недеља, 27. новембар 2022.

 

Zaista kameleon, poslušajte kako je Bouvi „skinuo“ Springstina, Vejtsa, Igija…

 

 

SHOWBIZ Autor:Boško Nicović26. nov 202222:57  dejvid bouviIzvor: Bertrand GUAY / AFP

 

https://rs.n1info.com/showbiz/zaista-kameleon-poslusajte-kako-je-bouvi-skinuo-springstina-vejtsa-igija/

 

U januaru se navršava sedam godina od smrti velikog umetnika Dejvida Bouvija, a njegova svestranost i dan danas ne prestaje da fascinira obožavaoce širom planete. Tokom višedecenijske karijere, nebrojano puta je uspeo da se "ponovo rodi" kao umetnik, poigravajući se ne samo sa različitim muzičkim žanrovima, već menjajući i svoj fizički izgled, zbog čega je zaradio nadimak "rokenrol kameleon". Taj dar za transformaciju nam je od Mršavog belog vojvode podario i nešto veoma duhovito - imitacije njegovih poznatih kolega.

Neposredno nakon Bouvijeve smrti, tonski inženjer Mark Sonders objavio je na Jutjubu audio snimak na kom se mogu čuti perfektne Bouvijeve imitacije Brusa Springstina, Marka Bolana, Toma Vejtsa, Lua Rida, Igija Popa…

Sonders je radio u Vestsajd studiju u Londonu, gde je Bouvi 1985. godine snimao saundtrek za film „Absolute Beginners“.

„Na kraju sesije, on je počeo sa imitacijama i shvatio sam da bi to u jednom trenutku moglo biti izbrisano, pa sam brzo stavio kasetu i pritisnuo snimanje. Voleo bih da možemo da čujemo i drugu stranu dijaloga, ali to nažalost nije snimljeno“, napisao je Sonders u opisu videa.

Sve imitacije su snimljene na muziku za „Absoulute Beginners“, a tekst je, prema Sondersovom sećanju, Bouvi izmislio na licu mesta za svoju prvu imitaciju – Brusa Springstina.

„Mislim da je to izmislio na licu mesta. Ako je tako, to je prilično impresivno! Definitivno zvuči veoma ‘brusovksi’. U stvari, Brus bi verovatno bio prilično srećan da je to napisao“, ocenio je Sonders.

A, ukoliko ste ljubitelj Bouvijeva, i želite da saznate više o njegovom liku i delu, u domaćim bioskopima trenutno možete pogledati nesvakidašnju filmsku priču o njegovom životu – dokumentarac Breta Morgena „Moonage Daydream“.

Film je snimljen uz blagoslov Bouvijeve porodice, i naišao je na odličan prijem na ovogodišnjem Kanskom festivalu. Nakon srpske premijere na festivalu „Slobodna zona“, našao se i na redovnom bioskopskom repertoaru.

 

***

Komentar

***

 

 

Najveći kameleon ikada je Mocart (slično J.Hajdn). Malo je poznato da u ta vremena još nisu postojala autorska prava, operske kuća i aristrokratske porodice su bili vlasnici svih prava, bitna je bila zarada, kako je to izgledalo u praksi. Kroz Beč prolaze najpoznatiji kompozitori tih vremena Traeta, Paisello, De Majo, Pietro Alessandro Guglielmi, Pasquale Anfossi, André Grétry , Florian Gassmann, Baldassare Galuppi, Niccolò Piccinni, Tomas Arne, Giuseppe Sarti, Martín y Soler, Gazzaniga i & tu se malo zadrže izvode se njihove opere, brzo odlaze u druge gradove Evrope. Ali opere su se dopale publici – slede brojne reprize, da bi publika bila zadovoljna – DOPISUJU – se "nove arije" ali kompozitor nije više u Beču (nema ni intereneta!), nema veze dopisaće ih ko? Mocart. Ulazio je u stil svakog od tih kompozitora, pa je arija zaista zvučala "kao da" ju je napisao Trajeta, Anfosi, Sarti, Soler... tako je Mocart pekao zanat – pa se njegove opere mogu shvatiti kao MOZAJK arija poznatih kompozirora tih vremena. Slično je radio i J.Hajdn, koji je 30 g bio na imanju grofa Esterhazija, gde je postavljao brojne opere tadašnjih zvezda, dopisivao, skraćivao arije i horove, pravio nove aranžmane, prilagođavao operu pevačima, horu i orkestru koji on tu ima i tsl.

 

Zoran Stokić

27.11.2022.

 

Нема коментара:

Постави коментар