Modna revija u blatu – uz postapokaliptični pogrebni marš
i
(popis stanovništva u Srbiji)
SHOWBIZ Autor:zadovoljna.rs03. okt 202211:455
komentara BalensijagaIzvor: screenshot/Youtube/ Bayoucool2
Kontroverzni reper Kanje Vest otvorio je
Balensijaga reviju na Nedelji mode u Parizu, prošetavši po pisti od – blata.
Modna kuća pod vođstvom kreativnog genija Demne Gvasalije ponovo pomera granice
i osim odeće pred publiku stavlja oštar društveni komentar.
Na sedištu svake stolice u gigantskom
kongresnom centru Parc des Exposition de Villepinte, gde se održavala revija,
nalazila se poruka Demne Gvasalie:
„Ova revija je metafora za kopanje istine i
spuštanje na zemlju. Pre nego što ste stigli na svoje mesto, morali ste da se
na prstima probijete po zatamnjenom prostoru da ne biste upali u ogroman blatni
grob koji je iskopan u centru izložbenog prostora, sa mirisom zemlje u
vazduhu“, piše Zadovoljna.rs.
Na Balensijaga reviji prošle sezone – održane
samo nedelju dana nakon što je Putin napao Ukrajinu – modeli su se probijali
kroz snežnu oluju sa vrećama za smeće u rukama, to je bila metafora za
Demnino bekstvo od ruskih separatista u Abhaziji početkom 1990-ih.
Pre samo dve nedelje, ukrajinska vojska je
otkrila masovnu grobnicu u Izjumu koju su nedavno iskopale ruske trupe. To je
dovelo do uznemirujućeg početka Balensijaga revije koja je ponovo rasprsnula
eskapistički balon Nedelje mode.
Hodajući uz glasnu tehno muziku koja je
zvučala kao postapokaliptični pogrebni marš, Kanje Vest je otvorio reviju u
četvrtastoj, prevelikoj jakni sa više džepova i kožnim bajkerskim pantalonama
„Bogohulno je staviti cipelu od 1.000 evra u
blato, ali to je čini stvarnom. U suprotnom, to je samo san kojem težimo.
Isprljati nešto je mnogo teže nego očistiti ga. Sada imamo celo odeljenje koje
stari i prlja stvari. To je suprotno od onoga što bi luksuz trebalo da bude,
ali se ja ne slažem sa tim“, rekao je Demna Gvasalia
Mišljenje dizajnera je da svi treba da se
oslobode pravila koja nam društvo određuje – a pre svega normi koja nas navode
da se oblačimo „prikladno“.
***
Komentar
***
Kreativni ljudi se
bave aktuelnim temama, što kod nas nije slučaj. Evo uzmimo temu popis srbalja
(način na koji se odvija; kršenje Ustava) i nema performansa ili bilo kavog
protesta...Na primer, prva asocijacija na "popis" bi mogao biti
komplet od 70 litografija karikatura "Metamorfoze dana" Jean-Jacques
Grandville (1803-1847). Jer samo je u "Metamorfozama" i Srbiji moguće
popisivati građane kao zečeve, majmune, miševe i tsl. Čudesni univerzum
Grandvila - zoomorfne figure, antropomorfno povrće – iz njegovih karikatura
anticipirale su i uticale na rad generacija crtača i ilustratora od Džona
Tenijela, do Pol Gistava Dorea, do Felisijena Ropsa i Volta Diznija.
„Proto-nadrealista“ kome se divio Andre Breton kao mnogi nadrealistikao i drugi
savremeni umetnici. Njegova modernost je prešla granice grafičke umetnosti i
uticala je na našu kulturu - Čaplin, Vili Kesels, Serž Vanderkam, braća
Limijer, Melijes, Ladislas Starevič su primeri. Potražite najčudnije
transfiguraciji ljudskog oblika koju je proizvela romantična mašta. Kada je
jednog trenutka bilo zabranjeno baviti se u Parizu provokativnim političkim
karikaturama za periodične publikacije (jer su bile veoma kritične prema novoj
monarhiji) Grandvil se okrenuo ilustraciji knjiga. Ilustrovao je nekoliko
klasika kao što su La Fontenove basne, Defoov Robinzon Kruzo, Sviftova
Guliverova putovanja i Servantesov Don Kihot.
ZoranStokić
4.10.2022.
Нема коментара:
Постави коментар