субота, 5. август 2023.

 

Ruska operska pevačica traži odštetu od njujorške Metropoliten opere

 

 

KULTURA Autor: Beta /AP 04. avg 202321:59  Angelos Tzortzinis/AFP

 

 

Operska pevačica Ana Netrebko, nekada jedna od najvećih zvezda njujorške Metropoliten opere, tužila je tu kompaniju i njenog generalnog direktora Pitera Gelba za klevetu, kršenje ugovora i druge povrede u vezi s odlukom opere da prekine saradnju s njom posle ruske invazije na Ukrajinu.

 

U tužbi, podnetoj američkom Okružnom sudu na Menhetnu, rusko-austrijski sopran traži najmanje 360.000 dolara odštete na ime izgubljene dobiti od neodržanih nastupa i proba.

 

Netrebko tvrdi da joj je Metropolitan opera, ili kraće Met, izazvala „tešku duševnu muku i emocionalno rastrojstvo“, uključujući „depresiju, poniženje, osramoćenje, stres i anksioznost, i emocionalni bol i patnju“.

 

Met je odustao od budućih angažmana Netrebko ubrzo pošto je Rusija izvršila invaziju na Ukrajinu u februaru 2022. godine.

 

Gelb je od operske pevačice zahtevao da se distancira od predsednika Rusije Vladimira Putina.

 

„Od ruske invazije na Ukrajinu, Met i Piter Gelb su koristili Anu Netrebko kao žrtvenog jarca u svojoj kampanji distanciranja od Rusije i podrške Ukrajini“, navodi se u saopštenju predstavnika Netrebko (51).

 

Trenutno nema reakcije Meta ili Gelba na tužbu.

 

Američka gilda muzičkih umetnika podnela je pritužbu arbitraži u ime operske pevačice i arbitar Hauard Si Edelman je u februaru ove godine utvrdio da je Met prekršio kolektivni ugovor sa sindikatom time što je otkazao ugovore s Netrebko uoči njenog nastupa u Verdijevom „Don Karlu“ i „La Forza del Destino“ i u Đordanovom „Andrea Šenije“.

 

Arbitraža je dosudila Netrebko odštetu za izgubljene nastupe, koju je sindikat procenio na 209.103,48 dolara.

 

Netrebko, koja je debitovala u Metu 2002. godine, trebalo je da dobije najveći iznos honorara koji dodeljuje ova operska kuća – 17.000 dolara po nastupu, navodi se u tužbi.

 

U Edelmanovoj arbitražnoj odluci navodi se da je Netrebko dobrovoljno odustala od izvođenja Vagnerovog „Loengrina“ i Pučinijevog „Turandota“ i da joj se za to ne duguje.

 

 

Međutim, u tužbi se navodi kršenje ugovora za 40 izvođenja Pučinijeve „Toske“ i „Pikove dame“ Čajkovskog tokom sezone 2024-25 i Pučinijeve „Manon Lesko“ i Verdijevog „Makbeta“ u sezoni 2025-26.

 

U tužbi se tvrdi i da je Netrebko diskriminisana zbog nacionalnog porekla.

 

Netrebko navodi da su Met i Gelb „naškodili njenom odnosu sa publikom, uključujući podsticanje protesta protiv njenih nastupa“. Takođe navodi da je njena „reputacija koju su prouzrokovali Gelb i Met dovela do toga da se druge operske kuće i kulturne institucije u Sjedinjenim Državama uzdrže od angažovanja Netrebko“.

 

U tužbi piše da je Netrebko bila primorana da proda svoj stan u Njujorku uz gubitke.

 

U tužbi se navodi da su „ruski poltičari, zbog zahteva Meta da Netrebko daje javne izjave protiv postupaka ruske vlade, prokazali Netrebko, ruske pozorišne kuće su otkazale ugovore sa njom, ruska publika ju je kritikovala na njenim kanalima na društvenim mrežama, kao i ruska štampa, a Netrebko i njena porodica i prijatelji u Rusiji izloženi su riziku da im ruska vlada nanese povredu i sprovede nad njima odmazdu“.

 

Dok odsustvuje iz SAD, Netrebko je u junu otvorila stotu sezonu italijanske Arene di Verona – novom produkcijom Verdijeve „Aide“.

 

Planirano je da nastupi ovog meseca u Teatru Kolon u Buenos Airesu, u Argentini, a njena sezona 2023-24 uključuje angažmane sa berlinskom Štatsoperom unter den Linden, Bečkom državnom operom, milanskim Teatrom La Skala i Pariskom operom.

 

 

 

***

Komentar

***

 

 

 

Spinovanje i minimiziranje problema. Šta su hteli kolektivistički sistemi Hitlera i Staljina (bili su dve godine u savezu, sporazum Molotov -Ribentrop)? "Amenerika i engleska biće zemlja proleterska (fašistička)"! Hteli su da sruše TEMELJE na kojima počiva Zapadna Civilizacija a to je INDIVIDUALNO građansko društvo (društvo prularizma i učenja na greškama; niko nije u posedu apsolutnih istina) – da ga zamene KOLEKTIVISTIČKIM (vođa apsolutno zna šta je dobro za narod; ne učenja na greškama). Putin je samo nastavio tamo gde su Staljin i Hitler stali. Metropoliten je tražio od pevačice da "osudi Putinovu agresiju na Ukrajinu" ona to nije iz - svojih ličnih razloga mogla da uradi. Kako to pomiriti? Nikako. To nije više moguće. Ko nije u stanju da vidi – počela je "uvertira" "trećeg svetskog rata"; Putin se razmahao po planeti; između ostalog "namešta centralne vlasti u državama na Zemlji, pokušao je to čak i SAD sa Trampom – na svojim medijima stalno prete Zapadu nuklearnim ratom i tsl.

 

*

 

@Miša

Mi svi "Mišo" svidelo se to vama  ili ne živimo u "Zapadnoj civilizaciji" (Rusija nije Civilizacija). Civilizacije kada propadnu, one bivaju ili inkorporirane u neku novu civilizaciju ili nestanu. Stara,nekadašnja civizacija Egipta je, na primer, inkorporirana u helenističku grčku (što je početak Zapadne civilizacije) i rimsku civilizaciju. Kada se govori o civilizacijama, nerazumno se uvode vrednosne kategorije (takođe upliće se pojam nacije, nacionalne države, religije i tsl), jedini kriterijum koji je validan je da li će data civilizacija PREŽIVETI; preživeti, znači biti u stanju da stalno uspešno rešavaš važne životne probleme. Predhodnih 10 civilizacija su propale jer nisu uspele da reše problem: klimatskih pronema, seizmiku, epidemilologija i tsl). Mi svi na Zemlji živimo u "Zapadnoj civilizaciji". Kina i Indija bi mogle da pretenduju da su one civilizacija, ali oni to ne rade, opravdano, razumeju šta je "civilizacija" - ukupnost svih znanja, veština, običaja, misaonih i duhovnih spoznaja, složeno ekonomsko umrežavanje kao posledicu rasta društva; pomoću tih opštih elemenata vi gradite svoje ekološke niše preživljavanja. I današnje Idija i Kina su tekođe deo Zapadne civilizacije, u Indiji naravno postoji delovi očuvane bramansko-hinduističke tradicije, kao što u Kini postoje očuvani delovi stare tradicije Kine (kada su u dalekoj prošlosti bili civilzacija, poput Sumera, Egipta,..., Inka).

 

Zoran Stokić

5.08.2023.

Нема коментара:

Постави коментар