Gradovi sa
najodrživijim gradskim prevozom: Koja prestonica ima najviše električnih
vozila?
LIFESTYLE Autor: N1 Beograd 14. okt 202414:41 2autobus
london ulicaJanv.editor/Shutterstock
Količina električnih vozila, stanica za punjenje vozila i
kompanija za iznajmljivanje bicikala upoređen je sa nivoom zagađenja svakog
mesta.
Velike promene moraju da se naprave ako želimo da sačuvamo
planetu, ali kao pojedinci, potencijalno najlakša promena koju svi možemo da
napravimo je da se odlučimo za javni prevoz što češće možemo, prenosi TimeOut.
Mnogi gradovi širom sveta imaju odlične mreže javnog
prevoza, od Montreala do Pekinga, ali koji grad u Evropi može da se
pohvali da ima održiv javni prevoz koji
čuva okolinu?
Prema Smart City Expo-u, transport čini 72 odsto emisije
CO2, a automobili proizvode 60 odsto ove emisije. Analizom broja električnih
vozila na putevima, električnih autobusa, punjača, kompanija za iznajmljivanje
bicikala i dužine gradskih biciklističkih staza u poređenju sa nivoom
zagađenja, Smart City Expo je došao do liste evropskih gradova sa najzelenijim
prevozom. Na prvom mestu je London!
Glavni grad Velike Britanije ima neverovatnih 80.000
električnih vozila na svojim putevima i 1.397 električnih autobusa (pri čemu
grad želi da ceo vozni park ima nultu emisiju štetnih gasova do 2034.).
Štaviše, grad ima samo umeren nivo zagađenja, uprkos tome
što je jedan od najvećih u Evropi.
Na drugom mestu je Amsterdam, koji ima više bicikala nego
automobila na svojim putevima, kao i 13.000 stanica za punjenje, a na trećem je
Beč, koji ima 1.300 km biciklističkih staza i niz vrsta prevoza uključujući
metro, tramvaje i autobuse.
Gradovi sa najzelenijim javnim prevozom:
London
Amsterdam
Beč
Berlin
Helsinki
Pariz
Oslo
Andora la Velja
Brisel
Luksemburg
***
Komentar
***
Od vremena Voltera, znamo, da
predmet društva i istorije ne treba da bude – "jednodimenziona"
istorija - hronologije ratova, krupnih figura tj. slika dvorova/vladara/vlada,
nego pre svega - "višedimenziona" istorija - koja beleži život
nekadašnje svakodnevice, život običnih ljudi, moral koji je vladao, standard
ljudi, standarde struka - kako se obavljaju poslovi, putevi, prevoz, psihologije
masa, kolektivno ponašanje prošlih društava, istorija ideja, istorija znanja,
umetnosti, manufakture, klime, zemljišta, emigracije, mentaliteti, mladosti,
ishrane, dokolice, smrti, mitova i tsl. Život ima nebrojeno mnogo dimenzija -
vlast je SR svela samo na jednu ratnu - dimenziju! Za 34 g, kada su sve druge
dimenzije društva nevažne - stigneš do apsolutne anarhije - nije moguće ni
pešački prelaz sigurno da pređeš (a o najzelenijem prevozu je iluzorno i
govoriti) - i sve ostalo u SR je tako - kao taj prelazak preko zebre - haos raste
- ubrazanje tog haosa će nas sve spljoštiti u tu jednu dimenziju - svakodnevni
život - kao na bojnom polju.
*
@Šomi Greška u koracima. Nisi
shvatio? Ti bi iz despostskog jednodimenzionog vilajeta odmah da skočiš -
prečicom - u višedimenziono građansko društvo (sa svim tim brojnim
"istorijama" koje sam naveo) – nažalost to nije moguće. To se
odlučivalo 1989. 1990., umesto u ratove, trebalo je stvarati te druge
"istorije" korak, po korak, stepenik, po stepenik..... dug je to put.
Ovde se za 34 godine ratne histerije (koja još uvek traje) razgradilo i
uništilo i ono - malo građanskog društva - što su naši preci mukotrpno stvarali
za 200 godina naše nove državnosti.
Zoran Stokić
15.10.2024.
Нема коментара:
Постави коментар