Grad sa najviše
mostova u Evropi, a nije reč o Amsterdamu ili Veneciji
LIFESTYLE Autor: N1 Beograd 16.
jul 202411:52 hamburgWolfgang-1958/Pixabay
Procenjuje se da ovaj prelepi
evropski grad ima nekoliko hiljada mostova, više nego London, Amsterdam i Venecija
zajedno.
Hamburg, živopisni evropski grad,
ne samo da ima zadivljujuću arhitekturu – on takođe ima između 2.300 i 2.500
mostova unutar gradskih okvira, što ga čini gradom sa najviše mostova u Evropi.
Hamburg je drugi po veličini grad
u Nemačkoj i smatra se jednim od najlepših u zemlji. Postao je popularna
turistička destinacija kao rezultat svog prelepog pejzaža i jedinstvenog spoja
istorijskih spomenika, modernih pabova i noćnih klubova, uključujući svetski
poznatu četvrt crvenih fenjera, Reeperbahn.
Uprkos tome što se nalazi na oko
62 milje od Severnog mora, Hamburg je veliki lučki grad. Ima najveću luku u
zemlji i drugu najprometniju luku u Evropi.
Skoro sa svih strana je okružena
vodom. Reka Alster je podeljena na dva jezera koja leže sa obe strane grada,
Binen i Ausenalster (unutrašnje i spoljašnje) i reku Elbu, koja se uliva u
Severno more. Tolika količina vode znači da je grad dom za obilje kanala,
potoka i mostova.
hamburgsmartschwarz/Pixabay
Hamburg je takođe dom pet od 29
najviših crkava na svetu ali i značajnih kulturnih mesta, uključujući koncertne
dvorane Elbphilharmonie i Laeiszhalle.
Neki od najznačajnijih mostova
uključuju Kohlbrandbrucke, otvoren 1974. godine i jedan od najistaknutijih
znamenitosti u gradu. Sa dužinom od 3.940 metara i rasponom od 325 metara,
nekada je bio najduži raspon mosta sa kablovima na svetu. Danas je to drugi
najduži most u Nemačkoj.
Harburger Elbbrucke je otvoren
1899 – lučni most dug 474 metra izgrađen je za drumska vozila. Bio je to prvi
drumski most preko Suderelbea i sada služi samo za pešake i bicikliste. Između
1980. i 1995. godine most je radikalno obnovljen, prenosi Express.
Bruksbrike – ili Bruksov most –
krase četiri statue na svakom uglu. Svečano je otvoren 1887. Originalne
skulpture su uništene u Drugom svetskom ratu, ali su ponovo postavljene 2001.
godine.
***
Komentar
***
Da to je zbog delte Labe, Alstera i Bile, kao i brojnih pritoka i kanala, te proširenja luke i njeno povezivanje na gustu putnu i železničku mrežu koja premošćuje brojne vodotoke, kao i metro, koji većinski prolazi iznad zemlje preko brojnih mostova.
Pred istorija – manje naselje iz bronzanog doba.
Istorija od Karla Velikog 808; 831., postali su trgovačka biskupija; 1189., Fridrih I "Barbarosa" im daje status slobdnog carskog grada, postaju slobodna zona trgovine; a već 1241., vodeći član Hanzeatske lige,..., evoluirali u industrijski i mediski gigat - jednu od najvećih pretovarnih luka na svetu i, zajedno sa aerodromom čine Hamburg važnom logističkom lokacijom, ekonomskom i naučnom, metropolom - posebno u oblastima vazduhoplovne tehnologije, prirodnih nauka i informacionih tehnologije. Veliki požar 1842., i razaranje u II svetskom ratu uništili su arhitekturu grada. A tu je 1558., osnovana prva nemačka berza; 1678., sagrađeno je prva Opern-Theatrum u Nemakim državama; 1767., osnovano je prvo Narodno pozorište. Upravnik horova u pet crkava bio je Bukstehude, a zatim Teleman, pa C.F.E. Bah... Čuveno poglavlje hamburške kulture bio je period baroka i klasicizma, kao i hamburška secesija početkom 20. veka. Univerzitetski grad sa 45 000 sudenata, gde su nastavu nekada držali Ernest Kasirer,..., ili nobelovci fizičari Volfgang Paul i Volfgang Pauli.
1960., Hamburg je imao 1.6 miliona stanovnika a danas ima 1.9; za razliku od Beograda koji je 1900., imao 85 000 žitelja, 1960., 1 milion a sada 2 miliona - grad favela, bez infrastrukture, bez privrede (ovde državnu građevinsku mafiju - zidare FAVELA - smatraju najboljom privrednom granom – puni budzet sa NULA%). Ali tu već zalazimo u priču o mravu i cvrčku, to svaki naš građanin zna, nema potrebe da ponavljam, a naši brojni malograđani će nastaviti da "cvrče"; doduše povremeno će prestati da cvrče, dok putuju u Hanmburg i & da traže kredite, donacije i tsl., čim pare dobiju i vrate se u Srbiju nastaviće da cvrče...
Zoran
Stokić
17.07.2024.
Нема коментара:
Постави коментар