Veče
kad je Volt Dizni okupio svoje umetnike sa jednom idejom – i ostalo je istorija
Od svih bezbroj priča i anegdota o
Voltu Dizniju, jedna od najpoznatijih koju najčešće prepričavaju oni koji su ga
poznavali bila je sudbonosno veče sredinom tridesetih.
IZVOR: B92 UTORAK, 21.12.2021. |
11:29 -> 14:19 Foto: Profimedia
Pogledati video:
https://www.b92.net/kultura/vesti.php?nav_category=268&yyyy=2021&mm=12&dd=21&nav_id=2076594
Volt je okupio svoju osnovnu grupu
umetnika na zvučnoj sceni u Dizniju, u studiju na aAeniji Hiperion. Tamo je,
bez pomoći i uvoda, Volt sam izveo priču koja će kasnije postati crtani film
"Snežana i sedam patuljaka" (1937).
Usvajajući glasove i gestove
svakog lika, kretao se po sceni i držao njihovu zanesenu pažnju. "Bili smo
očarani", sećao se umetnički direktor Ken Anderson: "Bio je sasvim
sam i odglumio je ovu fantastičnu priču."
Bio je to jedan od Voltovih
blistavih trenutaka kao pripovedača. To je takođe bio jedan od njegovih sjajnih
trenutaka kao lidera. Dobro znajući za herkulovski zadatak koji se nazirao
pred njegovim timom, Volt je znao da je potrebna inspiracija. Ova energija bi
dolazila iz nade i mogućnosti, vere da ova priča može biti različita od svega
što je publika do sada videla. Ukratko, moglo bi biti toliko dobro da ne bi
znali šta ih je snašlo.
Na današnji dan njegova Snežana
"puni" 84 godine. Tog 21. decembra 1937. godine održana je premijera
filma "Snežana i sedam patuljaka" (Snow White and the Seven Dwarfs),
u produkciji kompanije Volta Diznija. Film je doživeo veliki uspeh, tako da je
neko vreme držao titulu po zaradi najuspešnijeg tonskog filma.
Procenjuje se da je za taj film ukupno prodato više od 100.000.000 ulaznica, pa i danas kotira među najuspešnijim filmovima u SAD po broju prodatih ulaznica (svakako, zbog inflacije zarade su se u međuvremenu uvišestručile).
"Snežana i sedam
patuljaka" prvi je dugometražni crtani film u istoriji proglašen i
najboljim animiranim filmom u istorije, a melodije poput "Heigh Ho"
pevale su se decenijama. Na 11. dodeli Oskara, Dizni je dobio počasnog Oskara
zbog značajne inovacije koja je šarmirala milione gledalaca i zbog noviteta
koje je uveo u crtani film.
***
Komentar
***
Kritičarima koji veruju u
"teorije zavere" čak i kada je u pitanju Dizni. Ako svedete svet na 1
dimenziju (dnevno političarenje) a vidljivi svet ima 3 dimenzije, a sveukupno
život u Vasioni 10 dimenzija vi ste izgubili
bilo kakav siguren orjentir u kretanju
svetom - postajete dezorjentisani a vaše mišljnej postaje fiktivno i iluzorno. Kod
starijih civilizacija nije postojao problem „orjentacije“ – on je postojao po
automatizmu, na pr, u srednjevekovlju ta je orjentacija bila usidrena u
hrišćansku dogmu o Bogu (dobronamerni Bog je stvorio naš svet i naš moral).
Brojni tabui su sprečavali ta kolektivistička društva da prežive. Prelaz od
kolektivističkog teocentrizma na antropocentizam omogućio je ukidanje brojnih tabua,
započeo je proces popravljanja grešaka teocentričara. Da bi tako veliki broj
subjekata mogao preživeti kulturne su matrice stvarale nove „orjentacije“ nove
referentne okvire. Liberalno građansko društvo koje je imalo poverenje u
individue, postiglo je ubedljivo najviše jer je tu pojedinac ima svoj život pod
kontrolom, on tu određuje svoju sudbinu i daje max. Slučaj Dizni to samo
pokazuje, i njegov individualizam vodio je ka samopoštovanju, samoispunjenju,
samorazvoju. Umesto političarenja
pročitajte knjigu: P Raderford,
1963, „Svet prirode:prikazan
prema seriji filmova Volta
Diznija’Istinite priče iz prirode’“ ( Beograd/Zagreb: Savremena škola/Školska
knjiga ).
Zoran
Stokić
21.12.2021.
Нема коментара:
Постави коментар