Francesco Bartolomeo Conti (1682-1732)
Intelektualni skandal je to što je Conti - danas nepoznat. Contijeve
kantate su takvog kvaliteta da mogu izdržati poređenje sa sličnim delima J.S.
Baha, Telemana i Antonija Vivaldija. Handel i J.S. Bach i drugi su veoma cenili
muziku Francesca Bartolomea Contija, koristili su neke od njegovih melodija.
Contia možemo zamisliti kao "poboljšanog" Kaldaru.
Muzika
Contija nam "svedoči" koliko je istorija muzike, uopšte istorija
stvaranja, stvorila lažnu sliku. Po toj slici postoje neki genijalni ljudi koji
takoreći iz "ničega" (iz svog unutrašnjeg talenta) stvaraju važne
velike kreacije. Ako je nešto apsolutno, onda je ova slika božijeg genija
apsolutna laž(!) Genii su ljudi "sinteze", poznavaoci, do najmanjih
tančina, ideje i dela svojih predhodnika i savremenika. Znači ono što je
"primarno" u činu stvaranja su dela tih predhodnika i savremenika.
Ono što je "sekundarno" to je "krativni rad" budućih ikona
(muzike, nauke...) nad tom primarnom građom – u tom organskoj preradi dela
predhodika i savremenika svet dobija jednog Hendla, J.S.Baha, Telemana,
Vivaldija, Ramoa, Mocarta, Betovena...
*
https://www.youtube.com/watch?v=5KZ0Iw3Whx0
Francesco Bartolomeo Conti "Languet
anima mea"
https://www.youtube.com/watch?v=lIkCU94FvxM
Cantate con Istromenti. Francesco Bartolomeo
Conti (1681 - 1732)
https://www.youtube.com/watch?v=vV7_hrxxUAc
Francesco Bartolomeo Conti (1682-1732) -
Sventurata Didone - Cantata a Voce Sola
https://www.youtube.com/watch?v=_3HMeO5BiCU
Il Gioseffo: Bramo un core che impari dal mio
(Aria)
https://www.youtube.com/watch?v=dgOMwtnWq-8
FB CONTI: 'Lontananza dell'amato'
Opera:
https://www.youtube.com/watch?v=jQlaqkItpIY
Francesco Bartolomeo Conti (c1681-1732) - Don
Chisciotte In Sierra Morena [Zeno And Pariati] (1719)
Oratorijum:
https://www.youtube.com/watch?v=nJFOlTKtrpI&list=OLAK5uy_kFkZbQw8QXrv_K9GSSE51_hybY524quI8
David, oratorijum (Parte Prima: Sinfonia)
https://www.youtube.com/watch?v=ZvKA_WR9ia0
Francesco Bartolomeo Conti (1682-1732) -
Symphony in A Major
https://www.youtube.com/watch?v=TMxy6vAcsfk&list=OLAK5uy_lmUtgE4T0d_LJ6_c8rNsIVVsAdWWjw2oI
Missa Sancti Pauli: No. 1, Kyrie eleison (delova 28)
https://www.youtube.com/watch?v=iYOQVFE_pCo&list=RDMM&start_radio=1&rv=jQlaqkItpIY
Francesco Bartolomeo Conti (1681-1732) - Aria
"Torni al nido del suo amore"
https://www.youtube.com/watch?v=NYx6sKGxriA
Doppo tante e tante pene: XVII. Quella Fiamma
(Orch. Orfeo 55)
*
Rođen: 20. januara 1681 - Firenca, Italija
Umro: 20. jula 1732. - Beč, Austrija
Francesco Bartolomeo Conti bio je istaknuti
teoretičar i dramski kompozitor. Iako je savremenoj publici poznat po svojim
kompozicijama, u svoje vreme bio je na glasu kao najveći živi tumač za teorbu
i mandolinu. Iako nije rođen pre 1681, do 1700. godine, Conti je već bio
poznat kao muzičar na dvorima Italije. 1701. imenovan je za pomoćnog
teoretičara na habsburškom dvoru u Beču. On je dao ostavku 1705. godine, ali je
smrću svog prethodnika 1708. godine Conti imenovan na prvu poziciju. On je
takođe bio, od 1713. godine, dvorski kompozitor, nasleđujući Johanna Josepha
Fuka na ovoj poziciji. U ovom drugom svojstvu, bio je odgovoran za najvažniji
događaj u godini, naime operu za karnevalsku sezonu. Sa izuzetnim uspehom
posvetio se komponovanju opera, posebno višoj vrsti komičnih opera. Njegovo
najbolje delo bila je tragikomična opera Don Chisciotte u Sijera Moreni, koja
je model te vrste za jasno ocrtavanje svakog zasebnog lika. Prvo je izvedeno na
karnevalu 1719. u Beču, a zatim (1722) u Hamburgu, na nemačkom. Njegova prva
opera, Clotilde (Beč, 1706.), Londonu (1709.), a pesme je posebno objavio
Valsh. Napustio je svoju poziciju 1726.
godine zbog lošeg zdravlja, a otišao je u Italiju 1729. godine.
Francesco Bartolomeo Conti bio je izuzetno
plodan i veoma poštovan muzičar na bečkim dvorima svog vremena. Kada je 1732. podneo
ostavku, službenicima habzburškog suda trebalo je više od godinu dana da nađu
odgovarajuću zamenu.
Njegovi oratorijumi (deset) komponovani su na
libreta Pariati (Galatea vindicata, 1719; revidirani 1724), Zeno (Griselda,
1725; oratorijum David, 1724) i drugi. Konti je komponovao više od 30 opera, od
kojih je prva, Clotida (1706), bila najpopularnija za njegovog života.
Nažalost, ovo delo je izgubljeno izvan odlomaka uvučenih u drugi pasticcio.
Komponovao je Mise i druga sveta dela za glasove sa instrumentima; nekoliko
čisto instrumentalnih dela, jedno za mandolinu solo. Uprkos Kontijevom položaju
kao teoretičara, njegove kompozicije retko koriste instrument, čak i u
kontinualnom ansamblu.
Zoran
Stokić
16.08.2021.
Нема коментара:
Постави коментар