понедељак, 4. август 2025.

 CRTA: Komemorativno obeležavanje Oluje u Sremskim Karlovcima u službi očuvanja vlasti

Autor:

author

Beta

|

04. avg. 2025. 10:23

|

VESTI

 

Nevladina organizacija Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA) ocenila je danas da je komemorativna državna svečanost obeležavanja 30. godinje od progona Srba u hrvatskoj akciji "Oluja" zlouptrebljena za očuvanja vlasti.

Pročitaj više:

https://n1info.rs/vesti/crta-komemorativno-obelezavanje-oluje-u-sremskim-karlovcima-u-sluzbi-ocuvanja-vlasti/

 

 

***

Komentar

***

 

 

Despotski fluid – sprečio nas je da proživimo spontano vrenje feudalizma, humanizma i renesanse, prosvetiteljstvaliberalizma. Kod onih koji žele da učestvuju u stvaranju budućnosti Srbije mora da postoji svest o tome da bez tog spontanog vrenja, na žalost, nije moguće stvoriti zdrav sistem vrednosti, a bez tog sistema nemoguće je zamisliti današnje evropske monarhije i republike, pa ni evropsku Srbiju. Ono što bez tog sistema vrednosti može da postoji jeste, kao i do sada, samo jedna od brojnih metamorfoza despotije. 

Gete je napisao pesmu "Prva valpurgiska noćo tome kako je jedna šala omogućila da se - lokalna tradicija održi - uprkos protivljenju netolerantnog novog hrišćanskog režima. Novi režim je zabranio paganima i njihovim druidima da proslavljaju "prvi maj" – dan kada se proteruje zima i počinje proleće"Prva valpurgiska noć" je primer važne ideje prosvetiteljstva - trijumf ugnjetavane grupe na okupiranoj zemlji - postignut žrtvovanjem, jer - "oni koji se plaše žrtvovanja zaslužuju svoje lance". Druidi predlažu da se napravi maskarada đavola, duhova i demona kako bi uplašili hrišćane (koji se toga plaše) – rečeno učinjeno. Hrišćani su uplašeni, a druidi i pagani ostaju da slave proleće i sunce. Mendelson je ovekovečio ovu pesmu u svetovnoj kantati koja je stvorila Vagnerov muzički jezik.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RkH7hUVSDfQ

Mendelssohn: Die erste Walpurgisnacht ∙ hr-Sinfonieorchester ∙ Andrés Orozco-Estrada

 

*

 

 

Sindroma "malih" razlik u muzici. U pamfletu "Judaizam u muzici" Vagner: "Mendelsonova muzika slatka i zveckava ali bez dubine". Ali se nije libio da koristi sve Mendelsonove topose iz "Sna letnje noći", "Die erste Walpurgisnacht". Nacistički režim nije usepo da nađe odgovarajuću, arijevsku zamenu za ova Mendelsonava dela pa ih je zabranio. Poslušajte iz "Prve Valpurgijske noći", na primer, "Kommt mit Zacken und mit Gabeln" čućete Vagnera=Mendelson. Zamislite, tu sumanutost, odsustvo bilo kavog morala u muzičkoj branši - da ovaj muzički brilijant - danas i dalje čuči u tami, nepoznat širem auditorijumu! A počelo je sa "Kultom boga Mitre" bio je ozbiljan konkurent  hrišćanstvu (obe religije slave rođenje svog Boga na dan zimske obratnice; Kult  Mitre je takođe imao "pričešće",..., Mitra je bio poštovan kao jedini Bog Suca, kao i jedini Bog Hrišćana) pa su hrišćani fantično mrzeli i razarali njegova svetilišta, tako da nije ostao kamen na kamenu; ovaj sindrom "malih" razlik tj. "slično razoriti do temelja" prešao je iz relirije u "nacije" – , na primer, Jasenovac a posle "Viroviticu, Karlobag, Ogulin".

 

Zoran Stokić

4.08.2025.

Нема коментара:

Постави коментар