Satana nije najstrašniji u Bibliji - anđeo koji je
Božja desna ruka zapravo stvorio pakao na Zemlji
Jovan
je bio apostol Isusa Hrista koji je napisao mnoge tekstove. Iz Jovanovih zapisa
u Knjizi Otkrovenja saznajemo da anđeo smrti nije đavo, već Abadon, vođa palih
anđela kome je Bog poverio da muče zemlju i čovečanstvo kao kaznu za grehe
čovečanstva.
IZVOR:
NET.HR NEDELJA, 9.01.2022. | 18:06 -> 09:29 Foto:Profimedia
Sakupio
je prašinu od koje je Bog stvorio Adama, a zatim mu je Bog zapovedio da stvori
pakao na zemlji pet meseci pre Sudnjeg dana.
U
gnostičkim tekstovima, Abadon je ključ za stvaranje čovečanstva, sakupljajući
prljavštinu od koje je Bog stvorio Adama.
Stoga
bi moglo biti prikladno da Abadon sakupi duše i odvede ih na mesto konačnog
Božjeg suda. Iako je koncept Satane zastrašujući, on nije ništa u poređenju sa
anđelom smrti kojeg je Bog naručio da muči grešnike.
Njegovo
ime u nekim prevodima znači "Anđeo smrti"
Dok
Abadon znači "razarač" ili "uništenje", mnogi smatraju
Abadona anđelom smrti. Dok neki veruju da je Abadon to mesto, najčešće se
smatra palim anđelom. Njegova funkcija je da nadgleda uništenje zemlje na
Sudnji dan.
U
Knjizi o Jovu, Abadon se pominje zajedno sa smrću kada je Abadon prvi put
identifikovan kao stvarno biće, a ne samo kao mesto.
Za
druge, Abadon nije Lucifer, ali imaju mnogo sličnosti
Neka
biblijska tumačenja čak tretiraju Lucifera (Satanu) i Abadona kao istu figuru.
Međutim, mnogi teolozi ukazuju na određene odlomke u Knjizi Otkrivenja i druge
biblijske odlomke kao dokaz da je Abadon poseban entitet. Na primer, jedan stih
kaže: "Imaju nad sobom kao car anđela bezdana. Ovaj stih stiže nakon što
je Bog pustio da skakavci muče zemlju na kraju dana."
Neki
naučnici ovo čitaju zajedno sa Poslovicama 30:7, gde skakavci nemaju kralja.
Dakle, dok Lucifer deluje kao kralj pakla, Abadon je vođa demonskog skakavca
koji je pušten da muči one koji ne nose Božji pečat. Mnogi se takođe pozivaju
na "Efešanima" 6:12, gde se opisuje da Satana ima podređene. Iako
Abadon možda nije sinonim za Lucifera, oni dele slične osobine.
Neki
biblijski prevodi tvrde da je Abadon podređen Sotoni, a ne anđeo Božje vojske
Oni
koji poznaju Toru ili Bibliju znaju da Satana nastoji da uništi Božja dela i
stvorenja. Iako Satana ne dobija toliko istraživanja u Tori, njegovo postojanje
je nesumnjivo prisutno u tekstu. Na kraju dana u Otkrivenju, Bog oslobađa
demone pakla.
Ljudi
koji nemaju pečat Božiji na svom čelu će stradati od satane i njegovih demona.
Ovde Satana deluje kao primarni antagonista Boga, a Abadon je onaj koji služi
kao vođa pošasti demona koji muče zemlju. Abadon je za neke kontroverzna
figura, jer se tumačenja razlikuju da li je Abadon sluga Satane ili anđeo smrti
kojeg je Bog ovlastio.
Abadon
je vladar istoimenog ponora
U
"Otkrivenju" Jovan opisuje period u poslednjim danima kada su anđeli
zatrubili u sedam truba, signalizirajući dolazak sedam različitih sudova na
ljude na zemlji. Kada peti anđeo zatrubi u svoj rog, otvoriće se Bezdan,
velika jama iz koje se dimi, i iz nje će se dići horde demonskih
"skakavaca".
Ova
stvorenja će imati moć da muče svakog čoveka koji ne nosi pečat Božiji.
toliko jak da će patnici hteti da umru, ali će im smrt biti uskraćena. Abadon
ili Apolion je vladar Bezdana i kralj ovih demonskih skakavaca.
U
nekim tekstovima, Abadon je mesto za izgubljene duše
Neki
veruju da je Abadon samo izraz za beznadežnu jamu poput pakla. Takve teorije
ukazuju na činjenicu da je Satana vladar pakla, a Abadon (što znači uništenje
ili mesto uništenja) je samo sinonim za carstvo mučenja u kojem Satana ima
moć.
Takvi
pojmovi se fokusiraju na onaj odlomak iz Knjige o Jovu u kome je Abadon opisan
kao mesto vatre.
Ovaj
argument dobija izvesnu podršku u Psalmu 88:11, koji kaže: „Hoće li se milost
tvoja otkriti u grobu, i vernost tvoja u Abadonu?“ Međutim, u Jovu je Abadon
prvi put identifikovan kao svesno biće.
Bio
je prisutan u gnostičkim tekstovima prilikom Isusovog vaskrsenja
Abadn
se koristi naizmenično sa smrću u mnogim odlomcima, ali oni koji proučavaju
gnostičke tekstove ističu da je Abadon bio prisutan na grobu Isusa Hrista u
vreme njegovog vaskrsenja.
Vartolomej
ističe da je Abadon prišao Isusu u podzemnom svetu nakon njegove smrti. Nakon
što mu se Isus rugao u lice, on i njegovi sinovi su bili užasnuti. Kada Isus
ustaje iz mrtvih, Abadon i njegov sin, Pestilence, pokušavaju da zaštite
podzemni svet. Međutim, Isus je napustio pakao, a po Vartolomeju je tamo
ostavio samo tri duše: Iroda, Kaina i Judu.
