среда, 20. септембар 2023.

 Šarlot Rempling 

zatvara Šekspir festival 

u Novom Sadu

 

KULTURA Autor: N1 Beograd 19. sep 202317:03 0 komentara Quentin Balpe

 

Svetski poznata engleska glumica Šarlot Rempling gostovaće 12. oktobra u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu sa predstavom „Šekspir/Bah“ pozorišta “Centre International de Créations Théâtrales / Théâtre des Bouffes du Nord“ iz Pariza.

Izvođenjem predstave „Šeskpir/Bah“ biće zatvoreno ovogodišnje jubliarno izdanje 10. Šekspir festivala. Produkcija Šekspir/Bah predstavlja sonete Vilijama Šekspira i muzičke svite Johana Sebastijana Baha u izvođenju Šarlot Rempling i Sonje Vider Aterton (violončelo). Šarlot Rempling i Sonja Vider-Aterton uspostavile su poetski dijalog između Šekspirovih soneta i Bahovih svita. Predstava „Šeskpir/Bah“ nastala u je produkciji čuvenog pozorišta Pitera Bruka „Théâtre des Bouffes du Nord“ u Parizu, na čiijoj se sceni i izvodi.

Šarlot Rempling, poznata po brojnim filmovima, od Lukina Viskontija do Fransoa Ozona, ostavila je trag svojom magnetičnom igrom i izgledom. U oblasti muzike, Sonja Vider-Aterton takođe zauzima istaknuto mesto. Živahna violončelistkinja i kompozitor, pridaje veliki značaj savremenom stvaralaštvu i drugim umetnostima.

Godine 2013. dve umetnice su već spojile svoje talente predstavom Danses nocturnes koja kombinuje poeziju i književnost, kroz svite za violončelo Bendžamina Britena i tekstove pesnikinje Silvije Plat. Njihova druga saradnja je suset Vilijama Šekspira sa univerzumom Johana Sebastijana Baha, gde soneti jednog odjekuju u svitama za violončelo drugog.

 

***

Komentar

***

 

Šarlota Rempling već oko 50 godina blista glumačkim umećem i senzualnim glasom na filmu, TV i pozorišnim daskama podjednako u komediji, tragediji, trileru, umetničkom filmu. Od Leluša do Ozona, preko Viskontija, Lilijane Kavani,..., Vudija Alena, ona je volela da bude tamo gde je nisu očekivali. Blistala je u složenim ulogama: "Sumraku Bogova" 1969., Viskontija,...,"Noćnom portiru" 1974., Lilijane Kavani,..., "Presuda" 1982., Sidni Lameta a na pozorišnim daskama, na primer, "Plesu smrti" 2007., Strindberga. Nezaboravimo, ona je ipak rođena 1946., pa će ovu univerzalnu temu Šekspir/Bah na daskama izvoditi u 77 god, što je samo po sebi poduhvat, nadam se uspešan. Publlika bi trebala da uživa u njenom glasu i muziciranju Sonje Vieder-Atherton. Čuće se Soneti br. 17/19/16/24/55/18/136/144/5/73/116/29; uz muzičku pratnju Bach Suite N. 1 BVV 1007 Prelude, Suite N.4 BVV 1010 Courante i Sarabande, Suite N.5 BVV 1011 Allemande, Bourrees and Sarabande, Suite N.6 BVV 1012 Prelude - ali i muziku iz moteta: Monteverdija i Lotija. Šekspirovi soneti sa večnim temama – vreme/vremena, život, smrt, ljubav/ljubomora  u kaleidoskopu misli i sećanja. Bahove note u redovnim intervalima su tu - da vode pripovedača na njegovom putovanju kroz lavirinte prostora i vremena, usidrene u sadašnjosti i da je održe u životu. U minimalističkoj inscenaciji, Sonja i njeno violončelo upravljaju binom dok Šarlot Rempling hoda sama po bini dok ne nestane iza pesnikovih dela. Lirsko putovanje između zvukova, slika i lica, poput fragmenata prethodnih ili budućih života.

 

Zoran Stokić

20.09.2023

Нема коментара:

Постави коментар