Gledali smo ga u
„Lepoti poroka“: Ćerka čuvenog glumca gošća Beograda
KULTURA Autor: N1 Beograd 08. jan
202416:43 N1
"Moj tata igrao je u
jugoslovenskim filmovima i preneo mi je ljubav ka Beogradu", rekla je
primabalerina Pariske opere Eloiz Burdon, kako je za N1 ispričala umetnička
direktorka Baleta Narodnog pozorišta Ana Pavlović.
Solisti pariske „Opere“ gostuju u
Narodnom pozorištu 10. januara u Krcku oraščiću i to u srpskoj verziji, a sve
karte su rasprodate.
Primabalerina Eloiz Burdon došla
je sa roditeljima, njena majka rođena je u Beogradu, a otac joj je preneo
ljubav prema Beogradu, rekla je za N1 Pavlović.
Otac balerine je Alen Nuri,
poznati francuski glumac, koji je igrao u više jugoslovenskih filmova. Jedn od
njih je i „Lepota poroka“ Živka Nikolića.
Posle 35 godina on opet dolazi u
Beograd sa svojom suprugom i gledaće ovu predstavu u Narodnom pozorištu, dodala
je Pavlović.
Promo
Prvi solisti pariske „Opere“
Héloïse Bourdon (Eloiz Burdon) i Jérémy – Loup Quer (Žeremi – Lu Ker) nastupiće
u sredu 10. januara (19:00) na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u baletu P. I.
Čajkovskog „Krcko Oraščić“, u koreografiji Konstantina Kostjukova prema Petipa,
Ivanovu.
Gosti iz Francuske predstaviće se
beogradskoj publici u glavnim ulogama Maše i Krcka Oraščića.
U predstavi će učestvovati
kompletan ansambl Baleta i Orkestar Narodnog pozorišta pod dirigentskom upravom
Đorđa Pavlovića.
Primabalerina Eloiz Burdon,
dobila je angažman u pariskoj Operi, sa svega 16. godina, putem konkursa. Tokom
dosadašnje karijere ostvarila je na matičnoj sceni niz značajnih uloga
klasičnog repertoara – Nikija („Bajadera“), Odeta/ Odilija („Labudovo jezero“),
Aurora („Uspavana lepotica“), Mirta („Žizela“), Karmen („Karmen“), Gospođa
Lesko („Manon“)…
Takođe, odigrala je i brojne
značajne uloge savremenog baletskog repertoara u predstavama „Veliko ogledalo“
(koreograf Saburo Tešigavara), „Orfej i Euridika“ (Pina Bauš), „Umetnost
neosvrtanja“ (Hofeš Šehter), „Sekač talasa“ (Damijen Žale)…
Eloiz Burdon, kao gostujuća
solistkinja, često nastupa u Japanu (Tokio, Kjoto) i Rusiji (Sankt Peterburg,
Moskva).
Prvak baleta Žeremi – Lu Ker,
angažovan je od 2011. godine u pariskoj „Operi“ gde je, u međuvremenu, ostvario
niz velikih solističkih uloga klasičnog repertoara – Princ Zigfrid i Grof
Rotbart („Labudovo jezero“), Solor („Bajadera“), Lenski i Knez Gremin
(„Onjegin“).
***
Komentar
***
Nuri (Alain Jean Bourdon-Nouri), najpoznatiji je po nekoliko filmova snimljenih 1970-ih - međunarodne koprodukcije, francusko-italijanske, francusko-nemačke. '70 god prošlog veka, Nuri je smatran nadom evropske kinematografije, ali nikada nije uspeo da postane prava zvezda. Karjeru je slučajno nastavio u YU; Branko Vukajlović (producent): "Nuri je svojom slavom '70 tada meni dosta pomogao u Parizu u mojim modnim poduhvatima, a kasnije sam ja njemu kroz produciranje filmova u kojima je on glumeo u YU"! Naime, kada se Branko nastanio u Parizu, slučajno je upoznao Alena i zahvaljujući njemu bio primeljen u nejgovo društvo, Iv Sen Lorana, Alena Delona ,...,Žane Moro, pa je "živeo kao na filmu"; kada je postao producent, hteo je da pomogne Alenu.
A što se tiče
istorije baleta - Francuska i italijanska škola baleta preko koreografa - Šarl
Lepik i Domeniko Rosi - stvorile su temelje ruskog baleta – ali zaborave svi da
kažu da su koreografi koristili balete - Vincente Martín y Solera - Didon
abandonnée 1792; L’oracle d'après 1793; Amour et Psyché 1793; La Belle Arsène
1795; Mort d'Hercule 1796; Adèle de Ponthieu 1797; Les Amours de Bayard 1798;
Tancrède 1799; Les Deux Savoyards 1799; Le retour de Poliorcète 1800; Castor et
Pollux 1803. Solerovu muziku su savremenici veoma cenili; Komponovao je više od
30 opera i 20 baleta za pozorišta najvišeg ranga: San Karlo u Napulju, Burgteatar
u Beču, Ermitaž u Sankt Peterburgu ili Kraljevsko pozorište u Londonu. Njegova
dela izovili su najveći pevači tog vremena; Imao je na raspolaganju najbolje
libretiste svog vremena, Pjetra Metastazija i Da Pontea, i bio je omiljeni
muzičar većine vladara svog vremena: Karlosa IV Kraljevine Španije, Hozea II
Svetog Germanskog Carstva , Katarina II od Rusije.
*
Ps. Da u kompleksu Ermitaž postoji i "pozorište Ermitaž" izgrađeno je 1783., carsko dvorsko pozorište bilo je prvo pozorište u Sankt Peterburgu. Predstave su izvođene do 1796. Pozorište Ermitaž je jedina zgrada u kompleksu Ermitažu koja inače nije otvorena za posetioce. Od 1797., baleti Solera su izvođeni u "Boljšom (Kameno) pozorištu u Sankt Peterburgu (ne mešati sa "Boljšim teatrom u Moskvi"); inače odvoreno je 1784., Paizjelovom operom " Il mondo della luna"; izgorelo je 1811.
Zoran Stokić
8.01.2023.
Нема коментара:
Постави коментар