs
Telemann
"Hamburgische Kapitänsmusik 1730"
Većina sačuvanih opera je u
komičnom žanru. Romen Rolan je opisao Telemana kao kompozitora koji je pomogao
da se opera komika proširi u Nemačkoj.
Za razliku od Hendla, koji se
gotovo isključivo ograničavao na solo arije, Teleman je u svojim operama
koristio izuzetno raznolika stilska sredstva. To uključuje različito obrađene
recitative, da capo arije, plesne motive, arije nalik na singspiel, arije di
bravure i glasovne opsege od basa do kastrata. Teleman je dosledno predstavljao
likove i situacije uz odgovarajuću melodiju, motive i instrumentaciju; i ovde
je maštovito koristio razne živopisne figure.
Među 50-ak opera koje su nekada
bile najpopularnije, a sada su delimično ponovo otkrivene su Strpljivi Sokrat
(1720), Pobeda lepote ili Genserik (1722), Novomodni ljubavnik Dejmon (1724),
Pimpinone ili Neravnopravni brak (1725). ) i Ema i Eginhard (1728). Opera
Germanik je davno izgubljena osim nekoliko arija; Arije iz kolekcije mogle su
joj biti dodeljene pre nekoliko godina (2005?)[5] i od tada su izvođene i
snimane.
https://www.youtube.com/watch?v=T5qLKM7BOsQ
Telemann: Pastorelle en musique |
Dorothee Oberlinger & Ensemble 1700
https://www.youtube.com/watch?v=Umnu-v6yPPg&list=OLAK5uy_nJrcbpOyH8JJggw4C4ZFGl-lcZGodxqrk
Orpheus: Act I, Ouverture
https://www.youtube.com/watch?v=pMfM-6i_eWk
G.Ph. Telemann: «Miriways» TWV 21:24 [Musica
Antiqua Köln - R. Goebel]
https://www.youtube.com/watch?v=y5qxDczoAAQ&list=OLAK5uy_luzSNxL6WUQauxhuRFoJtzjYFtj8Mb2-I
Telemann Der Geduldige Sokrates
https://www.youtube.com/watch?v=KzH-nT1q0k0&list=PLzlkxO64suoPmsE1lxlmuaGbl7NlpI1dS
Telemann Damon
https://www.youtube.com/watch?v=UBEWaHUS6vI
Telemann's Pimpinone - So quel che si dice
Festivalska muzika uključuje
muziku Hamburškog Admiraliteta i 12 kapitenskih muzike, od kojih je 9
kompletnih, a 3 delimično očuvana. Ova dela odlikuju muzički sjaj i posebno
pesnička melodija.
Telemanove poslednje svetovne
kompozicije imaju visok nivo dramatike i neobične harmonije; kantate Ino (1765)
i Der Mai - Eine musicalische Idill (oko 1761), ali i duhovno kasno delo Der
Tod Jesu zbog svojih ekstremnih emocija podsećaju na muziku Kristofa Vilibalda
Gluka. Sekularna kantata Mourning Music of an Art Ekperienced Canari („Kanarinca
Cantata“) jedna je od njegovih najpoznatijih kompozicija. Takozvanu
„Schoolmaster Cantata“ (Učiteljica u školi pevanja).
https://www.youtube.com/watch?v=ADOkhqMWp14
Georg
Philipp Telemann. Gottlichs Kind. Advents - und Weihnachtsmusik
https://www.youtube.com/watch?v=ILq8cB0SX0s
G. P. Telemann - Matthäuspassion,
TWV 5:53 (1754 Danziger Passion)
https://www.youtube.com/watch?v=KbBs7tD32oU
Telemann:
'Musique de table' / 'Tafelmusik' Production II
Teleman je u svojim pesmama preuzeo delo Adama Krigera i
dalje ga razvio u tekstu i melodiji. Melodije su jednostavne i često podeljene
na nepravilne periode. Telemanove pesme predstavljaju najvažniju sponu između
pesničke produkcije 17. veka i berlinske pesničke škole.
https://www.youtube.com/watch?v=8qbHxyxWy3M
Georg
Philipp Telemann - Schlaf wohl, ihr seligen Gebeine (Trauer-kantate)
*
U svojoj kasnijoj stvaralačkoj
fazi, Teleman je napisao nekoliko rasprava o teoriji muzike, uključujući jedan
o recitativu (1733) i teorijsko-praktičnu raspravu o komponovanju (1735).
Nijedan od ovih spisa nije sačuvan u celosti.
Godine 1739. Teleman je objavio
opis Augenorgana, instrumenta koji je dizajnirao matematičar i jezuita otac
Luj-Bertran Kastel, koji je Teleman posetio tokom svog putovanja u Pariz.
Takođe je prenet sistem za podešavanje na kojem je Teleman radio mesec dana pre
svoje smrti i u kome je očigledno bio zasnovan na delu Johana Adolfa Šajbea.
Postojao je niz argumenata unutar odgovarajućeg društva muzičkih nauka o ovom
novom sistemu predstavljenom u Mizlerovoj muzičkoj biblioteci, uglavnom zato
što ovaj opis nije bio razumljiv sa muzičko-teorijske tačke gledišta. Teleman je predložio da se oktava podeli na 55 jednakih mikro intervala. Ova
podela je relativno komplikovana sa pripadajućim matematičkim zadatkom. Georg
Andreas Sorge je prvi uspeo da opiše Telemanov sistem tačno na osnovu
logaritama u svojoj publikaciji Detaljna i jasna uputstva za racionalno
računanje. Za razliku od drugih savremenika, Teleman nije bio zainteresovan za
rešavanje ovakvih pitanja jer su, za razliku od starijeg muzičkog mišljenja,
predstavnici galantnog stila odbijali bavljenje muzičkom matematikom.
