понедељак, 8. август 2022.

 

Georg Philipp Telemann

(1681. Magdeburg – 1767. Hamburg)

Zevs među kompozitorima

 

 

*

 

Pored svog kompozitorskog umeća, Teleman je uticao na građanski odnos prema muzici. Teleman je bio osnivač dinamičnog koncertnog života u Hamburgu omogućavajući redovne javne nastupe van bilo kakvog aristokratskog ili crkvenog okvira.

 

*

 

Sa preko 3.600 dela, Teleman je jedan od najplodnijih kompozitora u istoriji muzike. Ovaj veliki obim delom je posledica njegovog fluidnog načina rada, delom veoma dugoj stvaralačkoj fazi od 75 godina. Fridrih Vilhelm Marpurg je dao utisak o Telemanovom načinu rada koji je izvestio da je Teleman, dok je bio kapelnik na dvoru u Ajzenahu, imao samo tri sata da komponuje kantatu zbog skorog dolaska uglednog posetioca. Dvorski pesnik je napisao tekst, a Teleman je istovremeno napisao partituru, obično završavajući red pre pesnika. Posle nešto više od sat vremena, komad je bio gotov.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bYdUiiheiKQ

Georg Phlipp Telemann - TWV 01-0771 Herr, Strafe Mich Nicht Cantata (1723)


https://www.youtube.com/watch?v=E9-nEKV-3C0&list=OLAK5uy_kVL3QYIl4P-GriccM22Jk-cHt692BlE8c

"Flavius Bertaridus", TWV 21:27: Akt I: Ouvertüre (jedina sačuvana opera serija koju je napisao Temelan)


 

*

 

Telemanovo nasleđe obuhvata sve žanrove koji su bili uobičajeni u to vreme. Međutim, mnoge kompozicije su izgubljene. Od Telemanovih ranih dana sačuvano je samo nekoliko dela; većina sačuvanih delova datira iz vremena Frankfurta i Hamburga. Delo je navedeno u imeniku Telemanovih radova Martina Runkea (TVV, 1984–1999), koji uključuje imenik Telemanovih vokalnih dela Vernera Menkea (TVVV, 1982–1983).

 

Teleman je pokazao fleksibilnost komponujući u skladu sa promenljivom modom svog vremena, kao i muzikom različitih etničkih grupa. U svojoj glavnoj stvaralačkoj fazi okrenuo se stilu, koji se u istorijskom smislu može pripisati - više rokokou nego baroku - i izgradio most ka bečkoj klasici; često je kombinovao - galantni stil sa kontrapunktnim elementima.

 

U srcu Telemanovog stvaralačkog principa je - vokalno zvučni melodijski ideal. I sam je više puta isticao fundamentalni značaj ovog kompozicionog elementa; Meteson je takođe okarakterisao Telemana tokom njegovog života kao - kompozitora lepih melodija.

 

U harmoniji, Teleman je prodro u oblasti zvuka koje su tada bile nepoznate. Razumno je koristio hromatizam i enharmoničnost, i često je koristio smene, neobične (povećane i smanjene) intervale i izmenjene akorde. U njegovom poznom stvaralaštvu posebno su izražene izražajne disonance. Funkcionalno pouzdana upotreba dur/mol paralelnih tonova i alternacija vodećih tonova delimično seže do Žan-Filipa Ramoa. U senzitivnom stilu od velikog značaja je bio gornji glas uz akordsku pratnju. Teleman je stoga smatrao da je  polifonija zastarela i koristio je samo tamo gde mu se činilo prikladnim.

 

*

 

Teleman je verovatno najviše cenio flautu i ​​obou, posebno obou d'amore. Teleman je, s druge strane, retko koristio violončelo van njegove funkcije baso continuo. Povremeno, kao u nekoj ariji iz Stradanja po Luki iz 1744, on je propisao skordaturu. Teleman nije pokazivao interesovanje za kompozicije sa posebno teškim ili brzim instrumentalnim sviranjem; pisao je i udžbenike namerno niske tehničke težine.

