петак, 2. јун 2023.

 

„Ministarstvo nas ponižava“: Profesorka za skraćenje godine saznala od – učenika

 

VESTI Autor: N1 Beograd 02. jun 202311:15

 

Ana Dimitrijević iz Foruma beogradskih gimnazija i Nikola Ćurčin iz Nezavisnog sindikata prosvetnih radnika Srbije izjavili su u Novom danu da nisu zadovoljni izborom Đorđa Milićevića za v.d. ministra prosvete. "Mislim da ovo sada nije trenutak da tek tako postavite bilo koga za ministra prosvete, ovo je trenutak da se ta prosveta shvati mnogo ozbiljnije", kaže Dimitrijević.

Dimitrijević kaže da je za odluku o prekidu nastave 6. juna saznala juče na trećem času u popodnevnoj smeni kada su je učenici pitali da li je to istina.

„Ja sam njih iskritikovala i rekla im da imaju 16 godina i da je vreme da prepoznaju lažne vesti, a onda su mi doneli telefone i pokazali portale raznih medija, oni su to saznali pre mene. Posle sam saznala da ni direktorka to nije znala, taj lanac obaveštavanja je išao potpuno unazad“, kaže.

Ona dodaje da je sramota da se vest pojavi u medijima pre nego što učesnici u tom procesu saznaju.

Ćurčin kaže da misli da ne postoji strateški plan kako se odluke donose.

„Oseća se u javnom mnjenju potreba da se nešto uradi, onda je ovo bila jedna opcija da deluje da je nešto urađeno. Ne mislim da je odluka dovoljno temeljno promišljena. Da jeste, mi bismo to znali ranije, mogli bismo da se pripremimo, mi još nismo dobili uputstva kako da radimo naredna tri dana. Mi smo videli nekakvu fotografiju nekakve odluke, videli smo iz medija i na osnovu toga mi možemo da naslutimo kako možemo dalje da radimo“, kaže on.

On dodaje da u tim odlukama postoji vrlo zanimljiva situacija.

„Prvo kaže da se polugodište završava 6. juna, da se sve ocene moraju zaključiti u skladu sa pravilnicima, a onda se kaže da je moguće u naredne dve nedelje poboljšati postignuća učenika, kroz dopunsku i dodatnu nastavu. To je Šredingerova zaključena ocena, ona je i zaključena i nije“, kaže on.

Dimtirijević kaže da ona kod velikog broja učenika ima čistu situaciju, gde bez problema može da zaključi ocene.

„Ali postoje učenici koji nisu zadovoljni svojom ocenom, postoje i neke nastavne jedinice koje su obnavljanje, ali su priprema za sledeću godinu, koje sam ostavila za kraj. Mi imamo planove i programe, bitno je da ih se pridržavamo. U suštini ovo su dve nedelje, to su one ključne dve nedelje. Ovde je problematičan način na koji su nas naše ministarstvo i vlada tretirali, doneli su odluku ne obavestivši nikog u prosvetnom sistemu, što govori koliko smo mi nebitni za njih, koliko njih briga šta mi mislimo, da li je to dobra odluka ili ne“, kaže ona.

Ćurčin kaže da misli da bila dobra odluka da se škola prekine barem na neki broj dana nakon tragedije u „Ribnikaru“.

„Mi smo nastavnici to uradili, nismo dozvolili da to prođe sa minutom ćutanja i da teramo dalje. Mi dišemo sa tom decom, osetili smo da to ne može, da mora da se stane, tada smo to uradili. U ovom trenutku ovako, ja mislim da je u suštini kontraproduktivno, mislim da je trebalo mnogo finije to uraditi, mislim da je trebalo izaću u susret deci koja nisu bila u stanju, ne samo u „Ribnikaru“, deci je trebalo da bude dozvoljeno da im časovi budu opravdani, na mnogo više individualan način rešiti situaciju“, kaže on.

On ističe da dopunska nastava nakon zaključene ocene postoji i drži se za učenike koji idu na popravni ispit.

„Ta vest je delovala kao eto škola se raspušta, to nije tačno, mi sada imamo najozbiljniji deo godine za maturante i male i velike“, kaže.

Ćurčin kaže da će oni kao nastavnici ovo da iznesu.

„Mi uvek iznesemo, bilo je i bombardovanje i korona, naći ćemo načina da svoj deci izaći u susret, da roditelji ne brinu, ali stvarno nije fer da nas naše ministarstvo ovako ponižava“, kaže on.