Juda
i Saloma, starohebrejski
Abadon
je takođe učestvovao u stvaranju Adama
U
Delima Tominim, Abadon igra ključnu ulogu u početnom stvaranju čovečanstva. On
dobija zadatak da sakupi zemlju od koje je Bog stvorio Adama. Tada je
identifikovan kao čuvar i svi anđeli i demoni ga se boje.
Pored
toga, na dan suda, rečeno je da će Abadon odvesti duše u Josafatovu dolinu,
gde će Bog sve duše predati konačnom sudu. Ovo stvara zabunu za mnoge koji
prihvataju gnostičke dokumente kao deo svog biblijskog razumevanja jer Abadon zvuči
kao Lucifer u tom pogledu.
U
Otkrivenju, Bog oslobađa Abadona da muči zemlju
Veruje
se da je jevanđelist Jovan napisao "Knjigu Otkrovenja" dok je živeo u
izgnanstvu na ostrvu Patmos. Tamo je navodno video "Dan Gospodnji"
ili kraj dana. U Otkrivenju, Jovan otkriva da će pali anđeli biti pušteni da
izazovu pustoš i šire muke na zemlji tokom apokalipse.
U
trenutku kada Jovan čuje Petu trubu, Abadon je predstavljen svetu kao vođa
palih anđela. Prema tekstovima, Abadon treba da oslobodi Božji gnev na
čovečanstvu.
Dok
biblijski prevod dovodi do nekih kontroverzi, većina naučnika se slaže da
Abadonov autoritet nije neograničen. „Otkrivenje“ 9:4 kaže: „I zapoveđeno im je
da ne povređuju travu zemaljsku, ni zeleno, ni drvo, nego samo one ljude koji
nemaju pečat Božiji na svojim čelima. "
Dalje,
ovaj odlomak kaže da Abadon i pali anđeli ne ubijaju, već muče: „I dade im se
da ih ne ubijaju, nego da ih muče pet meseci; Dalje imamo izvor o stepenu
mučenja: "I u te dane ljudi će tražiti smrt, i neće je naći; i želeće
da umru, i smrt će pobeći od njih".
Takođe
se pominje u "Svitcima sa Mrtvog mora"
"Svici
sa Mrtvog mora" pominju Abadona u tekstu "Himne za Dan
zahvalnosti". "Svici sa Mrtvog mora" ili "Kumranski
spisi" se sastoje od oko 900 dokumenata, otkrivenih između 1947. i 1956.
godine u pećinama u blizini Kumrana u blizini drevnog naselja Kirbet Kumran,
na obali Mrtvog mora.
Abadon
je suprotnost dobrom Bogu koji voli sve
Abadon
je zbunjujuća figura na mnogo načina, ali jedno je sigurno: on je
zastrašujući. Čini se da je njegova uloga u mučenju onih članova čovečanstva
koji ne nose Božji pečat u suprotnosti sa hrišćanskim viđenjem Boga koji sve
voli i milosrdnog Boga.
Zbunjujuće
je to što Bog može da stvori i voli sva stvorenja i stvari, ali da oslobodi
užas poput Abadona na čovečanstvo. U Džonovom opisu Sudnjeg dana, Abadon je
dobio pet meseci da stvori ono što izgleda kao pakao na zemlji.
Zapravo
je nejasno po kojim kriterijumima bi ljudi bili dostojni pečata na čelu, ali je
vrlo jasno da Abadon igra centralnu ulogu u kažnjavanju čovečanstva.
***
Komentar
***
Nekritičku “teoriju društva kao posledicu zavere” razvio je Homer – kod koga se sve što se dešavalo na trojanskom bojištu - jeste odraz raznih zavera među olimpskim bogovima. Na tom tragu - u hrišćanskoj misli za svako zlo je odgovoran “Đavo”; Isus i Đavo su u hrišćanstvu dva suprota principa. Na prvi pokušaj iskušenja - pretvaranja kamenja u hleb ( što simbolički izražava težnju za materijalnim dobrima) - Isus odgovara: "Ne živi čovek o samome hlebu, nego o svakoj reči koja izlazi iz usta Božjih"(Mateja 4:4; Luka 4:4); Đavo tada iskušava Isusa obećavajući mu potpunu vlast nad prirodom (menjajući čak i zakon gravitacije) i na kraju neograničenu moć vlasti nad svim kraljevstvima na Zemlji, što Isus odbija. Istorijski Đavo je stupio u Evropu tek u 11 veku (jer neko je morao biti odgovoran za lepru/kasnije kugu/, stalne ratove, glad i tsl); on je pod svoju vlast objedinjavao mnogo različitih demona iz grčko-rimskog paganstva i iz narodnih verovanja. Đjavolo glavno oruđe je "jeres" – a oruđe crkve protiv Đavola biće "inkvizicija". Za ove praznične dane možda je ovu temu najbolje pratiti u odličnoj (zaboravljenoj) baroknoj operi Domenico Zipoli (1688-1726) - "San Ignacio de Loyola". I ortodoksno hrišćanstvo i ortodoksni islam smatraju da razum mora biti potčinjen iracionalnoj veri. "Razum je đavolova kurva" - izjavio je Luter (varirajući ono što je na drugi način kazao – sv Pavle: "mudrost Grka je ludost pred Bogom").
https://www.youtube.com/watch?v=wniMY46GWB0
Domenico
Zipoli : Opera.. 'San Ignacio' ~ Música del Barroco En Las Misiones Jesuíticas
de América
Zoran
Stokić
9.01.2022.
Нема коментара:
Постави коментар