*
Nekoliko
savremenih muzičara – uključujući Telemanovog učenika Johana Kristofa
Graupnera, Johana Georga Pizendela i Johana Davida Hajnihena – preuzeli su
elemente Telemanovog dela. Drugi kompozitori poput Gotfrida Hajnriha Štolcela
ubrzo su ih oponašali. Ostali studenti iz hamburškog perioda, kojima Teleman nije
predavao instrumentalni zanat, već „stilistiku“ su Jakob Vilhelm Lustig, Johan
Hevet, Kristof Nikelman, Jakob Šubak, Johan Kristof Šmigel, Kaspar Danijel Kron
i Georg Mihael Teleman. Telemanovi poljski uticaji inspirisali su Karla
Hajnriha Grauna da ga oponaša; Johan Fridrih Agrikola je u mladosti učio iz
Telemanovih dela. Johan Fridrih Faš, Johan Joahim Kvanc i Johan Bernhard Bah
takođe su izričito pominjali Telemana kao model za neka od svojih dela. Iz
rukom pisanih beleški koje je dodao Telemanovim rukopisima, jasno je da je Karl
Filip Emanuel Bah proučavao i izvodio brojne njegove kompozicije. Telemanovo
živo prijateljstvo sa Hendlom nije bilo izraženo samo u činjenici da je Teleman
izveo nekoliko Hendlovih scenskih dela u Hamburgu – neka sa sopstvenim
intermedijima – već i u činjenici da je Hendl u kasnijim godinama često
koristio teme iz Telemana u sopstvenim kompozicijama. Johan Sebastijan Bah je
napravio kopije nekoliko Telemanovih kantata i upoznao svog sina Vilhelma
Fridemana sa svojom muzikom u klavirskoj knjižici napisanoj posebno za njega.
Muzička knjiga koju je Leopold Mocart pripremio za Volfganga Amadeusa sadrži
jedanaest menueta i Telemanovu fantaziju za klavir. Klavirski stil i Karla
Filipa Emanuela Baha i Volfganga Amadeusa Mocarta ponekad podseća na Telemanov
način pisanja.
https://www.youtube.com/watch?v=uctoJNf-dfU
G. P. Telemann:
Daniel v jámě lvové - HudbaZnojmo.cz
https://www.youtube.com/watch?v=8Uey9DMFQaY
Telemann
`CRUCIFIED LOVE`, PASSION ORATORIO TWV 5:4
https://www.youtube.com/watch?v=hPc9q77qIlM
Telemann - Lateinisches Magnificat in C-dur TVWV 9:17
https://www.youtube.com/watch?v=3hLZD0fHkFI
RESURRECTION`
Die Auferstehun
Telemann - ORATORIO `THE RESURRECTION` Die Auferstehung - TWV 6:7
https://www.youtube.com/watch?v=7SRvMAWhuAc
Georg Philipp
Telemann - Gib, daß ich mich nicht erhebe, TWV 1:621 (Cantata)
*
https://www.youtube.com/watch?v=lpuSDJwHW8w
Georg Philipp
Telemann - Oboe Concerto in D Minor
https://www.youtube.com/watch?v=NuXfk4j0YOU
G.P.Telemann: Concerto in A minor for Recorder, Viola da Gamba, Strings & B.c TWV 52:a1
https://www.youtube.com/watch?v=zwucraB-8ew
G.P. Telemann
Trumpet Concertos ¼
https://www.youtube.com/watch?v=907tX7U6JMQ
G.P.Telemann:
Ouverture-Suite in B minor for Violin, Strings & B.c TWV 55:h4
https://www.youtube.com/watch?v=01hiXiIw93k
G. P. Telemann:
Concerto polonois in G Major (English Concert)
https://www.youtube.com/watch?v=0ZpurWF8QEs
G. Ph. Telemann
Concerto grosso G major for strings and basso continuo (TWV 52: G1)
https://www.youtube.com/watch?v=8VBd_xJmLqI&list=OLAK5uy_nAc3rC5d6SswMZ9FKDnrWw3SSFha0K-44
Cantata 42, Weicht ihr sünden,
bleibt dahinten!, TWV 1:1538: 1 (delova 23)
https://www.youtube.com/watch?v=YLP-Q0f4HHU&list=OLAK5uy_kkYwqfN26qZ_mcpUGDXHXTAidEdDGgMNw
Telemann: Luther Cantatas
- Herr, wir liegen für dir, TWV 1:781: Dictum. Herr, wir liegen für dir mit
unserm Gebet (All)
https://www.youtube.com/watch?v=3mgLJ3VfZkw&list=OLAK5uy_mpjK0_7wSwludZMLRhjrWQ24AwIowCuQM
Telemann: Easter Cantatas - Ich war tot, und siehe, ich bin lebendig, TWV 1:872: No. 1, Ich war tot, und siehe, ich bin...
*
https://www.youtube.com/watch?v=8zizki9SXck
TELEMANN 2017 - TRIO SONATA TWV
42:d10 - ELCURAROJO - ALBERTO DOMÍNGUEZ GÁLVEZ
*
https://www.youtube.com/watch?v=hOkLy3QCzuM
G. Ph. Telemann: TWV 50:1 /
Grillen Symphonie (Crickets Symphony) in G major / Ensemble Caprice
*
https://www.youtube.com/watch?v=_Y727lWEe2E
G. Ph. Telemann: TWV 40:108 / Gulliver
Suite for two violins in D major (Hamburg, 1728)
*
https://www.youtube.com/watch?v=xf0jOorHuOc
G. Ph. Telemann: TWV 55:D22 /
Ouverture jointes d'une Suite tragi-comique in D major / C.I. Brugense
Zoran Stokić
8.08.2022.
Нема коментара:
Постави коментар