уторак, 5. септембар 2023.

 

Deset najboljih filmova u poslednjih 25 godina prema proceni kritičara

 

 

SHOWBIZ Autor: index.hr 03. sep 202317:15 14 komentara Premijera filma Mad Max - Tom Hardi, Mel Gibson, Džordž MilerShutterstock/Kathy Hutchins

 

Portal Roten Tomatos zatražio je od čak 10.000 kritičara da izdvoje pet najboljih filmova u poslednjih 25 godina.

U nastavku vam predstavljamo popis filmova koji su zauzeli prvih 10 mesta na lestvici. Slažete li se sa odabirom kritičara?

10. The Social Network ( Dejvid Finčer)

Snimljen po istinitoj priči, film prati osnivača Fejsbuka Mark Zakerberga od njegovih dana na Harvardu do suđenja i kontroverzi koje su pratile uspon njegove društvene mreže. Film istražuje motivaciju, izdaju i cenu postizanja globalne dominacije u digitalnom dobu, prenosi Index.hr.

9. The Matrix (sestre Vačauski)

Haker Neo otkriva da svet u kojem živi zapravo nije stvarnost, nego simulacija koju su mašine stvorile kako bi kontrolisale ljudsku populaciju. Uz pomoć pobunjenika, uključujući Morfijusa i Triniti, Neo se bori protiv veštačke inteligencije kako bi oslobodio čovečanstvo.

8.Pan’s Labyrinth (Giljermo del Toro)

Za vreme građanskog rata u Španiji mlada devojčica Ofelija otkriva misteriozan lavirint i susreće mitološkog Pana koji joj zadaje zadatke kako bi otkrio je li ona davno izgubljena princeza fantastičnog kraljevstva. Dok se suočava sa fantastičnim stvorenjima i opasnostima, Ofelija se istovremeno bori sa brutalnošću stvarnog sveta oko nje.

7.Spirited Away (Hajao Mijazaki)

Mlada devojčica Chihiro i njeni roditelji tokom putovanja zalutaju u napušteni zabavni park. Kada joj se roditelji zbog jedne čarolije pretvore u svinje, Chihiro se mora uputiti u čudesan svet duhova kako bi ih spasila.

6. In the Mood for Love (Vong Karvaj)

U šezdesetim godinama prošlog veka, u Hong Kongu, dvoje komšija otkrivaju da ih njihovi bračni partneri varaju. Kako sve više vremena provode zajedno, razvijaju blisku vezu obeleženu snažnom čežnjom i suzdržanošću. Kroz prekrasno snimljene scene i emotivnu muziku, film isprepliće teme ljubavi, tuge i propuštenih prilika, predstavljajući osećaj tihe patnje i neizgovorenih strasti.

5. Portrait of a Lady on Fire (Selin Sijama)

U 18. veku, umetnica Marian je zadužena za slikanje portreta mlade žene po imenu Héloïse, koji će biti poslan njenom budućem suprugu. Dok Marian tajno posmatra Héloïse kako bi je mogla naslikati, dve žene postupno razvijaju duboku i strastvenu vezu.

4. The Dark Knight (Kristofer Nolan)

Brus Wejn, poznatiji kao superheroj Betmen, suočava se s anarhističkim kriminalcem po imenu Džoker. Džokerov haos i destrukcija testiraju Betmena, njegove saveznike i celi Gotam, prisiljavajući Viteza tame da preispita svoje metode i moralne granice.

3. Mulholland Dr. (Dejvid Linč)

Ovaj neo-noir psihološki triler prati Beti, mladu nadu iz provincije koja dolazi u Los Anđeles kako bi postala glumica, ali ubrzo se upušta u misterioznu zaveru sa ženom koju je srela u svom stanu. Kako se stvarnost i iluzija isprepliću, Linčov film postaje nadrealistična meditacija o ambicijama, ljubavi i iluzijama Holivuda, gde ništa nije onako kako se čini na prvi pogled.

2.Parasite (Bong Džu-ho)

PorodicaKim, koja živi na rubu siromaštva, postupno se uvlači u živote bogate porodice Park, postajući njihovi kućni pomoćnici. Međutim kad njihova prevara bude otkrivena, događaji će se preokrenuti u neočekivanom i mračnom smeru.

1. Mad Max: Fury Road (Džordž Miler)

Prvo mesto zauzima Milerov nastavak franšize Mad Max, u kojem glavne uloge igraju Šerliz Teron i Tom Hardi. U surovom postapokaliptičnom svetu, gde resursi poput vode i goriva vladaju sudbinama, Max, muškarac progonjen svojom prošlošću, biva upleten u buntovnu misiju koju vodi neustrašiva Furius.

 

***

Komentar

***

 

Krupan previd, sastojao se u tome štu su dugo ljudi smatrali da su - masovni mediji: knjige, novine, časopisi, radio, televizija, filmovi, internet i mobilni telefoni - samo izvori informacija i zabave; prevideli su, da su od svojih prvih koraka, mediji - potencijalno - učestvovali u oblikovanju naših stavova, vrednosti i percepcije prema stvarnosti i životu. U 21 veku u proseku Homo sapijens posle, vremena koje provede, u spavanju najviše vremena provede uz neki oblik medija, mnogo više nego što provede vremena upražnjavajući neki od konvecijalnih društvenih institucija. Život na Zemlji je pod uticajem "rasta ljudskog znanja"; a nikakvim metodama ne može se predvideti "rast našeg naučnog znanja".  Novine, koje će sa sobom doneti nova otkrića, ne mogu se - unapred predvideti - nikakvim metodama, niti se mogu - anticipirati "posledice" - koje će na celokupno društvo iz njih uslediti. Nova znanja (i proizvodi iz tih znanja) počinju da menjaju naše primarne elеmente kulture utiču znači čak i na naše mišljenje, potrebe, vrednosti, motive... Nenameravana posledica movih medija i biznisa (koji da bi imao veliku zaradu bira ekstreme) je taj da 75% sadržaja  masovnih medija prožeto nasiljem, verbalnim i fizičkim, mafijaškim ubistvima, neodgovornim ponašanjem, non stop kršenjima zakona,..., ludorijama svake vrste; posledica? Stvoreni su novi naraštaji u čijoj podsvetsi dolaziti do mešanja stvarnosti i mediske fikcije, dolazi do "imunizacije" i navikavanje na nasilje – pa se medisko nasilje kao kuga širi u realnom životu!


Zoran Stokić

5.09.2023.

Нема коментара:

Постави коментар