уторак, 4. октобар 2022.

Modna revija u blatu – uz postapokaliptični pogrebni marš

i

 (popis stanovništva u Srbiji)

 

SHOWBIZ Autor:zadovoljna.rs03. okt 202211:455 komentara BalensijagaIzvor: screenshot/Youtube/ Bayoucool2

 

Kontroverzni reper Kanje Vest otvorio je Balensijaga reviju na Nedelji mode u Parizu, prošetavši po pisti od – blata. Modna kuća pod vođstvom kreativnog genija Demne Gvasalije ponovo pomera granice i osim odeće pred publiku stavlja oštar društveni komentar.

Na sedištu svake stolice u gigantskom kongresnom centru Parc des Exposition de Villepinte, gde se održavala revija, nalazila se poruka Demne Gvasalie:

„Ova revija je metafora za kopanje istine i spuštanje na zemlju. Pre nego što ste stigli na svoje mesto, morali ste da se na prstima probijete po zatamnjenom prostoru da ne biste upali u ogroman blatni grob koji je iskopan u centru izložbenog prostora, sa mirisom zemlje u vazduhu“, piše Zadovoljna.rs.

Na Balensijaga reviji prošle sezone – održane samo nedelju dana nakon što je Putin napao Ukrajinu – modeli su se probijali kroz snežnu oluju sa vrećama za smeće u rukama, to je bila metafora za Demnino bekstvo od ruskih separatista u Abhaziji početkom 1990-ih.

Pre samo dve nedelje, ukrajinska vojska je otkrila masovnu grobnicu u Izjumu koju su nedavno iskopale ruske trupe. To je dovelo do uznemirujućeg početka Balensijaga revije koja je ponovo rasprsnula eskapistički balon Nedelje mode.

Hodajući uz glasnu tehno muziku koja je zvučala kao postapokaliptični pogrebni marš, Kanje Vest je otvorio reviju u četvrtastoj, prevelikoj jakni sa više džepova i kožnim bajkerskim pantalonama

„Bogohulno je staviti cipelu od 1.000 evra u blato, ali to je čini stvarnom. U suprotnom, to je samo san kojem težimo. Isprljati nešto je mnogo teže nego očistiti ga. Sada imamo celo odeljenje koje stari i prlja stvari. To je suprotno od onoga što bi luksuz trebalo da bude, ali se ja ne slažem sa tim“, rekao je Demna Gvasalia

Mišljenje dizajnera je da svi treba da se oslobode pravila koja nam društvo određuje – a pre svega normi koja nas navode da se oblačimo „prikladno“.

 

***

Komentar

***

 

Kreativni ljudi se bave aktuelnim temama, što kod nas nije slučaj. Evo uzmimo temu popis srbalja (način na koji se odvija; kršenje Ustava) i nema performansa ili bilo kavog protesta...Na primer, prva asocijacija na "popis" bi mogao biti komplet od 70 litografija karikatura "Metamorfoze dana" Jean-Jacques Grandville (1803-1847). Jer samo je u "Metamorfozama" i Srbiji moguće popisivati građane kao zečeve, majmune, miševe i tsl. Čudesni univerzum Grandvila - zoomorfne figure, antropomorfno povrće – iz njegovih karikatura anticipirale su i uticale na rad generacija crtača i ilustratora od Džona Tenijela, do Pol Gistava Dorea, do Felisijena Ropsa i Volta Diznija. „Proto-nadrealista“ kome se divio Andre Breton kao mnogi nadrealistikao i drugi savremeni umetnici. Njegova modernost je prešla granice grafičke umetnosti i uticala je na našu kulturu - Čaplin, Vili Kesels, Serž Vanderkam, braća Limijer, Melijes, Ladislas Starevič su primeri. Potražite najčudnije transfiguraciji ljudskog oblika koju je proizvela romantična mašta. Kada je jednog trenutka bilo zabranjeno baviti se u Parizu provokativnim političkim karikaturama za periodične publikacije (jer su bile veoma kritične prema novoj monarhiji) Grandvil se okrenuo ilustraciji knjiga. Ilustrovao je nekoliko klasika kao što su La Fontenove basne, Defoov Robinzon Kruzo, Sviftova Guliverova putovanja i Servantesov Don Kihot.

 

ZoranStokić

4.10.2022.


Нема коментара:

Постави коментар