 

Pored muzičke implementacije raspoloženja duše, koja je bila rasprostranjena u baroku, a posebno u osećajnom stilu, Teleman je često radio na pedantno razrađenom slikarstvu tona. U vokalnim delima koristio je oslikane figure, koloraturu i ponovljene reči da bi podvukao odlomke teksta. I u svetovnim i u sakralnim vokalnim delima, Teleman je pridavao veliki značaj deklamaciji i muzičkoj interpretaciji reči, posebno u recitativima.

 

*

 

Pošto su književni tokovi doba prosvetiteljstva uticali na Telemanovu intelektualnu orijentaciju, poezija ima posebno značenje u njegovom muzičkom stvaralaštvu. Tekstove za vokalna dela je delom sam komponovao, delom su poticali od najpoznatijih nemačkih pisaca svog vremena, među kojima su Brokes, Hagedorn, Kenig, Klopštok, Nojmajster i drugi. Teleman je dao tekstopiscima svoja očekivanja od odgovarajućih tekstova i njihove unutrašnje strukture. Povremeno je vršio naknadne izmene libreta prema svojim zamislima.

 

Da bi precizno precizirao karakter muzičkog dela, ali i zbog njegovog članstva u udruženju pesnika Teutschubende Gesellschaft, Teleman je - 100 godina pre Roberta Šumana - zagovarao upotrebu nemačkih oznaka za izvođenje i izraze (npr. "ljubav", „nevin“). ili „odvažan“), ali bez pronalaženja imitatora.

 

*

 

Telemanova instrumentalna muzika obuhvata oko 1.000 orkestarskih svita (od kojih je 126 sačuvano), kao i simfonije, koncerte, solo za violinu, sonate, duete, trio sonate, kvartete, muziku za klavir i orgulje.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hd9Z8g0JE7s

Telemann: The Double Concertos with Recorder (Full Album) played by Erik Bosgraaf

 

https://www.youtube.com/watch?v=3ab7x88qyK8

G.P. Telemann The Paris Quartets

 

https://www.youtube.com/watch?v=62pSDDznKUY

Georg Philipp Telemann - Essercizii Musici

 

https://www.youtube.com/watch?v=ki1asCYcH08

G.F. Telemann: "Wassermusik" Ouverture in C major TWV 55:C3 [Zefiro-A.Bernardini]

 

https://www.youtube.com/watch?v=86pdUiAXsCc

G.Ph. Telemann: Concerti per molti strumenti

 

 https://www.youtube.com/watch?v=xNFkKhfdgZM

Telemann: Complete Tafelmusik

 

https://www.youtube.com/watch?v=F_mudjIZYi0

Georg Philipp Telemann - Kammermusik Mit Viola Da Gamba

 

https://www.youtube.com/watch?v=p3MH-SO8dFM

Telemann Viola Concerto in G major TWV 51:G9

 

https://www.youtube.com/watch?v=U9LBzXoJqyk

Telemann - Violin Concerto in A Major "Die Relinge" TWV 51:A4

 

Instrumentalna dela često pokazuju snažne uticaje različitih nacionalnih stilova; ovaj stil se ponekad naziva "mešoviti stil". Neki komadi su u potpunosti napisani u italijanskom ili francuskom stilu. Ovaj poslednji je bio posebno uticajan na Telemana i nalazi se u živahnim, fugalnim pokretima, plesnim svitama i francuskim uvertirama. Tonsko slikarstvo je takođe delimično francuskog porekla.

 

Teleman je bio prvi nemački kompozitor koji je integrisao elemente poljske narodne muzike u velikim razmerama. Za razliku od drugih kompozitora poput Hajnriha Alberta, on se nije ograničavao na poznate elemente i forme igre, već je i orkestarsku i kamernu muziku uobličio slovenskom melodijom i ritmom. Ovo poslednje se izražava, na primer, u sinkopama i čestim promenama tempa. Ponekad, iako ređe, Teleman je u svoja dela uneo folklorne elemente drugih naroda, poput Španaca.

