субота, 30. децембар 2023.

 

Milan St. Protić: Režim u Beogradu nije snažan kao što se predstavlja

 

VESTI Autor: Danas, Beta 30. dec 202308:49 N1

 

Istoričar i bivši ambasador Milan St. Protić ocenio je da poništavanje svih izbora u ovom trenutku nije realno, ali da je opravdano i nepohodno, kao i da je jasno da aktuelni režim u Beogradu nije tako snažan kao što to predstavlja.

On je za list Danas, govoreći o trenutnoj političkoj situaciji u Srbiji, rekao da je svaki pokušaj demokratskog puta u ostvarivanju ciljeva, „u ovom slučaju poništavanju pokradenih skandaloznih izbora“, veoma težak i nepouzdan.

„Ovde je demokratija mrtvo slovo na papiru i ostvaruje se samo ono što vlast hoće po svaku cenu i svim sredstvima“, kazao je Protić.

Prema njegovim rečima opozicija se nalazi u vrlo teškom položaju i pokazuje veći stepen borbenosti nego ikad ranije.

„Ovi novi lideri, koji su izbili na površinu u poslednjih godinu dana, nose tu energiju koja je ranije nedostajala opoziciji. Neki od njih rizikuju svoje živote i zdravlje i to zaslužuje svako poštovanje“, izjavio je on.

Govoreći o štrajku glađu pojedinih opozicionih poslanika rekao je da taj čin veoma poštuje, ali da ne misli da je to pravi put borbe protiv aktulenog režima, jer „on za to ne daje ni pet para“.

Dodao je da sa protestima treba da se nastavi i da je izlazak studenata na ulicu ohrabrenje, kao i da treba gledati kako taj protest može da se omasovi.

„Od kada su oni 2012. došli na vlast, do danas, Srbija se toliko promenila nagore, a i oni, da u budućnosti od njih ne možemo da očekujemo ništa dobro, već samo još gore. A to znači da treba da budu zaustavljeni“, ocenio je Protić.

Jedini način da budu zasutavljeni, naveo je on, jeste masovnost građanskog, studentskog i narodnog protesta.

 

***

Komentar

***

 

Iza Titovog komunizma sa "ljudskim likom" krila se totalitarna ideologija, koja je sprečavala učenje na greškama i razvoj kritičkog mišljenja, koja je organski mrzela Zapad, na duže staze to je bilo pogubno za stanje naše elite. Primer. Kao sudent 1 god na PMF u Bg sam polagao predmet "marksistička filozofija" (obavezan predmet!!!). Ispitivao me je prof T. Petrović, u sali je bila prisutna i asistent dr Mira Marković. Na pitanje o "relaciji neodređenosti" odgovorio sam (ne ono što je pisalo u skripti) nego ono što sam pročitao u knjizi Hajzenberga, fizičara koji je dao prvu formulaciju kvantne mehanike, tvorca "principa neodređenosti" - "nemoguće je pricipski apsolutno točno odrediti i položaj i količinu kretanja (elektrona), postoji greška koja se može odrediti pomoću Plankove konstante..." Kada je čula moj odgovor, neočekivano mi se obratila M.M (asistenti dezuraju prave red u sali, prof ispituju) povišenim tonom (izgrdila je studenta) što se usudio da "nasedne" na brbljarije buržoaskih fizičara umesto da je materiju naučio iz Lenjinove knjige "Materijalizam i empiriokriticizam". Na to đak replicira da je ta Lenjinova knjiga napisana 1909. a Hajzenbergova 1927. i tsl. Asistetkinja poče da viče... prof T. Petrović (vidi biće belaja – đak naljutio M.M) uze moj indeks upisa mi ocenu "6" (pokvari mi prosek studiranja) baci mi indeks i istera me iz sale. Kakva je elita mogla proizaći iz takvog šinjela? Sloba, Voja1, Voja 2,...., "smešni virus" i &.

 

Zoran Stokić

30.12.2023.

Нема коментара:

Постави коментар