Slaven Došlo o mjuziklu „Flashdance“ u Pozorištu na Terazijama
SHOWBIZ Autor: N1 Beograd 09. feb 202415:10 Izvor: N1
Beograd
Pozorište na Terazijama i ove godine obeležava Dan
zaljubljenih drugim izdanjem knjige - Zaljubi se u naslov. Na blagajni
pozorišta, uz svaku kupovinu ulaznica za mjuzikl "Flashdance" koji je
na repertoaru 14. februara, dobićete neku od trenutno najboljih književnih
izdanja. Naš gost ovoga jutra glumac Slaven Došlo, koji u predstavi Flashdance
igra Nika Harvija.
Mjuzikl “Flaš dens” scenska je adaptacija muzičkog filma
“Flashdance” koja je rađena prema knjizi Toma Hedlija i Roberta Kerija, autor
muzike je Robi Rot, stihove su pisali Robert Keri i Robi Rot. Predstava je
imala svoju svetsku premijeru iste godine u Kraljevskom teatru u Plimutu, kao
deo desetomesečne turneje po Velikoj Britaniji, nakon čega su usledila
londonska izvođenja na Vest Endu.
Američka turneja mjuzikla “Flaš dens” održana je 2012.
godine. Zanimljivo je da se ovaj mjuzikl izvodi mahom u Evropi i to u
Švajcarskoj, Češkoj, Nemačkoj, Austriji, Francuskoj i Španiji.
U središtu radnje mjuzikla “Fleš dens” jeste ambiciozna
Aleks Ovens, devojka koja danju teško radi u čeličani zajedno sa brojnim
prijateljima, dok noću nastupa u lokalnom baru izvodeći svoje neobične plesne
numere.
Prva proba predstave održana je 30. avgusta 2021. godine.
Autorski tim predvodi reditelj Vladan Đurković, prepev songova uradio je
Slobodan Obradović, autor orkestracije je Aleksandar Sedlar, koreograf Milica
Cerović, dirigenti su Vesna Šouc i Milan Nedeljković, kostimograf Jelena
Stokuća i scenograf Marija Kalabić.
Kao posebna zanimljivost u vezi sa ovom postavkom mjuzikla
“Fleš dens” jeste angažovanje nekoliko mladih učesnika koji prvi put nastupaju
u Pozorištu na Terazijama. To su Nevena Nerandžić, Mina Nenadović, Arsenije
Tubić, zatim Marta Bogosavljević i Teodora Tomašev, koji su poput Aleks, u
predstavu došli preko audicije.
U najnovijoj predstavi Pozorišta na Terazijama osim igrača
ovog pozorišta, igra veliki broj novih mladih igrača takođe prvi put
angažovanih u pozorištu i svi oni, takođe su odabarani na audiciji.
***
Komentar
***
Nadamo se uspešnoj izvedbi 14-og
februara; da neće biti kao u Gasmanovoj parodiji. Iako je mjuzikl nastao početkom
20-og veka njegovi su elemnti već postojali u operi; jedina bitna razlika je u
tome što je opera koristila simfonijski orkestar a mjuzikl manje ansamble. Već je i u operama libreto mogao biti iz
svakodnevnog života. Najbolji primer za rečeno je opera Florijana Gasmana
"L'Opera Seria" (Burgtheater Wien 1769.) parodija na žanr opera
seria, koji je bio rasprostranjen u 18-om veku, posebno kroz libreta Pjetra
Metastazija. Pokriva na satiričan način sve faze produkcije "opere
serije" od rukovodstva pozorišta (impresarija) preko kompozitora i
libretista do pevača; u prvom činu stižu pevači; drugi čin se bavi probom; u
trećem činu je premijera "opere serije, koja je propala. Na netu se može
naći finale te opere (odlično ilustruje rečeno – kaо da je mjuzikl). Kasnije je Gasmanov đak
Salijeri 1773., napravio, po datom kanonu, uspešnu operu "La fiera di
Venezia"; a J. Hajdn 1782., "Orlando paladino"!
https://www.youtube.com/watch?v=d2pPq5uzeh8
L'Opera Seria - Florian Leopold
Gassmann - Act 3 Finale
*
https://www.youtube.com/watch?v=nz018IT7XZw
Gassmann, L'Opera Seria -
"Delfin che laccio infido" (Sunhae Im, sop.)
Zoran Stokić
9.02.2024.
Нема коментара:
Постави коментар