 

*

 

Teleman je doprineo emancipaciji pojedinih instrumenata. Napisao je prvi značajan solistički koncert za violu i prvi put upotrebio ovaj instrument u kamernoj muzici. Neobična za to vreme bila je kompozicija (Concert a neuf parti) u kojoj su korišćena dva kontrabasa. Takođe je komponovao – bez navođenja imena – prvi gudački kvartet. Istovremeno sa Johanom Sebastijanom Bahom i nezavisno od njega, Teleman je razvio tip sonate u kojoj se čembalo više nije pojavljivalo kao kontinuo, već kao solo instrument. U svojim Nouveauk Kuatuors, po prvi put u istoriji muzike, Teleman je dozvolio da violončelo ravnopravno nastupa zajedno sa drugim instrumentima. Njegova instrumentalna dela često pokazuju neobičnu upotrebu delova melodije; u nekim komadima, na primer, on je takođe obezbedio violončelo ili fagot koji su svirali dve oktave niže kao alternativu bloku.

 

U pojedinim instrumentalnim delima veliku ulogu igra humor izražen u toniranju. Poslednji stav „L'Esperance du Mississippi” uvertire La Bourse, na primer, sa svojim usponima i padovima aludira na krah na Pariskoj berzi 1720. godine. Drugi primer je koncert Die Relinge, koji u muziku postavlja vođenje ljubavi par žaba.

 

Među Telemanovim najpopularnijim instrumentalnim delima danas su ona objavljena u Getreue Music-Meister i Essercizii Musici (1739/40), kao i Vassermusiken Hamburger Ebb' und Fluth (1723) i Alster uvertira, Tafelmusik (1733) i Nouveauk Kuatuors („Pariski kvarteti“, 1737). U Telemanovo vreme bile su poznate i muzičke zbirke Pevanje, sviranje i figurirane bas vežbe (1733) i Melodische Fruhstunden (1735). Godine 1730. objavio je svoju Skoro opštu evangeličku muzičku pesmaricu, koja je sadržala preko 2000 melodija himni u različitim varijantama i bila je namenjena orguljašima.

 

 

*

https://www.youtube.com/watch?v=tQCUFUDYgcU

G.Ph. Telemann: Oratorio «Der Tag des Gerichts» TWV 6:8

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=YpZanDOJZOQ

G.Ph. Telemann: «St. Luke Passion» TWV 5:13

 

https://www.youtube.com/watch?v=zIKwDiF8YD4

Telemann - ORATORIO MARK PASSION - TWV 5:40

 

 

Telemanovih 1.750 crkvenih kantata predstavlja skoro polovinu celokupnog njegovog opusa, a napisao je 16 misa, 23 psalma, preko 40 pasija, 6 oratorijuma, kao i motete i druga sveta dela.

 

Telemanove kantate se odvajaju od starijeg tipa, koji samo korale i nepromenjene odlomke iz Biblije postavlja na muziku. Ranije od Johana Sebastijana Baha iu sasvim drugoj meri, Teleman se držao forme koju je razvio Erdman Nojmajster, u kojoj se nakon uvodnog biblijskog stiha (dictum) ili korala slede recitativi, arije i, ako je potrebno, ariosi i obično se završava na završni hor ili ponavljanje uvodnog hora. Teleman je po pravilu pisao solo arije, a duete relativno retko; postoje samo izolovani primeri solističkih terzeta i kvarteta.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=NZbiuvrq-5I

G.Ph. Telemann: Cantata «Ino» in C major TWV 20:41

 

https://www.youtube.com/watch?v=VAwEBYy9UTQ

Georg Philipp Telemann - Christmas Cantata 1762, TWV 1:262 - Der Herr hat offenbaret

 

https://www.youtube.com/watch?v=fZErDAUGbZo&list=OLAK5uy_nm3mmbjBWvZeB5oYJ2Ly-wY167ZxQg-D0

Sehet an die Exempel der Alten in C Major, TWV 1:1259: I. Sehet an die Exempel der Alten

