недеља, 2. април 2023.

 

Još nije spreman za penziju: Klint Istvud režira novi film

 

Posle gotovo šest decenija karijere i gotovo 50 filmova koje je potpisao kao glumac i reditelj, deluje da Klint Istvud nije spreman da ode u penziju dok ne završi barem još jedan film, prenosi Euronews.

 

IZVOR: CDM.ME NEDELJA, 2.04.2023. | 10:45 -> 13:11 Foto: EPA-EFE/NINA PROMMER

 

On je počeo režiranje svog, kako navodi portal DiscussingFilm, “poslednjeg” filma pod okriljem studija Warner Bros za koji je ekskluzivno režirao još od ostvarenja “Gran Torino” 2008.

Ipak, Collider piše da čelnik tog studija Dejvid Zaslav prošle godine nije bio tako prijateljski naklonjen prema Istvudu, budući da je doveo u pitanje rasuđivanje onih koji su dali zeleno svetlo za rediteljev projekat “Cry Macho”.

"Ne dugujemo nikome usluge", rekao je on tada, kritikujući odluku da se nekomercijalan film nađe u bioskopima samo zato što je reč o projektu Klinta Istvuda.

Šuška se da je film koji je učinio da studio okuša sreću sa Istvudovom idejom triler radnog naziva "Jurror #2". Ostvarenje navodno govori o porotniku na suđenju zbog ubistva, koji uviđa da je možda i on sam kriv za ono što se dogodilo i nalazi se u dilemi da li da se preda ili da manipuliše svoje kolege, kako bi se izvukao.

Istvud piše scenario i režira film, ali nije poznato da li će u njemu i glumiti niti da li je zaista reč o njegovom poslednjem projektu. Glumac i reditelj ima 93 godine, a ovo će biti 40. film koji je režirao.

Istvud se ne zaustavlja ni nakon što je njegov posljednji film "Cry Macho" u kom igra i glavnu ulogu dobio loše ocene kritičara. On je lično bio vezan za taj projekat zasnovan na knjizi koju je želeo da ekranizuje još od osamdesetih godina.

Tada je mislio da je premlad za tu ulogu i želeo je da je povjeri Robertu Mičamu, ali je sudbina htela da se na kraju baš on nađe u cipelama glavnog junaka, vremešnog Majka Majloa, bivše zvezde rodea.

"Ne izgledam kao u dvadesetim, pa šta? To samo znači da mogu da igram još interesantnije likove", rekao je svojevremeno Istvud za Los Anđeles tajms.

"Oduvek sam mislio da ću se vratiti tome. Jednog dana sam samo osetio da je vreme da se vratim. Zabavno je kad je nešto baš u skladu s vašim godinama, pa ne morate da se trudite da budete stariji", kaže Istvud.

Doduše, on i inače ne mora da se trudi kada je gluma u pitanju, jer mu prirodno ide od ruke.

"Nikad nisam mislio da je gluma neki intelektualni sport. Ne želite da preterano analizirate nešto", izjavio je Istvud.

Ipak, priznaje da zbog godina ponekad mora da pauzira.

"Šta dođavola još radim u svojim devedesetim? Hoće li ljudi početi da bacaju paradajz na mene? Došao sam do tačke u kojoj sam se pitao da li je bilo dosta, ali ne i do tačke u kojoj sam procenio da jeste. Ako negde omanete, reći će vam vrlo brzo", rekao je glumac i reditelj.

 

***

Komentar

***

///Komentari, na ovu vest, su odražavali našu kulturnu matricu u kojoj je rad mučenje;osim komentara @Samo D///

 

@Samo D2. april 2023 15:20 

Da dopunim vaše tačno zapažanje. Rade ne-samo zbog zarade nego zato što VOLE svoj posao(!) Kulturni obrasci stvaraju - trendove koji "vuku" društvo - u određenom pravcu. 3500 god Zapadne civilizacije od antičkih gradova-država pa preko srednjovekovnih gradova Evrope do danas - počivaju na stvaralačko/kritičkoj tradiciji koja se - lančanom reakcijom umnožila -  od onoga trenutka, u ranom srednjem veku, kada se u sudaru antike sa hrišćanstvom, dogodila jedinstvena mutacija - RAD  JE  POSTAO  VRLINA - u svim ranijim civilizacijama rad je bio tretiran kao mučenje, kazna! U gradovima Zapada pojavio se "treći stalež" koji se obrzovao u majstorskim radionicama kroz mehaničke veštine;  treći stalež je živeo ekonomski od tih veština ali su te veštine postale i IZVOR  MORALNOG  ZADOVOLJSTVA. Majstor koji izrađuje remek-dela zanatstva, učvršcuje svoje pravo na članstvo u cehu i, istovremeno, učvršcuje i svoj lični ugled, društveni položaj, pripadnost korporaciji. Pojavila se povratna sprega interesa između aristokratije i trećeg staleža; plemići su zaključili da snaga njihovog grada-države, kneževine, grofovije, zavisi i od znanja trećeg staleža, pa su se trudili da među svojim podanicima razvijaju "građanske vrline". S druge strane, i sami pripadnici trećeg staleža — zanatlije, radnici, trgovci, — u želji da zaštite svoju privatnu imovinu i sopstvenu ličnost, bili su zainteresovani da žive kod onih plemića koji najviše poštuju rad i pravo. To se prelilo na sve struke.

 

Zoran Stokić

2.04.2023.

Нема коментара:

Постави коментар