среда, 2. март 2022.

 

Senaherib kralj Asirije

Crtice iz života apsolutnih vladara

 

 

 

 

689. pre Hrista  Senaherib kralj Asirije (705 - 681. p. n. e.) zapovedio je UNIŠTENJE grada Vavilona, kaže: " Uništio sam grad i njegove kuće, od temelja do parapeta; Opustošio sam ih i spalio. Srušio sam cigle i zemljane zidove spoljašnjeg i unutrašnjeg zida grada, hramova i kipove; a ja sam ih bacio u kanal Arahtu. Prokopao sam kanale usred tog grada, zasuo sam ga vodom, učinio sam da nestanu njegovi temelji, i uništio sam ga više nego razorna poplava. Da bi u budućim danima bilo nemoguće prepoznati mesto tog grada i njegovih hramova, potpuno sam ga rastvorio vodom i učinio ga kao potopljenu zemlju".

Dok, je populacija društava bila malobrojna, kao na primer u neolitskim selima njihove su vođe vodili i savetovali ljude i nisu ih iskorišćavali, tako, da iako danas deluje pardoksalno, predistorijska vlast se ponašala - „racionalno“; ali kada su se pojavile prve civilizacije (prvi gradovi) vlast novog tipa patrijahalnog - DESPOTSKOG sistema - bila je zasnovana na prinudi i moći; bila je izrabljivačka, i između nje i ljudi posredovao je mehanizam "strahopoštovanja"  - to je bila - „iracionalna“ vlast. Bio je to početak - destrukcije - kada je apsolutni vladar samo jednom svojom rečju dobijao moć Boga nad životom i smrću!  Ne, Senaherib nije mrtav - u svakom veku se pojavljivao u drugom obliku - tragedija Homo spijensa - je u tome što se u međuvremena nauka i tehnika toliko napredovale da su mu u ruke - "dali" sredstvo - trenutnog uništenja planete Zemlje i života na njoj.

 

Zoran Stokić

3.03.2022.

Нема коментара:

Постави коментар