Poznata glumica
Melita Bihali filmska i pozorišna glumica
preminula je u 89.
godini u Beogradu.
Glumila je u kultnom filmu:
Melitu Bihali svi pamte po ulazi služavke u "Maratoncima" FOTO
IZVOR: B92, TANJUG PETAK,
25.08.2023. | 15:52 -> 16:11 Foto: Jovan Jovanovic/ e-stock
Iako se prvi put na filmskom platnu
pojavila davne 1970. godine glumeći u filmu "Gastronauti", Melitu
Bihali svi pamte po ulozi služavke u kultnom filmu "Maratonci trče počasni
krug", u kojoj je igrala služavku Olju.
Upisala je glumačku akademiju u
Beogradu, 1962. godine, zajedno sa Ljerkom Draženović, Mirom Pejić Armenulić,
Dušicom Žegarac, Dragom Čumićem i Nedom Spasojević.
Igrala je u brojnim domaćim
serijama i filmovima, od kojih su najnoviji film "Petak 13." iz 2018.
godine u kojem glumi vlasnicu kafane, kao i "Nije sve kao što izgleda"
iz 2019. godine u kojem tumači ulogu Jadranke. Takođe, mnogi je pamte i po
ulozi služavke u seriji "Srećni ljudi".
Melita Bihali se bavila i
režijom, adaptacijama i pisanjem predstava za decu, a kao glumica pojavila se,
sem u "Maratoncima" (1982), u filmovima poput "Bubašintera"
(1971), "Kraljevskog voza" (1981) ili "Hajde da se volimo"
(1987), i serijama "Otpisani", "Priče iz majtorske
radionice", "Ljubav na seoski način" i drugima.
Prezime Bihali je zadržala od
svog bivšeg muža Ivana, koji je bio sin književnika, osnivača Nolita Pavla
Bihalija.
***
Komentar
***
Trajala je tako dugo jer je
volela svoj dramski zanat! U duhu kreda Melite Bihali "pomogni ako možeš
ne odmaži nikome" istaknimo značaj glume iz vizure sociologa Erving
Gofmana koji se kretao na tragu koncepta društvenih uloga E. Dirkema, T.
Parsonsa; Erving je kreirao "model dramaturškog delovanja" -
„upravljanje utiskom“ kao pokušaje neke osobe da onima oko sebe ostavi
prihvatljivu sliku svoje ličnosti, verbalno ili neverbalno. Ovakva postavka je
zasnovana na ideji da ljudi sebe vide onako kako ih - "vide" drugi;
zato je razradio "dramaturški pristup" interakcije kod Homo sapijensa
i razvio brojne koncepte koji su imali ogroman uticaj, posebno u oblasti
mikrosociologije svakodnevnog života. Gofman
je smatrao da pri - interakciji - ljudi izvode, "igraju" predstavu,
s namerom da ostave određene utiske na druge ljude na isti način kao što to rade glumci u
pozorištu. Osoba u toj "igri" (glumi) kod publike, drugih ljudi -
stvara "određena očekivanja" - sa namerom da realizuje svoje
"ciljeve"! Osoba stvara strategiju i načine kako da postigne te svoje
ciljeve - koju će ulogu pojedinac igrati u pojedinom trenutku; u toj
"igri" osobe koriste, poput glumaca, rekvizite i kostime pomoću kojih
stvaraju svoj "izgled" izazivajući određene afekte i tsl. Gofman
uvodi pojmove "prednji plan" "osobeni plan...
Zoran Stokić
25.08.2023.
Нема коментара:
Постави коментар