Konačno urađena
rekonstrukcija: Evo kako je izgledao Ludvig van Betoven
ili
///o tome kako IZBORI
u Srbiji imaju smisla NULA (0)%///
Jedan od najslavnijih kompozitora na svetu – Ludvig van
Betoven – „oživeo“ je u najnovijem radu Cicera Moraesa. Ovaj brazilski
forenzički 3D umetnik uradio forenzičku aproksimaciju lica (forenzičku
rekonstrukciju lica).
Izvor: Telegraf Nauka
Konačno urađena rekonstrukcija: Evo kako je izgledao Ludvig
van Betoven FOTO
Profimedia
U studiji je kombinovanjem forezničke nauke, antropometrije
i psihologije ponudio jedinstvenu perspektivu o Betovenovoj kompleksnosti,
izdržljivosti, kreativnosti i baštini.
"Dok sam radio na aproksimaciji lica prema navodnoj
lobanji Volfganga Amadeusa Mocarta, pojavilo se mnogo referenci na ekshumaciju
Betovena 1863. godine. Od tog trenutka rešio sam da pročitam više o ovom
događaju, a zbog kvalitetnih fotografija koje su postojale, bio sam veoma
motivisan da uradim forenzičku aproksimaciju lica – rekao je za Telegraf Nauku
Cicero Moraes.
Udarne vesti
img
"НЕЋЕМО ОДУСТАТИ" Студенти који желе да уче:
Боримо се да се на свим факултетима врати настава
img
POGLEDAJTE SVINJAC NA FON-u KOJI SU OSTAVILI BLOKADERI!
Pacovi, nered, prljavština i zaključana soba za BLUDNE RADNJE (FOTO)
img
Mrzitelji se potpuno pogubili: Prepodne - Penzioneri su uz
studente, uveče - Vučićevi penzioneri
Na pitanje o tome šta je bio najveći izazov u ovom radu, on
je rekao:
"Najveći izazov bilo je prikupljanje podataka eksperata
koji su radili na ekshumaciji i koji su imali veoma robusne informacije o
merama vezanim za kosti. Srećom, sve je završeno dobro."
Studija je predstavila interdisciplinarni pristup
istraživanju života i baštine Ludviga van Betovena.
"Korišćenje tehnika forenzičke aproksimacije lica,
trodimenzionalna rekonstrukcija lica kompozitora urađena je na osnovu
istorijskih fotografija njegove lobanje, koje nam je autorizovala Betovenova
kuća u Bonu, čime predstavljamo novu perspektivu vizuelizacije istorijskih
ličnosti. Ovaj rad predstavlja i prvo dokumentovano merenje kompozitorove
lobanje. Osim toga, predstavlja i prvu rigoroznu meta-analizu njegove visine u
odnosu na merenje kostiju tokom ekshumacije 1863, zahvaljujući čemu je
unapređena metodološka preciznost“, navodi se u studiji objavljenoj
OrtogOnLineMag #11.
Ludvig van Betoven rođen je 1770. i sin je Johana van
Betovena i Marije Magdalene Keverič.
"Nakon smrti oca 1792. Betoven se preselio u Beč, gde
se brzo nametnuo kao klavirski virtuoz. Oko 1798. počeo je da primećuje prve
simptome gluvoće, koju je prvo hteo da sakrije i koja je bila prekretnica u
njegovom životu. Upkos tome nastavio je da komponuje sa strašću, a Klavirska
sonata broj 8 nastala 1799. bila je remek delo koje je kombinovalo uzvišene
emocije i strukturalne inovacije, pokazujući genijalnost koja je definisala
njegovu karijeru," navodi se u studiji.
Nakon Betovenove smrti 26. marta 1827. njegovo telo je
prošlo detaljan posmrtni pregled. Tokom autopsije napravljeni su rezovi u
lobanji, a delovi su i sklonjeni. Betovenova sahrana 29. marta 1827. bila je
grandiozni događaj, a procenjuje se da je oko 20.000 ljudi prisustvovalo
pogrebnoj ceremoniji u Beču.
Čuvena Betovenova kompozicija uništava ćelije raka: Da li je
muzika budućnost u lečenju?
