четвртак, 10. август 2023.

 

Pogledajte trejler za novi film Stevana Filipovića koji je već uzburkao region



KULTURA Autor: B.N. 09. avg 202311:51 25 komentara

Pogledati:

https://n1info.rs/kultura/pogledajte-trejler-za-novi-film-stevana-filipovica-koji-je-vec-uzburkao-region/

 

Objavljen je trejler za novi film Stevana Filipovića "Pored tebe", uoči beogradske premijere koja je zakazana za 6. septembar u mts Dvorani.

„Da bi rešila misteriju nestanka druga iz razreda, mlada tabloidna novinarka Ksenija (Mina Nikolić) će morati da uđe u mutan svet kriminala, estrade i politike. Inspektor Vuk (Branislav Trifunović), njene dojučerašnje drugare iz razreda, i nju samu, vidi kao osumnjičene. Korona je u jeku, a njena baka Vera, jedina porodica koju ima, bori se za život. Ksenija mora da bira, baka ili istina za kojom traga“, navodi se u sinopsisu filma.

Film „Pored tebe“, nastavak je Filipovićevog filma „Pored mene“ u kojem likovi iz gimnazijskog razreda, koji su proveli noć zaključani u školi, pet godina kasnije postaju osumnjičeni u istrazi povodom misteriozne smrti prijatelja iz škole.

Pored Mine Nikolić i Branislava Trifunovića, u filmu igraju Darko Ivić, Goran Jevtić, Nikola Rakočević, Isidora Simijonović, Nikola Glišić, Milica Majkić, Andrej Pipović, Svetlana Bojković, Miloš Petrović Trojpec, Milica Petrović, Jelena Kesić, dok je uloga Ksenine Bake poverena čuvenoj britanskoj glumici Miriam Margolis.

Film „Pored tebe“ imao je svetsku premijeru na ovogodišnjem 70. jubilarnom Pula film festivalu, gde je izazvao veliku pažnju medija i publike.

Zagrebački „Jutarnji list“ je tako ocenio da je Filipovićev novi film silovit i koncizan napad na predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića i Srbiju koju je stvorio.

„Filipović je kroz priču o isprepletenosti privatnog i poslovnog u životu novinarke lokalnog tabloida Ksenije Marković progovorio o najbolnijim neuralgičnim tačkama srpskog društva – medijima kojima je jedina preokupacija veličanje lika i dela srpskog predsednika, političarima koji su na pozicije došli na pokvaren i podmukao način i treš rijaliti emisijama, modernom verzijom krvavih gladijatorskih igara za zabavljanje masa kako ne bi slučajno razmišljale o pandemiji, migrantima i drugim ‘nebitnim sitnicama’“, napisao je kritičar „Jutarnjeg lista“.

Muzička podloga filma „Pored tebe“ je obrada čuvene italijanske antifašističke himne „Bella, Ciao“, koju je Filipović na društvenim mrežama objavio uz snimak iz drona sa jednog od protesta „Srbija protiv nasilja“.

U intervjuu za list „Danas“ u junu, Filipović je izjavio da „svim srcem“ podržava proteste i učestvuje u njima.

„Ono što znam je da svako od nas, a nije nas malo, oseća da je pređena tačka posle koje nema nazad. Vratili smo sebi ljudskost na tim ulicama. Zato ‘Bella, Ciao’. Zato što je ovo borba protiv istog zla, koje je kroz istoriju imalo različite oblike“, rekao je Filipović.

Objasnio je da verzija pesme iz filma nije ratnička, već duboko elegična, emotivna i tužna.

„A onda se, kao i protagonistkinja filma, kao i mi – menja. Postaje hor. Postaje borbena, srčana. Pokreće me ta probuđena nada. Pokreće me da se osećam kao čovek, da koračam uzdignutog čela, da sam zrno u pesku promene, koje će, sasvim sigurno biti zaboravljeno ako i ta promena uspe“, ističe Filipović.

Filipović je u avgustu prošle godine počeo snimanje i zaključnog filma ove trilogije – „Pored nas“ – čija se radnja dešava pet godina nakon filma „Pored tebe“.

Reč je u akciono-avanturističkom spektaklu u kom su učenici razreda koji su u prvom filmu „Pored mene“ proverili noć zaključani u školi, učesnici najnovijeg rijalitija poznate marketinške agencije.

 

***

Komentar

***

 

Filipović je zaboravio da su komunisti i fašisti sakrili Gordijev čvor kojim ih je – istorijski i teorijski – uvezao. Samo jedna primer - Sorel: "buržoazija je postala jednako glupa kao i aristokratija u 18. veku; lišena je svakog interesa za proletarijat". Kritikujući Marksov evolucioni pristup i obrušavajući se na sindikate u Engleskoj i skandinavskim zemljama, Sorel razvija svoju viziju revolucionarnih radničkih sindikata u Francuskoj/Italiji. Napadajući ideje socijalne demokratije koja je razvijana u Nemačkoj, radnički sindikati u Italiji/Francuskoj se, pod Sorelovim uplivom, sve više okreću "klasnoj borbi, generalnom štajku, revolucionarnim idejama". Bio je to pokret protiv svakog parlamentarizma, demokratije, pokret odvajanja radničkih sindikata od stranačke parlamentarne borbe, bio je to pokret koji je "pojačavao instinkte rata" sa ciljem da demokratiju smeni "diktatura proletarijata", da "građanski moral" ustukne pred "revolucionarnim moralom". Ukratko, bila je to ideologija zasnovana na "mističkom kultu revolucije", koja se odigrao u Rusiji. Iz "Materijalizma i empiriokriticizma" (1907.) saznajemo da je Lenjin poznavao učenje Sorela. Između Sorelovih revolucionarnih teorijskih i praktičnih ideja i boljševičkih postoji jednoznačno preslikavanje. Pišući Lenjinu knjigu podrške, Sorel proklinje "plutokratske demokratije". U nas se o tome nije govorilo jer je i Musolini govorio da je na njega osim Pereta najviše uticao Sorel. "Ponavljam, ja najviše dugujem Sorelu", grmi Musolini; "za mene je glavno – akcija! Ovaj učitelj sindikalizma i njegova kruta teorija o revolucionarnoj taktici najviše su doprineli oblikovanju discipline, energije i snage fašističkih kohorta!" Istovremeno, sam Sorel poručuje: "Naš Musolini nije običan socijalista. Verujte mi, vi ćete ga po svoj prilici videti jednoga dana kako salutira sabljom na čelu bataljona italijanskoj zastavi!"


Zoran Stokić

10.08.2023.

Нема коментара:

Постави коментар