субота, 8. јул 2023.

 

Novi profesor računarstva na Harvardu biće četbot

 

Univerzitet podstiče studente da koriste veštačku inteligenciju kao svakodnevnu pomoć u učenju. Harvard prihvata generativnu veštačku inteligenciju u učionici, usvajajući je kao zvanični alat za učenje za svoj glavni predmet, Uvod u programiranje.

 

IZVOR: SPUTNIKPORTAL.RS UTORAK, 4.07.2023. | 14:24 -> 08:27 Ilustracija, Foto: sakkarin sapu/Shutterstock

 

Počevši od ove jeseni, studenti upisani na studije računarstva na predmetu Uvod u računarstvo biće podstaknuti da koriste veštačku inteligenciju, kako bi im pomogla da otklone greške u kodiranju, da im daje povratne informacije o načinu rada i da im odgovara na pojedinačna pitanja o greškama i nepoznatim linijama kôda.

 

"Nadamo se da ćemo pomoću veštačke inteligencije uspeti da odnos nastavnika (prema) učeniku bude 1:1 za svakog studenta na predmetu Uvod u programiranje, tako što ćemo im obezbediti softverske alate koji, 24/7, mogu da podrže njihovo učenje tempom i načinom koji im individualno odgovara“, kaže profesor Dejvid DŽ. Malan.

 

Međutim, studenti neće koristiti ČetGPT ili GitHab Kopilot, koji su popularni među programerima. Profesor Malan kaže da su ti alati „trenutno previše korisni“. Umesto toga, Harvard je razvio sopstveni veliki jezički model, Ce-Es50 bot (CS50 bot) koji će biti „sličan po duhu“, ali će se fokusirati na „vođenje učenika ka odgovoru, a ne da im daje gotove“.

 

Ce-Es50 će takođe biti dostupan studentima koji nisu sa Harvarda. „Čak i ako niste student na Harvardu, dobrodošli ste da preuzmete ovaj kurs besplatno i prođete kroz 11 nedelja kursa“, stoji na sajtu Harvarda. Nastavnici u drugim institucijama takođe mogu licencirati materijal za sopstvene kurseve.

 

"Jasno ćemo staviti do znanja studentima da uvek treba kritički da prihvataju informacije kao ulazne podatke, bilo od ljudi ili softvera“, kaže prof. Malan. „Ali alati će postajati sve bolji samo kroz povratne informacije od studenata i nastavnika. Tako da će i oni biti u velikoj meri deo ovog procesa.“

 

 

***

Komentar

***

 

 

Od antičkog pedagoga - bio je rob koji je pratio dete u školu, nosio njegove stvari, ali ga je i terao da recituje svoje lekcije i da radi domaće zadatke (jer da bi ti rezultati bili trajni neophodno je ponavljanje i uvežbavanje gradiva) – stigosmo do veštačke inteligencije kao "pedagoga" koji se zapravo bavi samo delićem pedagodije - "didaktikom" samo saržajem predmeta. Zato bi i ovaj kurs za programete trebao da bude dopunjem, makar,"sokratovskim seminarima" koji se zanivaju na interakciji vršnjaka - studenti vode diskusiju i ispitivanje. Uloga nastavnika je da obezbedi da diskusija napreduje bez obzira u kom pravcu se diskusija kreće. Fokus je tu na istraživanju višestrukih perspektiva za dato pitanje ili temu. Sokratovsko ispitivanje se koristi da bi se pomoglo učenicima da budu - aktivni - u svom učenju. Pedagogija sokratovskih pitanja je otvorena, fokusirana na široke, opšte ideje, a ne na specifične, činjenične informacije. Tehnika postavljanja pitanja naglašava nivo pitanja i razmišljanja gde nema jedinstvenog tačnog odgovora. Ovaj pristup se zasniva na uverenju da učesnici traže i stiču dublje razumevanje koncepata u tekstu kroz promišljeni dijalog, a ne pamćenje informacija koje su im date.

 

Zoran Stokić

8.07.2023.

Нема коментара:

Постави коментар