On je dodao da je NSPRS otkazao protest zakazan za danas i javno pozvao kolege na protest protiv nasilja u subotu.

Jedan od njihovih zahteva je bio i ukidanje anonimnih prijava prosvetnoj inspekciji.

„Ne moram ja da znam, ali prosvetna inspekcija da zna ko je podneo prijavu. Želimo da sprečimo zloupotrebu anonimne prijave“, kaže on.

Dimitrijević kaže da oni podržavaju ove zahteve još od ranije.

Govoreći o predlozima učenika Prve beogradske gimnazije, kaže da misli da je lepo što su se deca uopšte uključila u sve ovo i što razmišljaju na takav način.

„Mi znamo da su deca dobra i pametna, jer radimo sa njima i to nas oplemenjuje. Sročili su sve malo neiskusno, na dečji način, neki zahtevi su izvodljivi, neki nisu. To je jedna jako lepa inicijativa“, kaže ona.

Ćurčin kaže da nisu zadovoljni postavljanjem Đorđa Milićevića na mesto v.d. ministra.

 „Jasno je da vi imate koalicioni sporazum, jasno je da neko ministarstvo pripada određenoj političkoj grupi. Ja stvarno mislim, nije moje da kadriram u političkim organizacijama, ali stvarno mislim da i u toj političkoj organizaciji postoje ljudi koji su daleko kompetentniji od Đorđa Milićevića. Imate poljuljano poverenje dece, roditelja, nastavnika jer se sve ovo desilo, sada bi trebalo da dođe neko ko će to da vrati“, kaže on.

Sa njim se slaže i Dimitrijević.

„Škola je uvek bila onaj resor, uvek se poslednji sazna ministar prosvete, to se ostavi moneta za potkusurivanje, kaže ‘e daću ti prosvetu, jer je to nebitno’. A i ko su sve bili ministri decenijama unazad, nije čudo što tako razmišljamo. Ali, mislim da ovo sada nije trenutak da tek tako postavite bilo koga za ministra prosvete, ovo je trenutak da se ta prosveta shvati mnogo ozbiljnije“, kaže ona.

Na pitanje da li mu je neobično da se ministar prosvete postavi u v.d. stanju, Ćurčin kaže da nije, jer „očigledno postoji ozbiljna politička kriza“.

„Pitanje je koliko će ova vlada da opstane, očigledno je ovo u duhu toga. Može on da bude ministar dve nedelje, može tri meseca, ali nama je potreban neko ozbiljan, a ne ovako. Poruka v.d. statusa i svega toga je da imamo nekoga ko će sada da potpisuje dokumente, da rešimo formalno pravno da imamo nekoga, a ne da rešavamo probleme“, kaže.

Dimitrijević ima utisak da su izabrali čoveka koji je bio dostupan.

„I baš u toku tog v.d. statusa se donosi jedna ovakva odluka o prekidu nastave, to je čudno“, kaže ona.

Ćurčin kao neshvatljivu ističe činjenicu da je prošle godine, kada je nastavnici u Trsteniku izmaknuta stolica, tadašnji ministar rekao da je tu sistem zakazao, onda posle tragedije u „Ribnikaru“ rekao da nije.

„Pa onda nešto nije u redu, ako kada sistem zakaže imamo za posledicu izmaknutu stolicu nastavniku, a kada ne zakaže ovako stravične posledice“, kaže Ćurčin.

 

***

Komentar

***

 

 

Kako će se ocenjivati, kakvi su kriterijumi-sve se relativizuje. Da li ce se poklanjati  ocene, podilaziti deci i roditeljima? Na tome vlast gradi buducnost, na ulagivanju narodu? Narode pa šta ste drugo mogli očekivati od vlasti koja nije - razumela - da treba da u roku od nedelju dana reši AFERU INDEKS. Prodavanje ocena i diploma na Pravnim fakultetu u KG,BG,NŠ. Proces pokrenut 2007 za 87 okrivljenih, suđenje nije za 16 g mrdnuo od početka; osim što je jedan prof izuzet iz slučaja, Vučićev mentor prof Olivera Antića. 33 g sve je u funkciji opstanka vlasti, neka sve struke, sve institucije propadnu, neka sav moral nestane samo da vlast ostane večna(!)

 

Zora Stokić

2.06.2023.

Нема коментара:

Постави коментар