 

https://www.youtube.com/watch?v=SWm-Cq_8jxg

Telemann: Der Tag Des Gerichts (TWV 6:8),

 

https://www.youtube.com/watch?v=c82bK2OWKkg

Telemann - CANTATA `DAS LEBEN IST EIN RAUCH, EIN SCHAUM` TWV 4:3

 

https://www.youtube.com/watch?v=ILq8cB0SX0s

G. P. Telemann - Matthäuspassion, TWV 5:53 (1754 Danziger Passion)

 

https://www.youtube.com/watch?v=s0c8U_PcBgk

Telemann "Machet die Tore weit" Cantata

 

https://www.youtube.com/watch?v=dR1UkDYavPk

Georg Philipp Telemann - Gedenke doch, wie ich so elend und verlassen, TWV 1:583 (Cantata)

 

 

Pored četvoroglasnih, postoje i primeri troglasnih ili petoglasnih, ređe dvoglasnih. Kao iu instrumentalnoj muzici, Teleman preferira fugalne deonice nego potpuno urađene fuge. Međutim, permutaciona fuga je prilično brojna.

 

Drama i detaljno tonsko slikarstvo karakterišu Telemanove oratorijume. Koristi različite oblike izražavanja kao što su ponavljani recitativi, česta upotreba instrumenata za podvlačenje raspoloženja i situacija i kratke koncertne fraze. Horovi ulaze žestoko i samouvereno, povremeno složno. Harmonija je obično jednostavnija, ali življa i prilagođenija situaciji nego u starijem baroknom stilu.

 

Najpopularnija Telemanova sveta dela u to vreme uključivala su Pasiju Brokes (1716), Blaženo razmatranje (1722), Smrt Isusovu (1755), Donerovu odu (1756), Das izbavio Izrael (1759), Dan Presuda (napisao Kristijan Vilhelm Alers) (1762) i Mesija (1759). Da bi zadovoljio potrebe veoma brojnih manjih crkava i nastavne svrhe za kućnu upotrebu, Teleman je izdavao i zbirke kantata u kamernim muzičkim formacijama, kao što je Skladno bogosluženje (1725/26; nastavak 1731/32).

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=StafPcS7uUo

Telemann - Christmas Oratorio (TWV 1:797, TWV 1:1334, TWV 1:262)

 

https://www.youtube.com/watch?v=RY1a4p4Dtjg

Telemann - Brockes Passion - Passion Oratorio (complete)

 

https://www.youtube.com/watch?v=N-FseH59RgA

Georg Philipp Telemann - Das Befreite Israel, TWV 6:5

 

https://www.youtube.com/watch?v=-qB8UX9eihY

Telemann Die Aufrstehung completo

 

https://www.youtube.com/watch?v=Fi6IJUAB2xA

G.P. Telemann Der Tod Jesu TWV 5:6

 

 

Teleman je takođe napisao brojne pogrebne muzike za visoke ličnosti svog vremena - tako za Avgusta Silnog (Immorblicher Nachruhm Friederich Augusts, pogrešno i Serenata eroica, 1733), Džordža II od Velike Britanije (1760), rimsko-nemačkog cara Karla VI. (1740, izgubljen), Karl VII (1745) i Franc I (1765, izgubljen), još devet za razne gradonačelnike Hamburga (uključujući tzv. labudovu pesmu za Garlieba Sillema, 1733), dva za par pastora Elers i tamo ide možda najpoznatija kantata Du no, Danijel, koja se ne može preciznije datirati, i još sedam drugih, od kojih su neke sačuvane samo u fragmentima ili u libretu.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lvFToeNf1qk

Georg Phlipp Telemann - TWV 04-06 Ach Wie Nichtig, Ach Wie Flüchtig (1733) [H.Sillem]

 

https://www.youtube.com/watch?v=casvZNyJwKQ

Georg Philipp Telemann - Hamburgische Trauermusik (1/2)

 

https://www.youtube.com/watch?v=pSZBeUhPIi8

Georg Philipp Telemann - Hamburgische Trauermusik (2/2)

 

https://www.youtube.com/watch?v=H3jvoWyclwM

Telemann - Kanarienkantate, TVWV 20:37 (Canary Cantata)

 

https://www.youtube.com/watch?v=zFr2PTMMO4A

Telemann : Serenata Eroica TWV 4:7

 

https://www.youtube.com/watch?v=7vggphTAfD0

Telemann : Cantate "Du aber Daniel" (Trauer Kantate) cantate funèbre TWV 4:17

 

*

 

Telemanova sekularna vokalna dela mogu se podeliti na opere, svečanu muziku velikih razmera za zvanične prilike, kantate po privatnoj narudžbi i kantate u kojima je muzicirao dramske, lirske ili humoristične tekstove („ode“, „kanone“, „pesme“).

