Pogledajte
trejler za novi film Stevana Filipovića koji je već uzburkao region
KULTURA Autor:
B.N. 09. avg 202311:51 25 komentara
Pogledati:
Objavljen je
trejler za novi film Stevana Filipovića "Pored tebe", uoči beogradske
premijere koja je zakazana za 6. septembar u mts Dvorani.
„Da bi rešila
misteriju nestanka druga iz razreda, mlada tabloidna novinarka Ksenija (Mina
Nikolić) će morati da uđe u mutan svet kriminala, estrade i politike. Inspektor
Vuk (Branislav Trifunović), njene dojučerašnje drugare iz razreda, i nju samu,
vidi kao osumnjičene. Korona je u jeku, a njena baka Vera, jedina porodica koju
ima, bori se za život. Ksenija mora da bira, baka ili istina za kojom traga“,
navodi se u sinopsisu filma.
Film „Pored
tebe“, nastavak je Filipovićevog filma „Pored mene“ u kojem likovi iz
gimnazijskog razreda, koji su proveli noć zaključani u školi, pet godina
kasnije postaju osumnjičeni u istrazi povodom misteriozne smrti prijatelja iz
škole.
Pored Mine
Nikolić i Branislava Trifunovića, u filmu igraju Darko Ivić, Goran Jevtić,
Nikola Rakočević, Isidora Simijonović, Nikola Glišić, Milica Majkić, Andrej
Pipović, Svetlana Bojković, Miloš Petrović Trojpec, Milica Petrović, Jelena
Kesić, dok je uloga Ksenine Bake poverena čuvenoj britanskoj glumici Miriam
Margolis.
Film „Pored
tebe“ imao je svetsku premijeru na ovogodišnjem 70. jubilarnom Pula film
festivalu, gde je izazvao veliku pažnju medija i publike.
Zagrebački
„Jutarnji list“ je tako ocenio da je Filipovićev novi film silovit i koncizan
napad na predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića i Srbiju koju je
stvorio.
„Filipović je
kroz priču o isprepletenosti privatnog i poslovnog u životu novinarke lokalnog
tabloida Ksenije Marković progovorio o najbolnijim neuralgičnim tačkama srpskog
društva – medijima kojima je jedina preokupacija veličanje lika i dela srpskog
predsednika, političarima koji su na pozicije došli na pokvaren i podmukao
način i treš rijaliti emisijama, modernom verzijom krvavih gladijatorskih igara
za zabavljanje masa kako ne bi slučajno razmišljale o pandemiji, migrantima i
drugim ‘nebitnim sitnicama’“, napisao je kritičar „Jutarnjeg lista“.
Muzička
podloga filma „Pored tebe“ je obrada čuvene italijanske antifašističke himne
„Bella, Ciao“, koju je Filipović na društvenim mrežama objavio uz snimak iz
drona sa jednog od protesta „Srbija protiv nasilja“.
U intervjuu za
list „Danas“ u junu, Filipović je izjavio da „svim srcem“ podržava proteste i
učestvuje u njima.
„Ono što znam
je da svako od nas, a nije nas malo, oseća da je pređena tačka posle koje nema
nazad. Vratili smo sebi ljudskost na tim ulicama. Zato ‘Bella, Ciao’. Zato što
je ovo borba protiv istog zla, koje je kroz istoriju imalo različite oblike“,
rekao je Filipović.
Objasnio je da
verzija pesme iz filma nije ratnička, već duboko elegična, emotivna i tužna.
„A onda se,
kao i protagonistkinja filma, kao i mi – menja. Postaje hor. Postaje borbena,
srčana. Pokreće me ta probuđena nada. Pokreće me da se osećam kao čovek, da
koračam uzdignutog čela, da sam zrno u pesku promene, koje će, sasvim sigurno
biti zaboravljeno ako i ta promena uspe“, ističe Filipović.
Filipović je u
avgustu prošle godine počeo snimanje i zaključnog filma ove trilogije – „Pored
nas“ – čija se radnja dešava pet godina nakon filma „Pored tebe“.
Reč je u
akciono-avanturističkom spektaklu u kom su učenici razreda koji su u prvom
filmu „Pored mene“ proverili noć zaključani u školi, učesnici najnovijeg
rijalitija poznate marketinške agencije.
***
Komentar
***
Filipović je zaboravio
da su komunisti i fašisti sakrili Gordijev čvor kojim ih je – istorijski i
teorijski – uvezao. Samo jedna primer - Sorel: "buržoazija je postala
jednako glupa kao i aristokratija u 18. veku; lišena je svakog interesa za
proletarijat". Kritikujući Marksov evolucioni pristup i obrušavajući se na
sindikate u Engleskoj i skandinavskim zemljama, Sorel razvija svoju viziju
revolucionarnih radničkih sindikata u Francuskoj/Italiji. Napadajući ideje
socijalne demokratije koja je razvijana u Nemačkoj, radnički sindikati u
Italiji/Francuskoj se, pod Sorelovim uplivom, sve više okreću "klasnoj
borbi, generalnom štajku, revolucionarnim idejama". Bio je to pokret
protiv svakog parlamentarizma, demokratije, pokret odvajanja radničkih
sindikata od stranačke parlamentarne borbe, bio je to pokret koji je
"pojačavao instinkte rata" sa ciljem da demokratiju smeni
"diktatura proletarijata", da "građanski moral" ustukne
pred "revolucionarnim moralom". Ukratko, bila je to ideologija
zasnovana na "mističkom kultu revolucije", koja se odigrao u Rusiji.
Iz "Materijalizma i empiriokriticizma" (1907.) saznajemo da je Lenjin
poznavao učenje Sorela. Između Sorelovih revolucionarnih teorijskih i
praktičnih ideja i boljševičkih postoji jednoznačno preslikavanje. Pišući
Lenjinu knjigu podrške, Sorel proklinje "plutokratske demokratije". U
nas se o tome nije govorilo jer je i Musolini govorio da je na njega osim
Pereta najviše uticao Sorel. "Ponavljam, ja najviše dugujem Sorelu",
grmi Musolini; "za mene je glavno – akcija! Ovaj učitelj sindikalizma i njegova
kruta teorija o revolucionarnoj taktici najviše su doprineli oblikovanju
discipline, energije i snage fašističkih kohorta!" Istovremeno, sam Sorel
poručuje: "Naš Musolini nije običan socijalista. Verujte mi, vi ćete ga po
svoj prilici videti jednoga dana kako salutira sabljom na čelu bataljona
italijanskoj zastavi!"
Zoran Stokić
10.08.2023.
Нема коментара:
Постави коментар