Novi profesor
računarstva na Harvardu biće četbot
Univerzitet podstiče studente da
koriste veštačku inteligenciju kao svakodnevnu pomoć u učenju. Harvard
prihvata generativnu veštačku inteligenciju u učionici, usvajajući je kao
zvanični alat za učenje za svoj glavni predmet, Uvod u programiranje.
IZVOR: SPUTNIKPORTAL.RS UTORAK,
4.07.2023. | 14:24 -> 08:27 Ilustracija, Foto: sakkarin sapu/Shutterstock
Počevši od ove jeseni, studenti
upisani na studije računarstva na predmetu Uvod u računarstvo biće podstaknuti
da koriste veštačku inteligenciju, kako bi im pomogla da otklone greške u
kodiranju, da im daje povratne informacije o načinu rada i da im odgovara na
pojedinačna pitanja o greškama i nepoznatim linijama kôda.
"Nadamo se da ćemo pomoću
veštačke inteligencije uspeti da odnos nastavnika (prema) učeniku bude 1:1 za
svakog studenta na predmetu Uvod u programiranje, tako što ćemo im obezbediti
softverske alate koji, 24/7, mogu da podrže njihovo učenje tempom i načinom
koji im individualno odgovara“, kaže profesor Dejvid DŽ. Malan.
Međutim, studenti neće koristiti
ČetGPT ili GitHab Kopilot, koji su popularni među programerima. Profesor Malan
kaže da su ti alati „trenutno previše korisni“. Umesto toga, Harvard je razvio
sopstveni veliki jezički model, Ce-Es50 bot (CS50 bot) koji će biti „sličan po
duhu“, ali će se fokusirati na „vođenje učenika ka odgovoru, a ne da im daje
gotove“.
Ce-Es50 će takođe biti dostupan
studentima koji nisu sa Harvarda. „Čak i ako niste student na Harvardu,
dobrodošli ste da preuzmete ovaj kurs besplatno i prođete kroz 11 nedelja
kursa“, stoji na sajtu Harvarda. Nastavnici u drugim institucijama takođe mogu
licencirati materijal za sopstvene kurseve.
"Jasno ćemo staviti do
znanja studentima da uvek treba kritički da prihvataju informacije kao ulazne
podatke, bilo od ljudi ili softvera“, kaže prof. Malan. „Ali alati će
postajati sve bolji samo kroz povratne informacije od studenata i nastavnika.
Tako da će i oni biti u velikoj meri deo ovog procesa.“
***
Komentar
***
Od antičkog pedagoga - bio je rob
koji je pratio dete u školu, nosio njegove stvari, ali ga je i terao da
recituje svoje lekcije i da radi domaće zadatke (jer da bi ti rezultati bili
trajni neophodno je ponavljanje i uvežbavanje gradiva) – stigosmo do veštačke
inteligencije kao "pedagoga" koji se zapravo bavi samo delićem
pedagodije - "didaktikom" samo saržajem predmeta. Zato bi i ovaj kurs
za programete trebao da bude dopunjem, makar,"sokratovskim
seminarima" koji se zanivaju na interakciji vršnjaka - studenti vode
diskusiju i ispitivanje. Uloga nastavnika je da obezbedi da diskusija napreduje
bez obzira u kom pravcu se diskusija kreće. Fokus je tu na istraživanju
višestrukih perspektiva za dato pitanje ili temu. Sokratovsko ispitivanje se
koristi da bi se pomoglo učenicima da budu - aktivni - u svom učenju.
Pedagogija sokratovskih pitanja je otvorena, fokusirana na široke, opšte ideje,
a ne na specifične, činjenične informacije. Tehnika postavljanja pitanja
naglašava nivo pitanja i razmišljanja gde nema jedinstvenog tačnog odgovora.
Ovaj pristup se zasniva na uverenju da učesnici traže i stiču dublje
razumevanje koncepata u tekstu kroz promišljeni dijalog, a ne pamćenje
informacija koje su im date.
Zoran Stokić
8.07.2023.
Нема коментара:
Постави коментар