Naučnici razotkrili šta je mumificirano stvorenje iz Japana
"koje donosi kišu"
Skok, skok – kre, kre: Najluđe takmičenje na svetu VIDEO
Misterija iz šesnaestog veka i dalje zbunjuje naučnike
"Ostaci Ludviga van Betovena ekshumirani su 1863. To
nije bila rutinska ekshumacija, već ju je pokretala želja da se sačuvaju ostaci
dvojice velikih bečkih kompozitora – Betovena i Šuberta, koji su bili
sahranjeni jedan do drugog. Primarni cilj bilo je prebacivanje na bezbedniju
lokaciju. Ekshumacija je detaljno dokumentovana, a jedno od najvažnijih otkrića
bila je lobanja," navedeno je u studiji.
Inicijalna rekonstrukcija, objašnjeno je, urađena je na
osnovu tri fotografije, koje je autorizovala Betovenova kuća u Bonu.
"Generisane su tri grupe slika. Jedna je osnovna i
objektivna, u njoj su samo obične, crno-bele strukture, bez detalja poput
ekspresije ili teksture, sa fokusiranjem na osnovne elemente lica. Druga je
osnovna, ali detaljnija: vidi se izraz lica, ali su oči zatvorene i sve je
crno-belo. Treća grupa su umetničke slike sa spekulativnim elementima. Na njima
ima pigmentacije, poput boje kože, očiju i kose, ali su urađene i sa otvorenim
očima", navedeno je u Moraesovoj studiji.
***
Komentar
***
///Neobjavljeni komentar na B92; odkako je počelo Putinovo
razaranje Ukrajine, ako napišem komntar na neku vest iz kulture ili nauke i
pošaljem, na primer, na B92 ("Politici" i tsl medijima), neće biti objavljen – što će reći cenzori su aktivirali
SPISKOVE "neprijatelja" (po njihovim merilima – ne odobravaš Putinovo
razaranje Ukrajine ti si "unutrašnji neprijatelj u Srbiji")///
O stanju medija u Srbiji upečatljivo pokazuju ovakvi neobjavljeni
komentari iz segmenta kulture, nauke i tsl. Agitprop budno pazi da u "medije"
ne prođe bilo šta bi pomagalo razvoj građanske humanističke kulture. Jer kao
što su to od naših vlasti tražili ruski slavenofili za nas je poženjo da
ostanemo - ĆACI -"zaostali, prljavi i zli"! A zamislite da napišete tek
neki politički komentar koji je protivan ideologiji očuvanja njihovog - despotskog
proruskog - sistema vladanja (a tek da napišete politički tekst za taj mediji). Saberi/oduzmi IZBORI u takvoj državi imaju smisla
NULA (0)%
*
Betoven je smatrao Kerubinija najvećim
kompozitorom (među njegovim savremenicima) tih vremena - posle njegove
malekosti; Kerobinijeve opere, na primer, "Eliza" očarala je
Betovena, Vebera,...,Bramsa tj. sve romantičare. Kada je Kerubini 1805., poslom
bio u Beču Betoven je iskoristio priliku da ga lično upozna. Kerubin, zvezda
Pariza, pozvan je u Beč da postavi svoju novu operu "Les deux journées, ou Le porteur d'eau"
(iz 1800., koju su Gete i Betoven smatrali najboljom operom ikada; Betoven je
posedova partituru – bila je stalno na njegovom radnom stolu dok je komponovao "Fidelija")
jer je njegova opera "Lodoïska" (1791.odmah je izvedena 200 puta) koju
je Emanuel Šikaneder postavio 1803. dozivela neviđen uspeh. Betoven je
Lujđija pozvao da prisustvuje izvođenju
njegovog prvenca "Fidelija", posle predstave Betovenove opere Kerubini
je reagovao podrugljivo – mislim da je to razlog zašto Betoven više nije
napisao ni jednu operu; takođe je opisao Betovenov klavirski stil kao „grub”; a
kada su mu predstavljali Betovena
zabeleženo je - da je Kerubini kazao: "jel to ovaj 'nalizani medvedić'
"!
Zoran Stokić
30.05.2025.
Нема коментара:
Постави коментар