Ruska operska
pevačica traži odštetu od njujorške Metropoliten opere
KULTURA Autor: Beta /AP 04. avg 202321:59 Angelos Tzortzinis/AFP
Operska pevačica Ana Netrebko, nekada jedna od najvećih
zvezda njujorške Metropoliten opere, tužila je tu kompaniju i njenog generalnog
direktora Pitera Gelba za klevetu, kršenje ugovora i druge povrede u vezi s
odlukom opere da prekine saradnju s njom posle ruske invazije na Ukrajinu.
U tužbi, podnetoj američkom Okružnom sudu na Menhetnu,
rusko-austrijski sopran traži najmanje 360.000 dolara odštete na ime izgubljene
dobiti od neodržanih nastupa i proba.
Netrebko tvrdi da joj je Metropolitan opera, ili kraće Met,
izazvala „tešku duševnu muku i emocionalno rastrojstvo“, uključujući
„depresiju, poniženje, osramoćenje, stres i anksioznost, i emocionalni bol i
patnju“.
Met je odustao od budućih angažmana Netrebko ubrzo pošto je
Rusija izvršila invaziju na Ukrajinu u februaru 2022. godine.
Gelb je od operske pevačice zahtevao da se distancira od
predsednika Rusije Vladimira Putina.
„Od ruske invazije na Ukrajinu, Met i Piter Gelb su
koristili Anu Netrebko kao žrtvenog jarca u svojoj kampanji distanciranja od
Rusije i podrške Ukrajini“, navodi se u saopštenju predstavnika Netrebko (51).
Trenutno nema reakcije Meta ili Gelba na tužbu.
Američka gilda muzičkih umetnika podnela je pritužbu
arbitraži u ime operske pevačice i arbitar Hauard Si Edelman je u februaru ove
godine utvrdio da je Met prekršio kolektivni ugovor sa sindikatom time što je
otkazao ugovore s Netrebko uoči njenog nastupa u Verdijevom „Don Karlu“ i „La
Forza del Destino“ i u Đordanovom „Andrea Šenije“.
Arbitraža je dosudila Netrebko odštetu za izgubljene
nastupe, koju je sindikat procenio na 209.103,48 dolara.
Netrebko, koja je debitovala u Metu 2002. godine, trebalo je
da dobije najveći iznos honorara koji dodeljuje ova operska kuća – 17.000
dolara po nastupu, navodi se u tužbi.
U Edelmanovoj arbitražnoj odluci navodi se da je Netrebko
dobrovoljno odustala od izvođenja Vagnerovog „Loengrina“ i Pučinijevog
„Turandota“ i da joj se za to ne duguje.
Međutim, u tužbi se navodi kršenje ugovora za 40 izvođenja
Pučinijeve „Toske“ i „Pikove dame“ Čajkovskog tokom sezone 2024-25 i Pučinijeve
„Manon Lesko“ i Verdijevog „Makbeta“ u sezoni 2025-26.
U tužbi se tvrdi i da je Netrebko diskriminisana zbog
nacionalnog porekla.
Netrebko navodi da su Met i Gelb „naškodili njenom odnosu sa
publikom, uključujući podsticanje protesta protiv njenih nastupa“. Takođe
navodi da je njena „reputacija koju su prouzrokovali Gelb i Met dovela do toga
da se druge operske kuće i kulturne institucije u Sjedinjenim Državama uzdrže
od angažovanja Netrebko“.
U tužbi piše da je Netrebko bila primorana da proda svoj
stan u Njujorku uz gubitke.
U tužbi se navodi da su „ruski poltičari, zbog zahteva Meta
da Netrebko daje javne izjave protiv postupaka ruske vlade, prokazali Netrebko,
ruske pozorišne kuće su otkazale ugovore sa njom, ruska publika ju je
kritikovala na njenim kanalima na društvenim mrežama, kao i ruska štampa, a
Netrebko i njena porodica i prijatelji u Rusiji izloženi su riziku da im ruska
vlada nanese povredu i sprovede nad njima odmazdu“.
Dok odsustvuje iz SAD, Netrebko je u junu otvorila stotu
sezonu italijanske Arene di Verona – novom produkcijom Verdijeve „Aide“.
Planirano je da nastupi ovog meseca u Teatru Kolon u Buenos
Airesu, u Argentini, a njena sezona 2023-24 uključuje angažmane sa berlinskom
Štatsoperom unter den Linden, Bečkom državnom operom, milanskim Teatrom La
Skala i Pariskom operom.
***
Komentar
***
Spinovanje i minimiziranje
problema. Šta su hteli kolektivistički sistemi Hitlera i Staljina (bili su dve
godine u savezu, sporazum Molotov -Ribentrop)? "Amenerika i engleska biće
zemlja proleterska (fašistička)"! Hteli su da sruše TEMELJE na kojima
počiva Zapadna Civilizacija a to je INDIVIDUALNO građansko društvo (društvo
prularizma i učenja na greškama; niko nije u posedu apsolutnih istina) – da ga
zamene KOLEKTIVISTIČKIM (vođa apsolutno zna šta je dobro za narod; ne učenja na
greškama). Putin je samo nastavio tamo gde su Staljin i Hitler stali.
Metropoliten je tražio od pevačice da "osudi Putinovu agresiju na
Ukrajinu" ona to nije iz - svojih ličnih razloga mogla da uradi. Kako to
pomiriti? Nikako. To nije više moguće. Ko nije u stanju da vidi – počela je
"uvertira" "trećeg svetskog rata"; Putin se razmahao po
planeti; između ostalog "namešta centralne vlasti u državama na Zemlji,
pokušao je to čak i SAD sa Trampom – na svojim medijima stalno prete Zapadu
nuklearnim ratom i tsl.
*
@Miša
Mi svi "Mišo" svidelo
se to vama ili ne živimo u
"Zapadnoj civilizaciji" (Rusija nije Civilizacija). Civilizacije kada
propadnu, one bivaju ili inkorporirane u neku novu civilizaciju ili nestanu.
Stara,nekadašnja civizacija Egipta je, na primer, inkorporirana u helenističku
grčku (što je početak Zapadne civilizacije) i rimsku civilizaciju. Kada se
govori o civilizacijama, nerazumno se uvode vrednosne kategorije (takođe upliće
se pojam nacije, nacionalne države, religije i tsl), jedini kriterijum koji je
validan je da li će data civilizacija PREŽIVETI; preživeti, znači biti u stanju
da stalno uspešno rešavaš važne životne probleme. Predhodnih 10 civilizacija su
propale jer nisu uspele da reše problem: klimatskih pronema, seizmiku,
epidemilologija i tsl). Mi svi na Zemlji živimo u "Zapadnoj
civilizaciji". Kina i Indija bi mogle da pretenduju da su one
civilizacija, ali oni to ne rade, opravdano, razumeju šta je "civilizacija"
- ukupnost svih znanja, veština, običaja, misaonih i duhovnih spoznaja, složeno
ekonomsko umrežavanje kao posledicu rasta društva; pomoću tih opštih elemenata
vi gradite svoje ekološke niše preživljavanja. I današnje Idija i Kina su
tekođe deo Zapadne civilizacije, u Indiji naravno postoji delovi očuvane
bramansko-hinduističke tradicije, kao što u Kini postoje očuvani delovi stare
tradicije Kine (kada su u dalekoj prošlosti bili civilzacija, poput Sumera,
Egipta,..., Inka).
Zoran Stokić
5.08.2023.
Нема коментара:
Постави коментар