"Još se ne zna
da li je on poneo nož ili mu je neko ubacio u ranac!" Slavica Đukić
Dejanović
se oglasila za
"Blic" nakon incidenta u "Ribnikaru": "Deca su
očigledno prepoznala potencijalnu OPASNOST"
Nakon što je danas pronađen nož u
rancu jednog učenika osmog razreda u OŠ "Vladislav Ribnikar", za
"Blic" se oglasila i ministarka prosvete, Slavica Đukić Dejanović.
"Blic" Aleksandra
Veljković 23.02.202414:26
Slavica Đukić Dejanović izjavila je za "Blic" da su deca prijavila školskom policajcu da dečak ima nož u rancu i da su očigledno prepoznali potencijalnu opasnost.
- Istina je bila da se u jednom rancu nalazio nož, ali se ne zna još da li je on poneo ili je neko taj nož ubacio u ranac - kaže Đukić Dejanović.
Ona je izjavila za "Blic" da je imala razgovor sa nastavnicima u školi i da je pričala sa decom i nastavnicima. Takođe, navela je i da postoji određen broj dece koja su pozvala svoje roditelje da dođu po njih, a neki su ostali u školi. Druga smena je nastavila neometano sa nastavom.
Ranije danas ona je posetila školu, nakon čega se obratila saopštenjem.
- Savesno i brzo reagovanje i
saradnja učenika, zaposlenih, direktora i školskog policajaca su ključni za
ovakve situacije. U cilju osiguranja bezbednosti, uprava škola je obavestila
roditelje učenika i učenica o događaju i preduzela mere za osiguranje
bezbednosti. Policija vodi istragu, a škola će u okviru svojih nadležnosti
sprovesti propisane mere u odnosu na sve učenike škole koje je ova situacija
dodatno uznemirila i kojima je potrebna podrška da je prevaziđu osećaj nesigurnosti
- rekla je ministarka.
Ona je naglasila da ova situacija i način na koji su reagovali učenici i školski policajac, pokazuje koliko je važna preventiva, edukacija o zaštiti od nasilja i koliko su važna jasna pravila postupanja u ovakvim situacijama.
Podsetimo, školski policajac je u prisustvu direktora pronašao nož za koji jeučenik negirao da je njegov.
Niko nije povređen, niti je učenik ikome pretio.
Svi učenici OŠ „Vladislav Ribnikar“ su bezbedni.
Dalji rad je u toku.
Ministarstvo unutrašnjih poslova poručuje da je prisustvo školskog policajca u školama i saradnja sa učenicima i zaposlenima u školama ključna u sprečavanju eventualnih incidenata i zaštite bezbednosti učenika.
Oglasio se i jedan od roditelja
O ovom incidentu govorio je za "Blic" i jedan od roditelja škole. - Nož jeste pronađen kod jednog od učenika škole, đaka osmog razreda, ali nije došlo ni do kakvog incidenta. Nož je oduzet detetu, a deca su puštena kući. Deca su dovoljno istraumirana i ovo im je dodatno teško. Mi kao roditleji se naravno brinemo, ali moramo da budemo sigurni da je školsko okruženje za našu decu bezbedno - kaže za "Blic" jedan od roditelja.
Kako javlja reporter "Blica" sa lica mesta, nekoliko policijskih vozila se nalazi ispred škole.
Roditelji OŠ "Vladislav Ribnikar" nakon incidenta razmenjivali su poruke u kojima su navodili da deca plaču, a više o tome pročitajte ovde.
***
Komentar
***
"U pogledu tog noža (danas u
torbi osmaka), već dva puta je zvanično prijavljivano školi
problematično ponašanje tog učenika, koji je doneo nož u školu. Prijavljivano
je da postoje preteće poruke...roditelji su prijavljivali to, išli kod
psihologa, ali su te prijave tolerisane kao da su roditelji psihički popustili
zbog 3. maja, da oni šire paniku, da je ustvari njima potrebna psihološka
pomoć" - rekao je danas Ognjen Božović, advokat oštećenih porodica.
*
Svakodnevni primeri kako ovde
institucije nisu u stanju da se rešavaju probleme, radi kojih postoje, te kako
se sve pretvara u svoju suprotnost.
*
(Da se podsetimo)
Nažalost naša deca već 30 g rastu
između čekića i nakovnja: "utopiskog nacionalizma" i
"elektronskog sveta" koji - život koji se odlikuje trima
dimenzijama (oni) redukuju na virtuelnu (beživotnu) jednu
dimenziju. Naše ponašanje, moral, empatiju, znanje učimo od drugih to su
društveni fenomeni. Fuko: "način na koji ljudi razmišljaju, pišu, sude,
govore, sve do uličnih razgovora i najsvakodnevnijih spisa, čak način na koji
ljudi osećaju stvari, način na koji njihov senzibilitet reaguje, čitavo njihovo
ponašanje određeno je jednom teorijskom strukturom (episteme) -
koja je različita u raznim društvima". Ta
struktura (episteme) "upravlja
praktičnom čovekovom delatnošću - određuje njegovu misao
i ponašanje"! Od 1990
naš "društveni episteme" - sprečava razvoj građanskog morala, saradnju,
toleranciju, snižava empatiju, sprečava
sticanje znanja - nudeći nam
pogrešne metode zaključivanja i loše ideje umesto da nas nauče pravim metodama
i korisnim idejama. Da naše ponašanje
decenijama rapidno opada pokazuju svakodnevni bizarni slučajevi iz "crnih hronika" a ovo je jedan
od onih "što svima udara u oči". I ova tragedija pokazuje da su
zakazale mnoge institucije; jedinica iz istorije (ovoga kažu odličnog đaka)
samo je "okidač" nagomilanog stresa iz raznih zona njegove psihe.
Škola je mesto gde se deca školuju za život a ne za školsku ocenu. Škole
umeseto NEODGOVRNE "igraonice" - "bubaonica" treba da budu
mesta sinergije i empatije - dom građanske kulture! Srbija 33 g živi u -
apsolutnom raskoraku - između onoga što su zakoni (i institucije koje sprovode
te zakone) i prakse u kojoj se odvijaju naši životi.
ZoranStokić, 3.05.2023.
Zoran Stokić
23.02.2024.
Нема коментара:
Постави коментар