LEKAR
HLADNOKRVNO UBIO RODITELJE U VIKENDICI
30.05.2020
***
Kad empatija lekara teži nuli
Uhapšen je "ugledan" lekar pošto je ubio
roditelje... A otojuč mlađi "ugledni" (naš) lekar koji radi u Beču
pokušao da tortom otruje svojih 10 kolega sa posla... U "bolnici se potukli
hirurzi".... "Pretučen dekan Madicinskog fakulteta u Novom Sadu"...
Profesor "medicinske etike" na Medicinskom fakultetu u Beogradu se "potukao" u lekarskom
društvu u otimanju oko
"pečata"! Kasnije je "etičar-pesnice
- pošto je "naš" - postao "ugledan" ambasador....
Ali kada
je počelo to URUŠAVANJE?
Kada su komunistički aparačici 1950-tih
sa Medicinskog fakulteta u Beogradu otpustili najuglednije profesore dr
Aleksandra Kostića, prof dr Smilju Kostić i druge .... Aleksandar Kostić
(1893-1983) je bio jedan od osnivača, prvih profesora i dekan (1936-1939)
Medicinskog fakulteta u Beogradu i osnivač Instituta za histologiju i
embriologiju. Osim Medicinskog, bio je osnivač i Veterinarskog (1938) i
Farmaceutskog fakulteta (1939). Bio je i dekan tog fakulteta u 3 mandata...
Ta
"imitacija normalnosti", nečinjenje i non stop prolasci kroz
"crveno svetlo" na društvenim semaforima sve nas skupo koštaju. Toj
inerciji i ravnodušnosti su bitno doprineli mediji kao i intelektualci iz svih
institucija bitnih za društvo. Umesto da na svakom mestu i svakom trenutku ukazuju na - važnost - etike građanskog društva,
autonomije struka, vrline, empatije, znanja, rada za opšte dobro,.., oni su se
uglavnom bavili poricanjem (da nešto nije uredu sa našom primarnom kulturnom matricom) kao i širenjem teorija zavere. Uzroke maligne agresije u poslednje tri
decenije treba potražiti i u onim našim mislima, opažanjima i iskustvima koji
proističu iz iracionalne kulture teorije zavere, koja nam je kao svoj glavni proizvod
dala ratnu ideologiju (a kasnije i ratnu traumu, poricanje...), kao i tabue
skrivene iza uzvišenih reči kao što su “čast”, “odbrana”, “rodoljublje”. Ako se želimo socijalizovati moraćemo
promeniti neke temeljne pretpostavke koje čine srž našeg načina mišljenja i
ponašanja – naše čulne „setove“, kao i samu kulturnu paradigmu.
Naše društvo,
koje je nekritički shvatilo ideje prosvetitelja i pozitivista, nalazi se na
kulminacionoj tački jedne retrogradne oscilacije. Težište je stavljeno na
znanje, na nektitičko „bubanje“ savremenih naučnih teorija (na gradivo koje
nije u skladu sa prihologijom dece u tom uzrastu), a nauštrb socijalizacije i
pedagogije. Primarno u našim školama i institucijama kulture mora biti razvoj i
nega socijalnog i kulturnog zdravlja, razvoj sinergije i empatije, primarno
mora biti podsticanje humanističkog obrazovanja te razvoja slobodnih, kritički
nastojenih budućih građana duštva. A sve to kroz učenje elemenata naučnog
metoda ne sa ciljem bavljenja naukom, nego sa ciljem stvaranja građanske svesti
i uvećanja empatije kod đaka i građana, jer bez empatije rizikujemo da veze raskinemo, da
povređujemo druge, da izazivamo konflikte. Sa empatijom, pak, imamo resurse da
rešavamo konflikte, povećamo kohezivnost zajednice i rastvorimo bol i patnje
drugih osoba...
***
Ps. sažetak ovog teksta sam poslao kao "komentar" na tu vest o ubistvu: "Politici", ""N1", "Danas", "B92"
i nisu objavljeni što je samo svakodnevna ilustracija despotske države u nezaustavljivom propadanju! Državni aparat živi u svom lažnom virtuelnom svetu, apsolutno nesposoban da sagleda posledice svojih akcija, kao i nenameravane posledice svojih akcija (koje traju decenijama). Ne postoji nijedan događaj koji bi njih "probudio" iz dogmatskog dremeža.
Zoran
Stokić
30. 05.
2020.
Нема коментара:
Постави коментар