среда, 16. октобар 2024.

 

Gradovi sa najodrživijim gradskim prevozom: Koja prestonica ima najviše električnih vozila?

 

 

LIFESTYLE Autor: N1 Beograd 14. okt 202414:41 2autobus london ulicaJanv.editor/Shutterstock

 

 

Količina električnih vozila, stanica za punjenje vozila i kompanija za iznajmljivanje bicikala upoređen je sa nivoom zagađenja svakog mesta.

 

 

Velike promene moraju da se naprave ako želimo da sačuvamo planetu, ali kao pojedinci, potencijalno najlakša promena koju svi možemo da napravimo je da se odlučimo za javni prevoz što češće možemo, prenosi TimeOut.

 

Mnogi gradovi širom sveta imaju odlične mreže javnog prevoza, od Montreala do Pekinga, ali koji grad u Evropi može da se pohvali  da ima održiv javni prevoz koji čuva okolinu?

 

Prema Smart City Expo-u, transport čini 72 odsto emisije CO2, a automobili proizvode 60 odsto ove emisije. Analizom broja električnih vozila na putevima, električnih autobusa, punjača, kompanija za iznajmljivanje bicikala i dužine gradskih biciklističkih staza u poređenju sa nivoom zagađenja, Smart City Expo je došao do liste evropskih gradova sa najzelenijim prevozom. Na prvom mestu je London!

 

Glavni grad Velike Britanije ima neverovatnih 80.000 električnih vozila na svojim putevima i 1.397 električnih autobusa (pri čemu grad želi da ceo vozni park ima nultu emisiju štetnih gasova do 2034.).

 

Štaviše, grad ima samo umeren nivo zagađenja, uprkos tome što je jedan od najvećih u Evropi.

 

Na drugom mestu je Amsterdam, koji ima više bicikala nego automobila na svojim putevima, kao i 13.000 stanica za punjenje, a na trećem je Beč, koji ima 1.300 km biciklističkih staza i niz vrsta prevoza uključujući metro, ​​tramvaje i autobuse.

 

Gradovi sa najzelenijim javnim prevozom:

London

 

Amsterdam

 

Beč

 

Berlin

 

Helsinki

 

Pariz

 

Oslo

 

Andora la Velja

 

Brisel

 

Luksemburg

 

 

***

Komentar

***

 

 

Od vremena Voltera, znamo, da predmet društva i istorije ne treba da bude – "jednodimenziona" istorija - hronologije ratova, krupnih figura tj. slika dvorova/vladara/vlada, nego pre svega - "višedimenziona" istorija - koja beleži život nekadašnje svakodnevice, život običnih ljudi, moral koji je vladao, standard ljudi, standarde struka - kako se obavljaju poslovi, putevi, prevoz, psihologije masa, kolektivno ponašanje prošlih društava, istorija ideja, istorija znanja, umetnosti, manufakture, klime, zemljišta, emigracije, mentaliteti, mladosti, ishrane, dokolice, smrti, mitova i tsl. Život ima nebrojeno mnogo dimenzija - vlast je SR svela samo na jednu ratnu - dimenziju! Za 34 g, kada su sve druge dimenzije društva nevažne - stigneš do apsolutne anarhije - nije moguće ni pešački prelaz sigurno da pređeš (a o najzelenijem prevozu je iluzorno i govoriti) - i sve ostalo u SR je tako - kao taj prelazak preko zebre - haos raste - ubrazanje tog haosa će nas sve spljoštiti u tu jednu dimenziju - svakodnevni život - kao na bojnom polju.

 

*

 

@Šomi Greška u koracima. Nisi shvatio? Ti bi iz despostskog jednodimenzionog vilajeta odmah da skočiš - prečicom - u višedimenziono građansko društvo (sa svim tim brojnim "istorijama" koje sam naveo) – nažalost to nije moguće. To se odlučivalo 1989. 1990., umesto u ratove, trebalo je stvarati te druge "istorije" korak, po korak, stepenik, po stepenik..... dug je to put. Ovde se za 34 godine ratne histerije (koja još uvek traje) razgradilo i uništilo i ono - malo građanskog društva - što su naši preci mukotrpno stvarali za 200 godina naše nove državnosti.

 

 

Zoran Stokić

15.10.2024.

Нема коментара:

Постави коментар