Nordeus: Ulaganje u
obrazovanje mladih mora da dođe iz privatnog sektora
BIZNIS Autor:N1 Beograd08. jun.
202115:06 > 15:07
Kada je reč o obrazovnim granama
koje su veoma povezane sa industrijom, ulaganje u mlade mora da dođe iz privatnog
sektora. Industrija mora da sarađuje sa obrazovanjem i pripremi te mlade za
karijerni put, rekao je Miloš Đuričanin iz Nordeusa koji je ujedno zadužen i
za novoosnovanu fondaciju ove IT
kompanije. Istovremeno sa prodajom srpske IT kompanije Nordeus američkoj
kompaniji Take Two, Nordeus je osnovao fondaciju sa početnim budžetom od tri
miliona dolara, kako bi podržao razvoj obrazovanja u Srbiji.
“Sve ostaje isto, Nordeus nastavlja da posluje
kao i do sada, samo ćemo kao deo Take Two imati priliku za osvajanja i nekih
drugih tržišta“, rekao je Đuričanin za N1. Ideja fondacije koju je osnovao
Nordeus je da podrži razvoj obrazovanja u Srbiji. „Mi ne nastupamo kao
kompanija koja ima rešenje za obrazovni sistem, ali smo svesni da je
obrazovanje naše dece odgovornost svih nas i želimo da budemo deo tog procesa i
da kroz saradnju sa učesnicima koji su već deo tog sektora dodatno ubrzamo taj
rast“, rekao je Miloš Đuričanin.
Lako je, ističe, unaprediti
pojedinačne škole, na primer u Beogradu gde je veća koncentracija novca. Ali
treba, smatra, naći način da se unapredi ceo obrazovni sistem, kreira okruženje
i budućnost za decu gde god da žive u Srbiji. „To je tema oko koje se svi
slažemo, tema nas i države kao društva“, istakao je gost N1 dodajući da
fondacija traži partnere za unapređenje obrazovanja. Ne možemo, kaže, da se
sklonimo sa strane i samo gledamo u nastavnike. „To znači da na tome radimo
zajedno sa školama i nastavnicima koji zaista danas nose najveći teret
obrazovanja, ali i u radu sa partnerima kao što ste vi na primer, gde sliku tog
obrazovanja možemo da predstavimo i roditeljima koji taj obrazovni sistem treba
da podržavaju“, istakao je Miloš Đuričanin. Na pitanje šta treba da zna neko ko
je mlad i želi karijeru u gejmingu on ističe da svako ko ima interesovanje za
gejming mora da razmišlja šire, da se ne
oslanja samo na sistem i da ta interesovanja ostvaruje van škole.
„U Srbiji se tokom 10 god razvija
cela gejming industrija što je krunisano osnivanjem srpske Asocijacije
industrije video igara, koja okuplja kompanije, a Nordeus se priključio
osnivanjem svog haba“, objašnjava Đuričanin. Kako smatra, obrazovanje u Srbiji
nije samo po sebi dovoljno da pripremi đake za sistem rada koji danas postoji.
I to, navodi – nije slučaj samo u našoj zemlji, te stoga treba razmišljati unapred
– kako mlade zadržati ovde. „Danas je gejming na raskrnici znanja i
interesovanja koja se prepliću u toj industriji. Prvo, prepliće se psihologija
i razvoj, te je važno kome se obraćamo igrom i ko su igrači. Potom, tu je
preplitanje sa znanjem i tehnologijom, što radi druga ekipa ljudi. Treća se
bavi umetnošću i dizajnom, a potom dolazi četvrta ekipa sa znanjem biznisa i
odgovorom na pitanje – kako doći do potrošača. Sklop svih tih znanja je
neophodan da bi se došlo do jedne kvalitetne igre koja ispunjava potrebe
igrača. Kada to stavimo u kontekst obrazovanja – već tu moramo da naučimo da
posmatramo jednu istu stvar iz različitih uglova“, zaključuje Miloš Đuričanin.
***
Komentar
***
Tetris uspešno brani titulu vanvremenske
igre već 37 g; kako je nastao? Kreator
je Aleksej Pajitnov, mladi istraživač na Akademiji nauka u Moskvi, u slobodno
vreme je svoju "ljubav prema matematičkim puzlama" pretakao u
osmišljavanje novih kompjuterskih igara. "Ideja za Tetris rodila se
zahvaljujući društvenoj igri Pentomino" (sastojala se od 12 različitih
oblika, koje je bilo potrebno pomerati/rotirati kako bi stali u predviđenu
kutiju) u SSSR igra je bila popularna ali Aleksej nije imao profit; sve dok se
nije pojavio programer iz Amerike Henk Rodžers, koji je video potencijal u
Tetrisu. Upoznje Pajitnova, sa njim osnovao "Tetris kompani" ("The
Tetris Company") koja ima prava na Tetris... 70 miliona prodanih kopija
Tetrisa i tsl. Odavde saznajemo: 1) moraš imati znanje struke (da si u stanju
da realizuješ ono što se od tebe traži), 2) moraš imati "ideje" - "proizvod"
koji nastaje "slučajno"; ali da bi se to desilo ti moraš biti
kompletan ličnost, sa što više oblasti interesovanja, humanistički obrazovan,
3) tim/kompanija/finasije i tsl. Najveći problem kod nas koje imaju mlađe
generacije je ovo pod (2) "ideja-proizvod"...ono "aha" se
"kuva" u podsvesti u "snu" i tsl, ali da bi imalo šta da se
"kuva" prvo u mozak mora da si ubacio puno raznih sardžaja iz
različitih oblasti. Tek tu kao što je kazao Gete kao na tkačkom razboju jednim
potezom "čunka" spajaju se u mozgu 1000 raznorodnih "niti/misli"
u jednu "ideju".
Zoran Stokić
8.06.2021.
Нема коментара:
Постави коментар