уторак, 8. јун 2021.

 

Nordeus: Ulaganje u obrazovanje mladih mora da dođe iz privatnog sektora

 

BIZNIS Autor:N1 Beograd08. jun. 202115:06 > 15:07

 

Kada je reč o obrazovnim granama koje su veoma povezane sa industrijom, ulaganje u mlade mora da dođe iz privatnog sektora. Industrija mora da sarađuje sa obrazovanjem i pripremi te mlade za karijerni put, rekao je Miloš Đuričanin iz Nordeusa koji je ujedno zadužen i za  novoosnovanu fondaciju ove IT kompanije. Istovremeno sa prodajom srpske IT kompanije Nordeus američkoj kompaniji Take Two, Nordeus je osnovao fondaciju sa početnim budžetom od tri miliona dolara, kako bi podržao razvoj obrazovanja u Srbiji.

 

 “Sve ostaje isto, Nordeus nastavlja da posluje kao i do sada, samo ćemo kao deo Take Two imati priliku za osvajanja i nekih drugih tržišta“, rekao je Đuričanin za N1. Ideja fondacije koju je osnovao Nordeus je da podrži razvoj obrazovanja u Srbiji. „Mi ne nastupamo kao kompanija koja ima rešenje za obrazovni sistem, ali smo svesni da je obrazovanje naše dece odgovornost svih nas i želimo da budemo deo tog procesa i da kroz saradnju sa učesnicima koji su već deo tog sektora dodatno ubrzamo taj rast“, rekao je Miloš Đuričanin.

 

Lako je, ističe, unaprediti pojedinačne škole, na primer u Beogradu gde je veća koncentracija novca. Ali treba, smatra, naći način da se unapredi ceo obrazovni sistem, kreira okruženje i budućnost za decu gde god da žive u Srbiji. „To je tema oko koje se svi slažemo, tema nas i države kao društva“, istakao je gost N1 dodajući da fondacija traži partnere za unapređenje obrazovanja. Ne možemo, kaže, da se sklonimo sa strane i samo gledamo u nastavnike. „To znači da na tome radimo zajedno sa školama i nastavnicima koji zaista danas nose najveći teret obrazovanja, ali i u radu sa partnerima kao što ste vi na primer, gde sliku tog obrazovanja možemo da predstavimo i roditeljima koji taj obrazovni sistem treba da podržavaju“, istakao je Miloš Đuričanin. Na pitanje šta treba da zna neko ko je mlad i želi karijeru u gejmingu on ističe da svako ko ima interesovanje za gejming mora da razmišlja šire,  da se ne oslanja samo na sistem i da ta interesovanja ostvaruje van škole.

 

„U Srbiji se tokom 10 god razvija cela gejming industrija što je krunisano osnivanjem srpske Asocijacije industrije video igara, koja okuplja kompanije, a Nordeus se priključio osnivanjem svog haba“, objašnjava Đuričanin. Kako smatra, obrazovanje u Srbiji nije samo po sebi dovoljno da pripremi đake za sistem rada koji danas postoji. I to, navodi – nije slučaj samo u našoj zemlji, te stoga treba razmišljati unapred – kako mlade zadržati ovde. „Danas je gejming na raskrnici znanja i interesovanja koja se prepliću u toj industriji. Prvo, prepliće se psihologija i razvoj, te je važno kome se obraćamo igrom i ko su igrači. Potom, tu je preplitanje sa znanjem i tehnologijom, što radi druga ekipa ljudi. Treća se bavi umetnošću i dizajnom, a potom dolazi četvrta ekipa sa znanjem biznisa i odgovorom na pitanje – kako doći do potrošača. Sklop svih tih znanja je neophodan da bi se došlo do jedne kvalitetne igre koja ispunjava potrebe igrača. Kada to stavimo u kontekst obrazovanja – već tu moramo da naučimo da posmatramo jednu istu stvar iz različitih uglova“, zaključuje Miloš Đuričanin.

 

 

 

***

Komentar

***

 

 

 

Tetris uspešno brani titulu vanvremenske igre već 37 g;  kako je nastao? Kreator je Aleksej Pajitnov, mladi istraživač na Akademiji nauka u Moskvi, u slobodno vreme je svoju "ljubav prema matematičkim puzlama" pretakao u osmišljavanje novih kompjuterskih igara. "Ideja za Tetris rodila se zahvaljujući društvenoj igri Pentomino" (sastojala se od 12 različitih oblika, koje je bilo potrebno pomerati/rotirati kako bi stali u predviđenu kutiju) u SSSR igra je bila popularna ali Aleksej nije imao profit; sve dok se nije pojavio programer iz Amerike Henk Rodžers, koji je video potencijal u Tetrisu. Upoznje Pajitnova, sa njim osnovao "Tetris kompani" ("The Tetris Company") koja ima prava na Tetris... 70 miliona prodanih kopija Tetrisa i tsl. Odavde saznajemo: 1) moraš imati znanje struke (da si u stanju da realizuješ ono što se od tebe traži), 2) moraš imati "ideje" - "proizvod" koji nastaje "slučajno"; ali da bi se to desilo ti moraš biti kompletan ličnost, sa što više oblasti interesovanja, humanistički obrazovan, 3) tim/kompanija/finasije i tsl. Najveći problem kod nas koje imaju mlađe generacije je ovo pod (2) "ideja-proizvod"...ono "aha" se "kuva" u podsvesti u "snu" i tsl, ali da bi imalo šta da se "kuva" prvo u mozak mora da si ubacio puno raznih sardžaja iz različitih oblasti. Tek tu kao što je kazao Gete kao na tkačkom razboju jednim potezom "čunka" spajaju se u mozgu 1000 raznorodnih "niti/misli" u jednu "ideju".

 

 

Zoran Stokić

8.06.2021.

Нема коментара:

Постави коментар