петак, 25. август 2023.

 

 

Poznata glumica Melita Bihali filmska i pozorišna glumica

preminula je u 89. godini u Beogradu.

 

 

Glumila je u kultnom filmu: Melitu Bihali svi pamte po ulazi služavke u "Maratoncima" FOTO

 

 

IZVOR: B92, TANJUG PETAK, 25.08.2023. | 15:52 -> 16:11 Foto: Jovan Jovanovic/ e-stock

 

 

Iako se prvi put na filmskom platnu pojavila davne 1970. godine glumeći u filmu "Gastronauti", Melitu Bihali svi pamte po ulozi služavke u kultnom filmu "Maratonci trče počasni krug", u kojoj je igrala služavku Olju.

 

Upisala je glumačku akademiju u Beogradu, 1962. godine, zajedno sa Ljerkom Draženović, Mirom Pejić Armenulić, Dušicom Žegarac, Dragom Čumićem i Nedom Spasojević.

 

Igrala je u brojnim domaćim serijama i filmovima, od kojih su najnoviji film "Petak 13." iz 2018. godine u kojem glumi vlasnicu kafane, kao i "Nije sve kao što izgleda" iz 2019. godine u kojem tumači ulogu Jadranke. Takođe, mnogi je pamte i po ulozi služavke u seriji "Srećni ljudi".

 

Melita Bihali se bavila i režijom, adaptacijama i pisanjem predstava za decu, a kao glumica pojavila se, sem u "Maratoncima" (1982), u filmovima poput "Bubašintera" (1971), "Kraljevskog voza" (1981) ili "Hajde da se volimo" (1987), i serijama "Otpisani", "Priče iz majtorske radionice", "Ljubav na seoski način" i drugima.

 

Prezime Bihali je zadržala od svog bivšeg muža Ivana, koji je bio sin književnika, osnivača Nolita Pavla Bihalija.

 

 

***

Komentar

***

 

 

Trajala je tako dugo jer je volela svoj dramski zanat! U duhu kreda Melite Bihali "pomogni ako možeš ne odmaži nikome" istaknimo značaj glume iz vizure sociologa Erving Gofmana koji se kretao na tragu koncepta društvenih uloga E. Dirkema, T. Parsonsa; Erving je kreirao "model dramaturškog delovanja" - „upravljanje utiskom“ kao pokušaje neke osobe da onima oko sebe ostavi prihvatljivu sliku svoje ličnosti, verbalno ili neverbalno. Ovakva postavka je zasnovana na ideji da ljudi sebe vide onako kako ih - "vide" drugi; zato je razradio "dramaturški pristup" interakcije kod Homo sapijensa i razvio brojne koncepte koji su imali ogroman uticaj, posebno u oblasti mikrosociologije svakodnevnog života. Gofman  je smatrao da pri - interakciji - ljudi izvode, "igraju" predstavu, s namerom da ostave određene utiske na druge ljude  na isti način kao što to rade glumci u pozorištu. Osoba u toj "igri" (glumi) kod publike, drugih ljudi - stvara "određena očekivanja" - sa namerom da realizuje svoje "ciljeve"! Osoba stvara strategiju i načine kako da postigne te svoje ciljeve - koju će ulogu pojedinac igrati u pojedinom trenutku; u toj "igri" osobe koriste, poput glumaca, rekvizite i kostime pomoću kojih stvaraju svoj "izgled" izazivajući određene afekte i tsl. Gofman uvodi pojmove "prednji plan" "osobeni plan...

 

Zoran Stokić

25.08.2023.

Нема коментара:

Постави коментар