Peti sprat
crkve u Zagrebu postaje muzej magije
Zagreb će za
nedelju dana dobiti Muzej Hrvatskog Areopaga u kojem će biti izloženo 500
eksponata magijskog, okultnog i nju ejdž karaktera, a nalazi se na petom spratu
crkvenog tornja crkve sv. Antuna na zagrebačkom Svetom Duhu.
IZVOR: B92,
VEČERNJI LIST PONEDELJAK, 31.05.2021. | 09:26
Otvaranje
ovog muzeja poklapa se sa proslavom 20 godina postojanja Centra Hrvatskog
Areopaga za međureligijski dijalog Hrvatske provincije franjevaca
konventualaca.
"Muzej
nema posebne veze s međureligijskim dijalogom, ali je zanimljiv kao kuriozitet
i centar za edukaciju", objašnjava Josip Blažević, provincijal hrvatskih
franjevaca konventualaca, pokretač Areopaga i ovog muzeja. U njemu će, kako
navodi Večernji list, biti izloženo više od 500 raznovrsnih eksponata koje do
sada nije bilo moguće videti na jednom mestu, čak ni na sajmovima ezoterije.
U prvom delu
Muzeja izloženi su eksponati iz Afrike, Japana, Kine i Tibeta. U drugom, iz
Indije i Egipta, a najopsežniji prostor posvećen je onima iz Evrope, s
naglaskom na Hrvatsku.
"Reč je
o ezoterijskim i okultnim isceliteljskim tehnikama raširenim i po Hrvatskoj,
poput reikija i bioenergije, trinaestokrakog simbola Sunca Brace sa Srebrnjaka,
Bruna Greninga i Rudolfa Štajnera… Može se videti Sai Babin čarobni pepeo i
ajurvedski lekovi gurua Mahariši Maheš Jogija, učitelja transcendentalne
meditacije, popularna kineska knjiga proricanja Ji đing, kojom se služila i
hrvatska književnica Vesna Parun. Postoji cela kolekcija raznih zamotuljaka,
uroka i zapisa, raznih Biblija, Satanska biblija, Vodolijina biblija, Vampirska
biblija i još mnoštvo raznih stvari", rekao je provincijal Blažević.
***
Komentar
***
Mnogi se ovom događaju u nas čude. Bolje da
prave muzeje nego da se bave inkvizitorskim poslovima; na primer, hteli su crkveni oci, 1595., da
spale Keplerovu majku – koja su proglasili da je veštica. Ne postoji „apriorni“
način organizovanja iskustva Homo sapijensa, on zavisi od "refertnog
okvira", ti okviri utiče na percepciju, način mišljenja, ponašanje, sliku
sveta i sposobnosti. Homo sapijens je prošao kroz mnoge faze: magisku, mitsku,
religisku; sada smo u naučnj fazi. Sve su te faze bile bitne za naše
preživljavanje, one su međusobno sibmolički isprepeletane u Gordijev čvor. U
našoj podsvesti, dok spavamo mi proživljavamo sve te faze, one su važne za naše
funkionisanje. Samo jedan primer. Kada se u školama govori o Kepleru težište je
na njegovo “kvantitativno-matematičkim zakonima"; nebitnim se smatra kako
je on do tih zakona došao. Tako se dobija netačna slika o funkcionisanju Homo
sapijensa tj. o njegovom "stvaranju". Ka Njunovoj fizici nisu vodili
samo njegovi "zakoni" kako se površno uzima, nego i njegove
"magisko-simboličke" - “arhetipske” slike! Tek u tim smelim simboličkim slikama -
vizijama - bilo je moguće sve zamisliti i SVE POVEZATI. “Sunce u sredini
pokretnih zvezda”, kaže Kepler, “sámo nepomično, a ipak izvor kretanja, nosi
sliku Boga Oca, Stvoritelja. Jer šta je Bogu stvaranje to je Suncu kretanje...”
iz takvih misli nastao je “arhetip” za silu gravitacije. U delu "Harmonia
mundi" Kepler piše da "hrišćani znaju da su matematički pojmovi prema
kojima će se stvoriti telesni svet večni, zajedno s Bogom; da je Bog duša i um
u božanskom najpravilnijem smislu reči i da su ljudske duše slike Boga
stvoritelja... /da je/ geometrija saobrazna umu božijem još pre stvaranja - ona
je sam Bog, /te da je/ ušla u čoveka sa likom božijim."
Zoran Stokić
31.05.2021.
Нема коментара:
Постави коментар