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=om_ETpQQXUM

Telemann - Hamburger Admiralitätsmusik TWV 24:1

 

https://www.youtube.com/watch?v=XnON2ufX9lg

GP Telemann | TWV 15:02b Kapitänsmusik 1724 "Geliebter Aufenthalt beglüc"

 

https://www.youtube.com/watch?v=_DK4GatIhBs

Telemann "Hamburgische Kapitänsmusik 1730"

 

Većina sačuvanih opera je u komičnom žanru. Romen Rolan je opisao Telemana kao kompozitora koji je pomogao da se opera komika proširi u Nemačkoj.

 

Za razliku od Hendla, koji se gotovo isključivo ograničavao na solo arije, Teleman je u svojim operama koristio izuzetno raznolika stilska sredstva. To uključuje različito obrađene recitative, da capo arije, plesne motive, arije nalik na singspiel, arije di bravure i glasovne opsege od basa do kastrata. Teleman je dosledno predstavljao likove i situacije uz odgovarajuću melodiju, motive i instrumentaciju; i ovde je maštovito koristio razne živopisne figure.

 

Među 50-ak opera koje su nekada bile najpopularnije, a sada su delimično ponovo otkrivene su Strpljivi Sokrat (1720), Pobeda lepote ili Genserik (1722), Novomodni ljubavnik Dejmon (1724), Pimpinone ili Neravnopravni brak (1725). ) i Ema i Eginhard (1728). Opera Germanik je davno izgubljena osim nekoliko arija; Arije iz kolekcije mogle su joj biti dodeljene pre nekoliko godina (2005?)[5] i od tada su izvođene i snimane.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=T5qLKM7BOsQ

Telemann: Pastorelle en musique | Dorothee Oberlinger & Ensemble 1700

 

https://www.youtube.com/watch?v=Umnu-v6yPPg&list=OLAK5uy_nJrcbpOyH8JJggw4C4ZFGl-lcZGodxqrk

Orpheus: Act I, Ouverture

 

https://www.youtube.com/watch?v=pMfM-6i_eWk

G.Ph. Telemann: «Miriways» TWV 21:24 [Musica Antiqua Köln - R. Goebel]

 

https://www.youtube.com/watch?v=y5qxDczoAAQ&list=OLAK5uy_luzSNxL6WUQauxhuRFoJtzjYFtj8Mb2-I

Telemann Der Geduldige Sokrates

 

https://www.youtube.com/watch?v=KzH-nT1q0k0&list=PLzlkxO64suoPmsE1lxlmuaGbl7NlpI1dS

Telemann  Damon

 

https://www.youtube.com/watch?v=UBEWaHUS6vI

Telemann's Pimpinone - So quel che si dice

 

 

Festivalska muzika uključuje muziku Hamburškog Admiraliteta i 12 kapitenskih muzike, od kojih je 9 kompletnih, a 3 delimično očuvana. Ova dela odlikuju muzički sjaj i posebno pesnička melodija.

 

Telemanove poslednje svetovne kompozicije imaju visok nivo dramatike i neobične harmonije; kantate Ino (1765) i Der Mai - Eine musicalische Idill (oko 1761), ali i duhovno kasno delo Der Tod Jesu zbog svojih ekstremnih emocija podsećaju na muziku Kristofa Vilibalda Gluka. Sekularna kantata Mourning Music of an Art Ekperienced Canari („Kanarinca Cantata“) jedna je od njegovih najpoznatijih kompozicija. Takozvanu „Schoolmaster Cantata“ (Učiteljica u školi pevanja).

