недеља, 29. октобар 2023.

 

Slavoj Žižek za Danas: Zašto je moj govor u Frankfurtu bio prekidan?

 

SVET Autor: Danas 29. okt 202317:43 N1

 

Rečenicom Ludviga Vitgenštajn, austrijsko-britanskog filozofa: „O čemu se ne može govoriti, o tome se mora ćutati“, započinje Slavoj Žižek svoju belešku za Danas, povodom njegovog govora na sajmu knjiga u Frankfurtu, koji je u javnosti izazvao različite reakcije.

Njegov autorski tekst za Danas prenosimo u celosti:

Moj govor na ceremoniji otvaranja Sajma knjiga u Frankfurtu dva puta je prekinuo Uve Beker, nemački državni sekretar za evropske poslove i poverenik za antisemitizam, a onda je izazvao lavinu napada na mene – zašto?

Najpre, neke činjenice o mom govoru. Prvo sam napisao potpuno drugačiji govor, ali dan-dva nakon napada na Hamas kontaktirao me je Jurgen Boos, direktor sajma knjiga u Frankfurtu, koji je tražio da u svom govoru pomenem i rat. (Verovatno se očekivalo da se samo pridružim horu svih onih koji izgovaraju bezuslovnu podršku onome što radi Država Izrael.)

Novi govor je unapred poslat slovenačkim organizatorima i Frankfurtu (uključujući i Boosa) i predložen mi je da promenim neke formulacije (što sam i uradio)… Ukratko, u mom govoru nije bilo nikakvog iznenađenja: zainteresovani su bili upoznati sa tim.

Zašto onda napadi na mene?

REUTERS/Mohammed Salem

Trebalo mi je neko vreme da to shvatim: ne zato što sam bio previše ekstreman, već upravo zato što sam bio veoma uravnotežen i umeren – strah je bio da bi takav pristup mogao da zavede neke koji osciliraju u svojoj punoj podršci Izraelu da vide i palestinsku patnju. Lako je osuditi nekoga ko skandira „Smrt Izraelu“, mnogo lakše nego nekoga ko bezuslovno osuđuje napad Hamasa i skreće pažnju na njegovu pozadinu. Plus ono što je iznerviralo moje kritičare je to što sam citirao (pozitivno) isključivo jevrejska imena (Moše Dajan, Simon Vizental, Marek Edelman…).

*

Pročitati ceo tekst (ovde je samo početak tog teksta) u, na primer:

https://n1info.rs/svet/slavoj-zizek-za-danas-zasto-je-moj-govor-u-frankfurtu-bio-prekidan/

 

***

Komentar

***

 

Tipično za komuniste, pate od apsolutne istine i nepogrešivosti; kilometarski tekst da nam pokaže kako je bio u pravu. Hrišćanski "aposlutizam - vera u apsolutnu istinu – rat u ime tog apsoluta" se preneo na komunizam i nacionalizam. Kada se posle Francuske revolucije pojavila nacionalna država i oni su pokušavali da je stvore. Da na planu spoljne politike postoji "pravda" i "pravednost" desilo bi se odavno sledeće: Svet bi im u tome, da stvore državu, pomogao, zašto? Jer su im kroz dugu istoriju zapravo svi "dužnici"! Jevreji su pretrpeli brojne pogrome u Egiptu, Vavilonu, Rimu,Vizantiji,..., carskoj Rusiji i u Evropi što se na kraju pretvorilo u Aušvic  i &. Da će stvari po Jevreje krenuti loše videlo se prvi put jasno u tri rasprave Klinija; a na četvrtom luteranskom saboru 1215. hrišćanskim vladarima je naloženo da moraju Jevreje obeležavati komadom crvene okruglaste tkanine prišivene na odeću (preteča žute zvezde). Oduzeto im je pravo da poseduju zemlju, čak i da budu zemljoradnici, te da budu zanatlije većine zanata, mogli su se baviti trgovinom, medicinm, bankarstvom. Inkvizicija, lomače, progoni, mržnja...korišćena je svaka prilika da se proglase krivim – za: krstaške pohode, pojavu kuge, pojava tri mala ledena doba...To je izgledalo uglavnom ovako: na Vartolomejevu noć 1349., u Kelnu ljutita rulja ušla je u jevrejsku četvrt i ubila većinu stanovnika... Srednjovekovno hrišćansko društvo je, korak po korak, stvorilo - antijudeizam - u Evropi koji je od Ernsta Haeckela, 1900., prerastao u rasizam. Hiljadu godina u Evropi, Aziji, Africi, štampaju se antisemitski panfleti, a najveći je „Protokoli sionskih mudraca“ (opisuje jevrejsku zaveru da se zavlada svetom) 1903., delo Ohrane, ruske tajne policije. Svet na čelu sa velikim silama, koje sada imaju pravo veta u UN (a pre toga u Ligi Naroda) su napravile Gordijev čvor, kada su dopustile da se njihova država locira tu gde je sada. Zato se može kazati da tu decu Palestine ubija taj "Gordijev čvor" - koji je SVET stvorio (svojim činjenjem i ne-činjenjem) - nisu ga PRIMARNO stvorili Jevreji ni Palestinci.

Zoran Stokić

29.10.2023.

1 коментар:

  1. Mnogi tzv. salonski levičari su pali ovih dana npo pitanju Jevreja i antisemitizma. Kako domaći tako i strani. Zastrašujuća praznoglavost... zastrašujuća!

    ОдговориИзбриши