Deseti susret Zubina Mehte i Beogradske filharmonije
KULTURA
Autor:N1 Beograd25. jun. 202109:11 > 22:18 3 komentara
Beogradska
filharmonija održaće koncert sa čuvenim dirigentom Zubinom Mehtom, 10. jula u
Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine. "Događaj godine, ujedno i deseti
susret maestra i filharmonijskog orkestra, dugo je planiran i očekivan, a biće
u znaku Betovena i Bramsa", navodi Beogradska filharmonija.
„Izuzetno
sam srećan i ponosan što se vraćam jednom od najdražih orkestra – Beogradskoj
filharmoniji koju poznajem još od davne 1958. godine. Iza sebe imamo
dugogodišnje prijateljstvo tokom kojeg smo stvarali zajedničku istoriju. Veoma
me raduje što je nova koncertna dvorana koju ovaj divan orkestar treba i
zaslužuje, napokon postala sadašnjost“, izjavio je maestro povodom novog susreta
sa Beogradskom filharmonijom.
Prijateljstvo
koje Mehta neguje sa Ivanom Tasovcem i orkestrom Filharmonije, koncertno se
obeležava po deseti put, dodaje se u saopštenju. Za ovu priliku maestro je
izabrao Betovenovu Pastoralnu simfoniju i Bramsovu Simfoniju broj jedan,
poznatu još i pod nazivom Betovenova „Deseta“.
„Legendarni
maestro, u osamdeset petoj godini života, aktivni je dirigent nemerljive
veličine. Na svetskoj muzičkoj sceni prisutan je više od 60 godina sa nastupima
koji su postali istorijski. Kao veliki prijatelj Beogradske filharmonije, Zubin
Mehta je uvek spreman da pomogne orkestru sa kojim ima jedinstvenu vezu. Uvek
zagovarajući važnost nove koncertne dvorane Beogradske filharmonije, maestro je
poslednji put predvodio filharmonijski orkestar 2017. godine kao specijalni
gost prvog koncertna na otvorenom u istoriji orkestra“, navodi Filharmonija.
Pamte
se brojni nastupi, među kojima i donatorski koncert kojim je Mehta pomogao
ostvarenje velikog filharmonijskog sna – prvu turneju po SAD-u, koju je
orkestar uspešno realizovao u oktobru, 2014. godine.
***
Komentar
(Neobjavljen komentar na N1)
***
(Evo šaljem ponovo komentar, nije objavljen, zašto?
Šta treba svi da mislimo ISTO?) To što nam je Metha prijatelj ne znači da treba
da mu "gledam kroz prste". Ne odobravam da se u Bg po 100 put izvode
Betovenove simfonije (a većina poznatih dela drugih kompozitora nikada nisu
izvođena), da sam na mestu Methe radije bi izveo u Bg - Friedrich Witt Symphony
in C major 'Jena' (1790s) (delo koje je pogrešno bilo pripisano Betovenu); to
bi bio "pun pogodak"(!) Ili omiljenog Betovenovog kompozitora
Klementea, na pr, Muzio Clementi - Symphony in B-flat major, Op.18, No.1
(1785.), Muzio Clementi - Symphony No.2 in D-major, Op. 33 (1793.). Istorija
muzike je potpuna "prevara", ne poštuje činjenice, stvara lažnu
sliku. U doba, na pr, J. Hajdna, A. Mocarta i Betovena u Beču su najpopularniji
(pored brojnih italijana: Lukezije, Paizjela, Saljerija i &) bila zapravo
pet češka kompozitora: carski
kompozitor Paul Wranitzky (1756-1808), Johann Baptist Wanhal (1739
–1813), Jan Ladislav Dussek (1760 – 1812), Humel, Gluk (maternji jezik mu je
češki). U ta vremena u Beču stvarao božanstvena dela jedan od muzičkih ikona
koja je živela nezavisno od pomoći aristokrata živeo je u elitnom delu grada,
od prodaje svojih nota – Wanhal (na pr, Symphony in G minor). A Betovena su pomagali: grof Ferdinand von
Valdstein, knez Lobkovitz. Inače ako gledamo iz ugla muzike najtalentovaniji
bečlija tih vremena je mlađi brat J. Hajdna - Mihajl Hajdn(1737-1806) - od koga
su svi "kraduckali" pa i Amadeus i Betoven.
Zoran Stokić
26.06.2021.
Нема коментара:
Постави коментар