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ADOkhqMWp14

Georg Philipp Telemann. Gottlichs Kind. Advents - und Weihnachtsmusik

 

https://www.youtube.com/watch?v=ILq8cB0SX0s

G. P. Telemann - Matthäuspassion, TWV 5:53 (1754 Danziger Passion)

 

https://www.youtube.com/watch?v=KbBs7tD32oU

Telemann: 'Musique de table' / 'Tafelmusik' Production II

 

 

Teleman je u svojim pesmama preuzeo delo Adama Krigera i dalje ga razvio u tekstu i melodiji. Melodije su jednostavne i često podeljene na nepravilne periode. Telemanove pesme predstavljaju najvažniju sponu između pesničke produkcije 17. veka i berlinske pesničke škole.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=8qbHxyxWy3M

Georg Philipp Telemann - Schlaf wohl, ihr seligen Gebeine (Trauer-kantate)

 

 

*

 

 

U svojoj kasnijoj stvaralačkoj fazi, Teleman je napisao nekoliko rasprava o teoriji muzike, uključujući jedan o recitativu (1733) i teorijsko-praktičnu raspravu o komponovanju (1735). Nijedan od ovih spisa nije sačuvan u celosti.

 

Godine 1739. Teleman je objavio opis Augenorgana, instrumenta koji je dizajnirao matematičar i jezuita otac Luj-Bertran Kastel, koji je Teleman posetio tokom svog putovanja u Pariz. Takođe je prenet sistem za podešavanje na kojem je Teleman radio mesec dana pre svoje smrti i u kome je očigledno bio zasnovan na delu Johana Adolfa Šajbea. Postojao je niz argumenata unutar odgovarajućeg društva muzičkih nauka o ovom novom sistemu predstavljenom u Mizlerovoj muzičkoj biblioteci, uglavnom zato što ovaj opis nije bio razumljiv sa muzičko-teorijske tačke gledišta. Teleman je predložio da se oktava podeli na 55 jednakih mikro intervala. Ova podela je relativno komplikovana sa pripadajućim matematičkim zadatkom. Georg Andreas Sorge je prvi uspeo da opiše Telemanov sistem tačno na osnovu logaritama u svojoj publikaciji Detaljna i jasna uputstva za racionalno računanje. Za razliku od drugih savremenika, Teleman nije bio zainteresovan za rešavanje ovakvih pitanja jer su, za razliku od starijeg muzičkog mišljenja, predstavnici galantnog stila odbijali bavljenje muzičkom matematikom.

 

*

 

Nekoliko savremenih muzičara – uključujući Telemanovog učenika Johana Kristofa Graupnera, Johana Georga Pizendela i Johana Davida Hajnihena – preuzeli su elemente Telemanovog dela. Drugi kompozitori poput Gotfrida Hajnriha Štolcela ubrzo su ih oponašali. Ostali studenti iz hamburškog perioda, kojima Teleman nije predavao instrumentalni zanat, već „stilistiku“ su Jakob Vilhelm Lustig, Johan Hevet, Kristof Nikelman, Jakob Šubak, Johan Kristof Šmigel, Kaspar Danijel Kron i Georg Mihael Teleman. Telemanovi poljski uticaji inspirisali su Karla Hajnriha Grauna da ga oponaša; Johan Fridrih Agrikola je u mladosti učio iz Telemanovih dela. Johan Fridrih Faš, Johan Joahim Kvanc i Johan Bernhard Bah takođe su izričito pominjali Telemana kao model za neka od svojih dela. Iz rukom pisanih beleški koje je dodao Telemanovim rukopisima, jasno je da je Karl Filip Emanuel Bah proučavao i izvodio brojne njegove kompozicije. Telemanovo živo prijateljstvo sa Hendlom nije bilo izraženo samo u činjenici da je Teleman izveo nekoliko Hendlovih scenskih dela u Hamburgu – neka sa sopstvenim intermedijima – već i u činjenici da je Hendl u kasnijim godinama često koristio teme iz Telemana u sopstvenim kompozicijama. Johan Sebastijan Bah je napravio kopije nekoliko Telemanovih kantata i upoznao svog sina Vilhelma Fridemana sa svojom muzikom u klavirskoj knjižici napisanoj posebno za njega. Muzička knjiga koju je Leopold Mocart pripremio za Volfganga Amadeusa sadrži jedanaest menueta i Telemanovu fantaziju za klavir. Klavirski stil i Karla Filipa Emanuela Baha i Volfganga Amadeusa Mocarta ponekad podseća na Telemanov način pisanja.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=uctoJNf-dfU

