петак, 9. јун 2023.

 

Hrvatski analitičar o Srbiji: Teatar u kom je Vučić reditelj, šaptač, glumac…

 

 

VESTI Autor: N1 Hrvatska 09. jun 202311:35 denis avdagićN1

 

 

Hrvatski spoljnopolitički analitičar Denis Avdagić je u Novom danu zagrebačkog N1 analizirao poslednje događaje u Srbiji i istupe predsednika Aleksandra Vučića koji je, između ostalog, nagovestio i prevremene izbore.

Avadagić se osvrnuo i na talas protesta koji su zahvatili zemlju, a koji se odvijaju pod sloganom „Srbija protiv nasilja“.

“Sve ono što se događa u Srbiji ja bih opisao ovako – imate teatar u kojem je Vučić reditelj, šaptač, glavni glumac, kostimograf, prodavac karata, on je sve unutra, a ispred imate nekoliko glumaca koji protestuju, ali publika i dalje ulazi jer to je šou”, kazao je Avdagić, piše N1 Hrvatska.

Osvrnuo se i na pomenute prevremene izbore u Srbiji i činjenicu da opozicija trenutno nema odgovarajućeg protivkandidata.

 “Oni nemaju kandidata za premijera, verovatno nisu ni očekivali da se otvorila mogućnost izbora. A možda ih neće ni biti, na kraju Vučić može da kaže da zbog Kosova ne mogu biti prevremeni izbori, da moraju imati stabilnu vladu”, rekao je.

“Opozicija u ovom trenutku ima samo jednu jedinu soluciju – pronaći osobu koja bi bila ugledom pristojna u samoj Srbiji, iz nekih građanskih redova, neko ko nema karijernih mrlja, možda čak ni političkih veza, da nađe nekoga ko bi bio kandidat ujedinjene opozicije, da preuzmu vladu jer Aleksandar Vučić ostaje predsednik“, istakao je Avdagić.

Ipak, čak i da se pronađe takva osoba, s obzirom na medijsku sliku u Srbiji, Avdagić navodi da bi se ta osoba teško probila. Dodaje da smo to videli i na nedavnim izborima u Turskoj.

 

***

Komentar

***

 

Koliko je anahrona i beživotna (despotska) politika u Srbiji - gde je sprečana kritička rasprava i učenje na greškama, najasnije pokazuje sledeće. Čak  ni u nauci, u stvari, ne postoji nikakva -  garancija - u njenu tačnost (istinitost). Ne postoji nikakav unapred utvrđeni skup sigurnih pravila koji bi mogao poslužiti kao automatska zaštita od predrasuda i drugih uzroka grešaka koji mogu nepovoljno uticati na tok naučnog istraživanja. Znači ni u nauci ne postoje sigurna (jasna, jednoznačana) pravila za otkrivanje i pronalaženje novih uspešnih kreacija, kao što ne postoje ni u umetnosti. Naučni metod je uspešan pre svega zato što dozvoljava stalne  javne  debate, kritiku argumenata, učenje i popravljanje grešaka. Isto se događa i u umetnosti. Stvaranje je "kolektivni" proces u kome učestvuju brojne zanatlije, svi oni stvore - "talas genijanosti" - a mi kasnije zaboravimo sve te "druge" i sve pripišemo samo "jednom" čoveku. Srbijom i dalje vlada romatičarski mit o geniju (na primer: Njutn, Ajnšajan, J.S.Bah, A.Mocart) - čoveku koji je od Boga pri rođenju dobio taj dar. Ali udeo genijalnosti u njihovom stvaranju je 1%, a njihov "nevidljivi rad" čini ostalih 99%. Međutim, da bi bilo tog "nevidljivog rada", neophodni su brojni DRUGI majstori svojih zanata. J.S.Bah nikada ne bi postao ikona baroka da nije bilo drugih koji su ispred njega stvarali "talas genijanosti": J. Pahelbel, J. Kuhnau, J. Walther, J. Pisendel, S. L. Weiss, J. Fasch , J. Reincken, D. Buktehude, N. Bruhns, G. Bohm, N. Strungk, J. Froberger, J. von Kerl, J. Fischer, J. Fuchs,  A. Corelli, G. Le Grenzi, G. Bassani, G. Torelli, A. Marcello, A. Albinoni, Vivaldi, B. Marcello, N. Porpora, P. Locatelli, F. Durante, G. Ristori, G. Pergolesi, A. Caldara , A. Raison, F. Dieupart, F. Couperin, L. Marchand, N. de Grigni, Persl, J. D. Zelenka, J. Matheson, Telemann, Kaiser,..., Handl.

Zoran Stokić

9.06.2023.

Нема коментара:

Постави коментар