G. P. Telemann: Daniel v jámě lvové - HudbaZnojmo.cz

 

https://www.youtube.com/watch?v=8Uey9DMFQaY

Telemann `CRUCIFIED LOVE`, PASSION ORATORIO TWV 5:4

 

https://www.youtube.com/watch?v=hPc9q77qIlM

Telemann - Lateinisches Magnificat in C-dur TVWV 9:17

 

https://www.youtube.com/watch?v=3hLZD0fHkFI

RESURRECTION` Die Auferstehun

Telemann - ORATORIO `THE RESURRECTION` Die Auferstehung - TWV 6:7

 

https://www.youtube.com/watch?v=7SRvMAWhuAc

Georg Philipp Telemann - Gib, daß ich mich nicht erhebe, TWV 1:621 (Cantata)

 

 

 

 

*

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lpuSDJwHW8w

Georg Philipp Telemann - Oboe Concerto in D Minor

 

https://www.youtube.com/watch?v=NuXfk4j0YOU

G.P.Telemann: Concerto in A minor for Recorder, Viola da Gamba, Strings & B.c TWV 52:a1

 

https://www.youtube.com/watch?v=zwucraB-8ew

G.P. Telemann Trumpet Concertos ¼

 

https://www.youtube.com/watch?v=907tX7U6JMQ

G.P.Telemann: Ouverture-Suite in B minor for Violin, Strings & B.c TWV 55:h4

 

https://www.youtube.com/watch?v=01hiXiIw93k

G. P. Telemann: Concerto polonois in G Major (English Concert)

 

https://www.youtube.com/watch?v=0ZpurWF8QEs

G. Ph. Telemann Concerto grosso G major for strings and basso continuo (TWV 52: G1)


https://www.youtube.com/watch?v=8VBd_xJmLqI&list=OLAK5uy_nAc3rC5d6SswMZ9FKDnrWw3SSFha0K-44

Cantata 42, Weicht ihr sünden, bleibt dahinten!, TWV 1:1538: 1 (delova 23)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=YLP-Q0f4HHU&list=OLAK5uy_kkYwqfN26qZ_mcpUGDXHXTAidEdDGgMNw

Telemann: Luther Cantatas - Herr, wir liegen für dir, TWV 1:781: Dictum. Herr, wir liegen für dir mit unserm Gebet (All)

 

https://www.youtube.com/watch?v=3mgLJ3VfZkw&list=OLAK5uy_mpjK0_7wSwludZMLRhjrWQ24AwIowCuQM

Telemann: Easter Cantatas  -  Ich war tot, und siehe, ich bin lebendig, TWV 1:872: No. 1, Ich war tot, und siehe, ich bin...



*

 

https://www.youtube.com/watch?v=8zizki9SXck

TELEMANN 2017 - TRIO SONATA TWV 42:d10 - ELCURAROJO - ALBERTO DOMÍNGUEZ GÁLVEZ

 

*

 

https://www.youtube.com/watch?v=hOkLy3QCzuM

G. Ph. Telemann: TWV 50:1 / Grillen Symphonie (Crickets Symphony) in G major / Ensemble Caprice

 

 

*

 

https://www.youtube.com/watch?v=_Y727lWEe2E

G. Ph. Telemann: TWV 40:108 / Gulliver Suite for two violins in D major (Hamburg, 1728)

 

 

*

https://www.youtube.com/watch?v=xf0jOorHuOc

G. Ph. Telemann: TWV 55:D22 / Ouverture jointes d'une Suite tragi-comique in D major / C.I. Brugense


Zoran Stokić

8.08.2022.

Нема коментара:

Постави коментар